Tesla med en P/E på 138, mens BYD er på 3.8… I tillegg så har vi alt støy rundt Musk i Media i tillegg… Virker som høy risiko å satse på Tesla i den nære fremtid?
Se her, nå er de i ferd med å ta tilbake tronen som tech-innovatør:
Tesla’s Austin robotaxi service will kick off with 10 vehicles and expand to thousands, moving into more cities if the launch goes well, Musk said in a May 20 interview with CNBC’s David Faber.
Litt usikker på om utsagnet ditt er sarkasme eller ikke… De oppsøker jurisdiksjonen med minst regler og motsetter seg åpenhet rundt test/hendelsesdata fra Austin. I tillegg har de hatt ute stillingsannonser innen «tele operation». Innovatør eller posør?
Men uansett: 8600 biler i Kina forrige uke. Gode 5000 biler lavere enn Teslike sitt estimat.
Det er vel et rimelig binært punkt for videre utvikling for tesla. Jeg er skeptisk til at de får det til. Det er vel ikke så mye ved tesla sin selvkjøring som tilsier at dette vil gå smertefritt.
BREAKING: First ever Tesla Model Y robotaxi with no-one in the drivers seat spotted testing on public roads in Austin, Texas!
Troy Teslike har nedjustert q2 estimatene for andre gang denne uken. Først pga. Kina, nå pga. redusert produksjon i USA. Estimerer totalt -13% for Tesla globalt i 2025.
Hvordan skriver man gjensidig skademelding, ved en eventuell uhell eller ulykke, når den ene parten er en robotdreven bil…?
Ser ut som den prioriterer å fullføre turen .
Det gjør du ikke. Du får ta regningen og stemme tilverkaren av kjøretøyet i domstol.
Ser for meg et juridisk kaos…
Det kan det bli.I hvert fall USA der selskaper kan bli tildømt adestånd i miljard-klassen.
Regner dock med at Tesla kan ta inn nok advokater til å vinne, men det er altid en (teoretisk) risiko før dem.
Heh, du skal ikke se bort i fra at noen er villig til å investere nok i advokater på den andre siden til at det ikke hjelper. Som du nevnte, erstatning i milliard-klassen?
Så forresten en gjennomgang av Waymo og de har så langt klart seg veldig bra.
Den videoen… Hvem er det som driver testingen?
Elon Musk says Tesla is “tentatively” set to begin providing robotaxi service in Austin, Texas, on June 22.
In a post on his X social media platform, Musk said the date could change because Tesla is “being super paranoid about safety.”
Hvis du ikke er 100% sikker på at sikkerheten er på plass to uker før du er i ferd med å kjøre i gang, da er du ikke klar.
Dette er visstnok fra Tesla sin testing i Austin 10-11 dager før lansering i samme by. Det er visstnok et grovt brudd på trafikkreglene å kjøre forbi skolebussen med blinkende lys og stoppskilt ute også.
Dette er sjanseløst med kun kameraer.
Jeg tenker at problemet er at de går for godt nok, i stedet for å prøve å få det feilfritt slik som waymo.
Må rette meg selv fra tidligere: videoen er ikke Tesla sin test, men en privat tredjepart.