Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

ingen investering er konfliktfri,-og mangel/kvalitet pÄ vann er nok det neste vi vil hÞre fremover,.

2 Likes

Jeg blir overrasket hvis ikke salget av tesla faller videre i USA

Tesla uspiselig for litt over halvparten av kjĂžperne?

“Your Prius buyers and Tesla buyers are not the same group,” he said. “The Tesla buyers are rich white males. They’re really about showing off a great sports car. So Elon is not concerned at all that people will stop buying his vehicles because he’s making fun of a Democratic president.”

SÄÄÄ, hvor langt kan Elon strekke den strikken?

5 Likes

Jeg har ikke kjÞpt bruktbil som hovedbil siden 1999, men jeg har lyst pÄ ny Model Y, men jeg hadde per i dag ikke kjÞpt fabrikkny Tesla.
Mulig jeg vurderer Ä kjÞpe en nesten ny bruktbil i lÞpet av Äret, eller kutte ut Tesla for godt.
Det siste sitter langt inne, da tror jeg heller jeg kjÞrer den jeg har 5-6 Är til.

2 Likes

Jepp, det blir ganske spennende. Lansering av ny y-modell blir brukt som forklaring, men samtidig er det de mest “venstrevridde” statene i usa som har den stþrste tilbakegangen i salget .

3 Likes

SpÞrgsmÄlet blir nok om bedre sÊder og affjedring er nok til at genvinde momentum for Tesla
?
Personligt tror jeg det ikke - Musk har fucked brandet up.

“ Kan en ny Tesla Y vende udviklingen?

Den afgÞrende test for Teslas pressede stilling pÄ det danske marked er lanceringen af den nye Tesla Y, der bliver sat til salg i Danmark i lÞbet af marts.

Bilen har fÄet gode anmeldelser af de danske bilanmeldere.

• Bilen er evolution i stedet for revolution og er forbedret pĂ„ en rĂŠkke punkter. Der er ikke mindst gjort meget for at forbedre stĂžjdĂŠmpningen og den hĂ„rde affjedring og de dĂ„rlige sĂŠder i den gamle model, siger Henrik Dreboldt.”
1 Like

Hvor kom Volkswagen fra? :stuck_out_tongue: hvis vi skal bry oss om sÄnt tull nÄr det kommer til bilvalg.

Ikke sikker pÄ jeg forstÄr dig men vores tyske nabo har i mange Är lavet dem.

5 Likes

Han tenker vel pÄ at bobla var Hitlers ide/hjertebarn osv. Tyskland har tatt et oppgjÞr med seg selv og kommet seg videre.

For Ăžvrig skriver jeg noen innlegg her fordi jeg synes det er interessant Ă„ fĂžlge med pĂ„ hvilken innvirkning dette har pĂ„ merkevaren, jeg mener ikke noe som hva “vi” skal/bĂžr legge vekt pĂ„ ved valg av bil.

4 Likes

Hitler gjorde mye bra til Ă„ begynne med. Til han fikk for mye makt og det gikk fullstendig galt

LOL. Nei.

Ja, nazismen kom i et veldig uheldig lys etter 2. verdenskrig. Rart det der.

1 Like

Det er helt sikkert, men tiden lÊger de fleste sÄr.
Kommer fra SÞnderjylland i W1 dÞde flere familiemedlemmer pÄ Þstfronten hvor de var tvangsudskrevet.
I W2 var de aktive i modstandsbevÊgelsen med Hva det medfÞrte af dÄrlige fÞlelser rettet mod tysken.
Min fĂžrste bil var en rĂžd golf 2’er, og der tĂŠnkte jeg ikke pĂ„ Adolf, da jeg anskaffede den, men at tysk mekanik det var noget som virkede.
Men det var sÄ 50 Är efter krigen - pt piller Musk pÄ daglig basis i det sÄr som hedder Tesla kunder.
SelvfĂžlgelig er der nogle som kan lide hans, skal vi kalde det hĂžjre radikale indgang til verden, men det er ikke et flertal.

4 Likes

En liten oppfĂžlging til hvordan folk ser Musk

Meanwhile, Musk, who is advising Trump on slashing the federal government, continues to be unpopular. Just 39% had a favorable opinion of him in the survey, roughly unchanged from January — prior to inauguration. That’s also the same percentage who have a favorable view of DOGE, Musk’s government efficiency project.

1 Like

Model 3 har ingen logistikk-problemer og er eksportert i et normalt antall fra Kina. Enn sÄ lenge kan man ikke konkludere med hvordan dette slÄr ut, men jeg blir overrasket om det kommer en brÄ knekk oppover.

Model 3 sklir ogsÄ mer under radaren, mens ny Y er en mer synlig mÄte Ä flagge at man er pro Trump (om det er med vilje eller ei).

Edit: Jeg synes det er merkelig at det ikke kommer rentekampanje/rabatt pÄ 3. Hvis bilen selger dÄrlig, sÄ mÄ forklaringen vÊre at de ikke har rÄd, eller?

1 Like

Spennende om dette blir en trend eller et blaff.

1 Like

Eller bare at folk velger Y i stedet?

Salget ser helt katastrofalt ut ifĂžlge den grafen der. Alle modeller i de 5 landene.

6 Likes

Da har Elon i hvert fall avvist anklagene :slight_smile: https://youtube.com/shorts/ITrl2_7rwnE?si=wK_I6WzNWJ8KzSOw

Eller at folk velger andre merker i stedet?

Fra linken til Krafer:
“Det skjer i en unormalt god februar-mĂ„ned for bilsalget, hvor Volkswagen virkelig har fĂ„tt fart pĂ„ utleveringene med totalt 1323 biler. Det er mer enn en dobling”

2 Likes

Poenget mitt var at i et land hvor stasjonsvogn er normen, ikke sedan, sÄ vil Model Y selge bedre enn Model 3. Hadde de to modellene kommet ut samtidig, sÄ hadde Model 3 salget aldri blitt sÄ bra som det var.

Grafen som viser salgt for 5 land, alle modeller i posten over her, den ser helt jĂŠvlig ut :stuck_out_tongue:

2 Likes