Poenget mitt var direkte til kommentaren din til at ting var “spikret”.
Er ikke positivt isolert sett hvis man “spikrer” ting, uten å ta inn over seg endringer i markedet eller feedback fra kundemassen osv. Jeg vil jo tro et firma på størrelsen til Tesla tilpasser seg.
Strategien som du referer til var “spikret” for lenge siden sier du, men det ble vel tatt når det var vekst, vekst, vekst. Når man da har en CEO som nå ser ut til å torpedere merkevaren egenhendig, og fucker til hele etterspørselen, så er den radikal endring i markedet i forhold til når strategien ble “spikret”.
Markedet liker ikke utviklingen i Nvidia heller da. Musks meldinger og Twitter skriverier førte direkte til at Tesla gikk oppover. Bilene hadde ingenting med oppgangen å gjøre. Skjønner.
Ikke alle bevegelser i markedet som nødvendigvis må være forankret i fundamentale håndfaste ting.
Mye som kan gå på hype, forhåpninger og guiding.
Jeg har ikke fasiten på hva som skjer med Tesla på sikt. Dette kan være kortsiktig midlertidig støy, eller det kan være ett vendepunkt for Tesla som en merkevare. Men akkurat nå faller Tesla, og har falt med nærmere -55% prosent, mot Nvidia -30%. Det i seg selv er en svakhet når man sammenligner bevegelsene i papirene opp mot hverandre.