Intervjuet med Rogan er bra. Det kommer mye frem der som er interessant Ä hÞre pÄ.
Jeg tĂžr ikke Ă„ juble pga. model Y facelift. Her er model 3:
En ting Ä merke seg: De tre foregÄende kvartalene hadde en eller annen gulrot: Priskutt, renter, SC eller alle tre. Tror de mÄ kutte pris hvis det skal bli fart pÄ salget .
Hei, jeg tror TSLA skal langt ned nĂ„, noen som vet hvor man fĂ„r kjĂžpt salgsopsjoner pĂ„ TSLA? Har ikke handlet tsla-opsjoner pĂ„ over 10 Ă„r⊠da gjennom en amerikansk megler, hadde hĂ„pet pĂ„ en norskâŠ
StÄltru pÄ selskapet der, altsÄ.
SAXOBANK er dansk og har standard opsjonskjede⊠Fungerer fint for meg. Ellers er IBKR praktisk hvis man vil ha mulighet til premarket-trading i tillegg.
Ikke det samme som opsjoner, men du kan shorte Tesla med mini-futures hos Nordnet.
Mens vi venter pĂ„ ny modell YâŠ
Heldigvis skal ikke Tesla tjene pengene sine pÄ bilsalg i fremtiden, sÄ dette gÄr nok bra!
Mens vi venter pĂ„ nye modell YâŠ
âAccording to the KBAâs website, Tesla sold 1,429 cars in Germany, a decline of 76%, an even bigger decline than the 60% drop in January. Overall, sales of electric vehicles rose 30.8% to 35,949 in Germany.â
Et par kampanjer og nylanseringer sĂ„ kanskje de klarer Ă„ hamle opp med Suzuki, mens gapet opp til Porsche virker vel stort âŠ
Markedsandelene skiller seg veldig fra Norge. Generelt har japanske biler hĂžy markedsandel i land som ikke produserer biler, mens forbrukerne gjerne sverger til hjemlige merker i bilproduserende land.
Mens i Australia ble det nedgang pÄ 70 %, og over 80 % for model 3. Her hÞrer det med av EV-salget generelt var dÄrlig da forbrukerne skynder seg Ä kjÞpe ladbare hybrider fÞr stÞtteordninger forsvinner for denne biltypen.
Ny dag, nye muligheter, ned 5 % hittil i dag uten at jeg hat fĂ„tt med meg noe spesifikt for selskapet. Gurufocus har en artikkel om Teslas planer om innpass pĂ„ det indiske markedet, som har hĂžye tollmurer for Ă„ beskytte egen bilindustri. Tesla har lenge kritisert denne tollen og vil ha den bort, men âAt the same time, skepticism is growing around the stability of any U.S.-India trade deal. Trumpâs track record of tearing up agreementslike NAFTAraises questions about whether any deal made today will hold up tomorrowâ
Aka the art of the deal.
PĂ„ tide Ă„ fĂ„ ut fingeren og betale ut bonusen hansđ
Det mÄ vel vÊre en av verdens dyreste tweet
Man mÄ vel nesten anta at Statens pensjonsfond har redusert sin beholdning ila januar/februar?
Det ville vÊrt veldig rart/uansvarlig Ä sitte med uendret beholdning nÄr man ser hvordan den administrative direktÞren har oppfÞrt seg.
Man trenger ikke vÊre rakettforsker for Ä skjÞnne at den type oppfÞrsel har en voldsom negativ effekt pÄ bÄde salg og aksjekurs.
Det er vist tid til Musk fĂ„r en alkohol lĂ„s pĂ„ hans internet adgangđ„ł
Risikobasert nedsalg burde startet i 2016 eller 2018, men NBIM ser ikke ut til Ä ha fulgt retningslinjene de har for ansvarlig eierskap overhodet, sÄ jeg ser ikke hvorfor de skulle begynne nÄ.
Mye motgang for musketusken for tiden