Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Det bliver nok ikke en fordel for Tesla at musk “vender” tilbage tvĂŠrtimod, men det har market ikke forstĂ„et.

2 Likes

Jeg tror de hÄper at Musk blir mindre framtredende i media.

SÄ skal de nok ha koblet en rusmiddel vejleder pÄ ham.
Samt noget alkohol/narko lÄs pÄ hans internet forbindelser.

3 Likes

Musk eier verdens stĂžrste media. Han er i mediabransjen :sweat_smile:

Kamerasystemet Tesla bruker istedenfor den litt dyrere LIDAR teknologien har ogsÄ markante svakheter.

SÄ en video hvor dem testet forskjellige systemer for Ä prÞve Ä lure dem. Tesla kom ikke bra ut. Da kamerasystmet sviktet ved dÄrlig sikt. TÄke/rÞyk/mye vannsprut osv. LIDAR klarte fremdeles Ä mappe omgivelsene og aktivere nÞdsystemer ved dÄrlig sikt.

6 Likes

Hvordan blir kamerasystemer nÄr det er vÄte, saltede veier pÄ vinteren? Har en fÞlelse av at svaret er dÄrlig. :sweat_smile:

Ikke at Norge er et stort marked, men har vel litt vinter i feks New York ogsÄ 

https://ekstrabladet.dk/forbrug/Teknologi/efter-teslanedtur-de-kommer-aldrig-tilbage/10576507

Du fÄr jo ID.7 stasjonsvogn til 549k inkludert vinterdekk eller BYD Sealion 7 med 4x4 fra 469k

Jeg vil jo si det er en fordel at det er en stasjonsvogn i stedet for SUV, men der har du meg. :stuck_out_tongue:

Ser at Model Y vinner alle sammenligninger av bagasjeromsplass :stuck_out_tongue:

3 Likes

Tryner godt i usa nÄ. Qqq -3 %, Tesla -4 % ah etter Trump. SÄ fÄr man se an Äpning i morgen.

HVorfor ikke? Det var jo ikke noen problemer innan.

Det var jo fĂžr han sprang ud med strakt arm og stĂžttede op om alt andet end en fornuftig miljĂž politik.
Kejseren har jo ingen bukser pÄ plus der er kommet konkurrence.

2 Likes

Jeg river meg i hÄret av pÄstanden om at Tesla har bedre teknologi. Det mÄ vÊre et spÞrsmÄl om smak og behag (kan gjÞre unntak for drivlinjen - den er veldig effektiv, men ikke lenger i en klasse for seg).

Tesla har den dÄrligste ACC jeg har vÊrt utfor (fantombremsen er helt krise, elendig avstandsregulering), og de har gjort mislykkede forsÞk pÄ Ä automatisere vindusviskerne i nesten ti Är. UIen er helt krise (smak og behag, men bare gi meg Apple CarPlay).

4 Likes

SpÞrsmÄlet er jo om det faktisk stemmer under virkelige forhold

5 Likes

Det stemte fÞr i alle fall. Men Tesla har ikke noe avgjÞrende fortrinn pÄ noe som helst lenger. De har kastet bort et enormt forsprang, og det er Musk som er ansvarlig.

7 Likes

Ikke fullt sÄ dÄrlige tall for sommeren da.

13kWt/100 km er jo overlegent best.
image

1 Like

Jeg hadde ID4 i to mÄneder i 2021, aldri mer.
Hadde Ioniq5 som leiebil i august, hadde heller ikke orka det orkesteret og knappehelvete der
.

2 Likes

CarPlay er flott det for biler som har sĂžppel infotainment(jeg har MAN bobil med rĂŠvva infotainment), men jeg har aldri hatt behov for AppleCarplay i Tesla.

Ja, apple car play er et stort savn hver gang jeg kjĂžrer Tesla.

SĂ„ kan man like eller ikke like at grunnen til manglende car play stĂžtte er Ă„ tvinge folk til Ă„ abonnere.

enig? :sweat_smile:

image
https://www.youtube.com/shorts/ugtaU24fcP0?feature=share

2 Likes