Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Aktiekursen holder seg fint. Fortsatt sÄ forventer seg markedet at intjeningen skall Þke med en fakor 7-10 relativt raskt, med tanke pÄ P/E.
Tesla har varit nede pÄ 138$ fÞr mindre enn et Är siden, sÄ det er fortsatt stor optimism i marknadet.

1 Like

En #TSLAQ-fyr jeg fÞlger hadde en tirade mot starship etter forrige launch hvor han blant annet pÄpekte at en del tvilsomme designvalg for starship ble tatt omtrent pÄ samme tid som Elon designet Cybertruck. Jeg tenkte han var litt i overkant skrÄsikker, men kanskje ikke.

Det er mye som taler for hypotesen om at Elon Musk er stokk dum.

1 Like

Som dette?

3 Likes

Karma hurts

Gutta Krutt fÄr tommelen ned av markedet.

4 Likes

Har ikke satt meg inn i dette i det hele tatt, men det selskapet til DJT virker Ä gÄ Musk en hÞy gang nÄr det gjelder store vyer og dÄrlig regnskap.

2 Likes

Tror nok ikke man kan definere Musk som dum. Tror det riktige er Ä si at hans evner er veldig skjevt fordelt. Han er veldig god pÄ noe og ekstremt dÄrlig pÄ mye annet.

8 Likes

Han har Äpenbart stort talent for svindel og maktspill, og intelligens nok til Ä fremstÄ kompetent for den gemene hop. Men det er ingenting som underbygger at han er det teknologiske geniet han har fremstilt seg selv som. Som ingeniÞr og designer er han dum.

2 Likes

SĂ„ kan man spĂžrre seg om det er han personlig eller pengene hans som har utrettet alt dette. Uansett en dyktig investor/grunder.

4 Likes

Du trenger ikke vĂŠre et geni for Ă„ mĂžte opp med pengesekken.

Du mÄ vÊre ganske dum for Ä satse hardt pÄ cybertruck og la vÊre Ä fornye bilene som tjener penger.

3 Likes

Han mangler nok den der empati, som ville kunne gĂžre at han forstod hvordan andre modtager hans postulater.

image

12 Likes

https://www.wsj.com/business/autos/tesla-elon-musk-consumer-backlash-19326a57?mod=hp_lead_pos7

2 Likes

Min fĂžrste meme :+1:

16 Likes
8 Likes

Med Musk sĂ„ tenker jeg man ser “A lot of bread, but not enough butter”, og en mann som alene strekker seg for langt mtp. egne ambisjoner og drĂžmmer.

Folk til Mars nĂ„ tenker jeg er meningslĂžst nĂ„. Det vil vĂŠre mye enklere i fremtiden med “almen” teknologi som ikke kun har kostnader opp mot denne visjonen,

2 Likes
3 Likes

12 Likes
1 Like

George Soros sin skyld alt sammen da

Soros har ingen ren sti nei. Er man fan av Soros sÄ er man far left. Han fucker opp stemningen der han kan.

:rotating_light::eu:SOROS-BACKED NGO BEHIND EU CENSORSHIP ALSO WORKING TO BLOCK ROMANIAN PRESIDENTIAL CANDIDATE GEORGESCU

A Soros-funded NGO that helped create the EU’s Digital Services Act (DSA) and led efforts to censor right-wing voices across Europe is the one actively working to block Romanian presidential candidate Calin Georgescu.

Romanian investigative journalist Iosefina Pascal has uncovered that the same NGO, Avaaz, which censored conservative parties in Poland, Spain, Germany, and France, is the one that interferred in Romania’s elections—supporting efforts to challenge Georgescu’s candidacy in court.

The group has a long track record of suppressing right-wing movements, shutting down pages and accounts of conservative politicians, blocking discussions on mass migration, and even coordinating anti-right-wing election campaigns in Spain, France, and Italy.

Avaaz was directly involved in pushing through the EU’s Digital Services Act, the very law being used to silence dissent online. Now, figures linked to this NGO are part of the legal battle against Georgescu, despite him polling above 40% in every major survey.

This isn’t just about Romania—it’s the same elite-driven censorship machine that has been deployed across Europe and even against Trump and Elon.

Source: @iosefinaoficial

https://x.com/marionawfal/status/1898771350942040566?s=46

1 Like