Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Trenger ikke master for Ä komme inn pÄ grad school. Derimot ganske vanlig Ä gÄ ut med en master hvis du innser at en femÄrig ph.d. blir for tÞff.

1 Like

Et helgekurs med Musk er mer verdt enn en phd

3 Likes
4 Likes

Sjekket litt mer og

DĂŠven, det var en drĂžy trend nedover.

image

Frankrike ogsÄ, men der vil jeg si trenden er alt annet enn klar, men januar 2025 er den dÄrligste mÄneden siden juli 2022.

1 Like

Ja branding is everything. Det gÄr en grense et sted, til slutt fÄr det konsekvenser

4 Likes

Lavere og lavere margin pÄ lavere og lavere volum.

Fra tidligere nevnte Brad MĂŒnchen. Ha ogsĂ„ i bakhodet den «kriminelle» ytringen min om at Tesla blĂ„ste opp profitt i Q3.

Edit: SÄ vidt jeg har fÄtt med meg er det mye bitcoin i den lilla delen.

2 Likes

The Product is everything.

1 Like

Denne er basert pÄ januar-tall.

This is undoubtedly a Tesla problem because the German auto market was down just 2.8% in January, and the battery-electric market was up 53.5% during the period.

Det tar seg nok noe opp igjen, men ikke nok til at de klarer vekst. Da tror jeg i tilfelle de mÄ selge biler til selvkost.

PE ca. 190
PE eks. papirgevinst pÄ bitcoin er vel over 300.

4 Likes

PST sier du ikke mÄ snakke om sensitive ting mens du sitter i en kinesisk bil.

2 Likes

Link?

1 Like
2 Likes

Takk, men sÄ ikke at PST i artikkelen du linket til sa noe om det jeg spurte @Morti om.

Mulig @anon91440261 har annen link.
Artikkelen er skremmende nok for meg som til og med setter klistrelapper over kameralinsen pÄ macén for ikke Ä bli overvÄket :joy:
Jeg ser pÄ elbiler fra Kina som droner bak fiendens linjer og kjÞrer heller dieselbrenner.

2 Likes

Hehe, greit nok, men selv ville jeg vÊrt smÄtt ukomfortabel med Ä bli overvÄket uansett hvilken nasjonalitet som fÞrte logger og registre over hvordan, og hvor ofte jeg pillet meg i nesen.

2 Likes
4 Likes

Rart at de ikke vil ha aksjer i et selskap som skal bli stÞrre enn de fem stÞrste pÄ bÞrsen til sammen!

5 Likes

Jeg kan ikke fordra fyren, selskapet eller bilen jeg kjÞrer, men hvordan i alle dager skal det fungere at «alle» mÄ selge bilen? «In the limit», (som Musk pleier Ä si nÄr han skal ut med noe virkelig idiotisk) sÄ er jo konsekvensen at alle selger en brukbar bil billig til en nazist.

Bare ikke kjÞp ny Tesla. Ikke bruk Tesla til annet enn garantireparasjon. Ikke abonner pÄ premium.

4 Likes

Detta Àr liksom nyhetsflödet. Folk Àr sÄ jÀvla rÀdda för att media haussar som vanligt. Precis samma barnsliga beteende vid förra Trump perioden. Men nu Àr Musk den man gÄr efter.

2 Likes

VÀljer man en av de ID bilarna dÀr har man inte provkört vinter. Riktig skit

1 Like