Hej TheObserver
Har du en kilde til denne,?
Hej TheObserver
Har du en kilde til denne,?
«Den opplyste og våkne», som har lest en Reuters artikkel og tror på det som står der. 99,9 % at dette ikke er sant.
Beklager, tok det nok for gitt at alle er innom Finansavisen hver dag, det er headline fra går kveld. Men da vet jeg at kildedeling er ønskelig, uansett opphav 
Artikkelen din har ingen navn fra SpaceX. Ingen kommentar fra Ukraina. Ingen kommentar fra Musk. Skrevet av Reuters. Og de kaller det en omfattende rapport… Republisert av en student i Finansavisen.
Så isteden for å være innom finansavisen hver dag, så bør du heller lese det opp på kildekritikk.
Du kan kanskje starte med å lese denne hvis du ikke liker det Reuters skriver.
Denne er uavhengig av Reuters, kom for et par år siden og det henvises til uttalelser fra Frank Kendall i US Air Force som uttrykker bekymring for Musk og Starlink.
Har ikke noe med å ikke like det de publiserer. Jeg er opptatt om det de skriver er sant eller ikke. Jeg har postet en del argumenter for hvorfor jeg mener det ikke er sant. Det ligger tusenvis av artikler om Musk som ikke stemmer. Jeg gidder ikke lese flere
Så du mener jeg er for ukritisk og må skjerpe meg i kildebruken, selv er du for opplyst til at du ikke gidder å lese artikler som viser til uttalelser fra US Air Force og bekymringer Pentagpn har med tanke på Starlink grunnet cut off av Starlink for Ukraina?
Vel, da blir man sittende på sin side av «sannheten» da….
Å vise til innlegg på X hvor Zelensky smisker med Musk er jo kun et spill, såpass bør alle skjønne. Zelensky skryter også av Trump, men han vet inderlig godt at Trump soler seg i glansen av en krig hvor han kan klovne så mye han vil frem og tilbake. Både Trump og Musk er narsissister og altfor mange rundt de er puppets som bare jatter med.
Morsomt. Jeg har sikkert 100+ timer med intervjuer/kvartalsrapporter/presentasjoner fra Musk. Jeg har et ganske godt bilde. Noe sier meg og de fleste i denne tråden inkludert deg ikke har sett et eneste lengre intervjue, men får sin informasjon gjennom media. Media som tjener best på negative artikler om Musk. De i media som mister jobben pga X som tar stadig mer av markedet. Det er en grunn til at db og vg stadig blir mer likt se og hør. Ingen leser nyhetene der lenger. Man går til X.
Jeg har gjort det samme med Putin.
Han fremstår som en grepa kar og forteller på en veldig fin måte hvorfor det er nødvendig med en spesialoperasjon i Ukraina. Det landet er vanskjøtet og består av nazister, pedofile med mer. Heldigvis tar russerne til seg barna fra Ukraina og gir de et godt hjem i Russland med skolegang, omsorg og den manglende kjærligheten de ikke får i Ukraina.
Jeg har lest mye rart om Putin, det er selvsagt ikke sant og det skjønner man ved å høre på hans taler og måten han oppfatter korrekt verden på.
Hvem kan argumentere mot meg på det?
Så du mener at X, som eies av Musk, er mer troverdig og objektivt enn redaktørstyrte medier? Spesielt i saker som omtaler Musk…?
Jeg mener at når det kommer til «live news» så er det ingenting som slår X. Community Notes øker troverdigheten. Musk har blitt rettet på mange ganger. Det skjer «aldri» med vanlige medier, at de retter på seg selv. Jeg synes det er et bredt spekter av meninger på X. Musk har uttalt at det er åpne kildekoder og ikke noen algoritmer som pusher det ene eller andre. Der finner man sikkert drøssevis på det motsatte, men har ikke sett noen bevis enda. Vanskelig å trekke konklusjoner. Ytringsfrihet handler om at man lar personer man ikke liker si ting man ikke liker. Det er svært mye kritikk av Musk på plattformen, som er bra mtp ytringsfrihet. Synes bluesky f.eks. ikke har samme brede spekter av meninger, selv om jeg bare har gjort noen få søk.
At Musk eier plattformen er sikkert ikke optimalt, men hvis ikke er jeg redd (personlig) at ytringsfriheten kunne vært i fare. Ikke i dag, men med tiden.
En siste detalj. I går så publiserte vg en artikkel om problemene til Starlink. Musk sitt navn var nevnt i artikkelen. Da SpaceX reddet hjem astronautene var ikke Musk sitt navn nevnt. Om det er tilfeldig, kanskje. Men det er ikke tilfeldig at tilnærmet alle artikler fra norsk media er kritikk og de utelater det positive. Grok 4 - ikke nevnt. Siste presentasjonen med neuralink ikke nevnt f.eks.
Mulig det gikk litt fort og ikke så godt skrevet, men noen personlige tanker.
Manglende redaksjonelle rammer gir åpenhet også for ekstreme konspirasjonsteorier, rasisme , fake news osv. Det er jo slike medier som har gitt grobunn for alle vrangforestillinger i basisen til bl.a. Maga bevegelsen og QAnon.
“Tesla har kunngjort at de vil anke dommen, men uansett endelig utfall vil dommen legge helt nye føringer for selvkjørende biler som teknologi. Det har lenge vært snakket om hvem det er som har ansvaret i slike tilfeller, og denne dommen legger altså en stor del av ansvaret over på bilprodusentene.”
"Dersom utbetalingene ved ulykker med selvkjørende biler skal ligge på det nivået Tesla-dommen tilsier, så vil dette gi enorme utslag for forsikringspremiene, for det er forsikringstagerne som må betale totalkostnadene. "
Kan du finne hvor Tesla i 2019 sier de kjører bedre enn mennesker? Jeg er relativt sikker på at det er feil.
Teslaen hadde HW2. FSD var ikke på markedet. Systemet skulle fungerer bedre enn mennesker alene, altså sammen med fører. Ikke alene. Systemet var ikke fullt utviklet.
Personen som kjørte mistet mobilen og skulle lete etter den før han krasjet.
Så jeg spør deg Rockpus. Skal vi skylde på personen som drev på med mobilen her eller Tesla? Hvorfor tror du at ikke at det er nevnt i artikkelen at han holdt på med mobilen foresten?
Probably…
Du har bs artikler skrevet hele tiden. Det virker som dette forumet tror at siden det står på nettet så er det sant. Det er nesten så ille.
Gi en uttalelse fra Tesla før ulykken om at deres Tesla kan kjører bedre enn mennesker (2019). Det tror jeg ikke du finner.
Musk har i alle år kommet med spådommer som har feilet gang på gang. Men han lever alltid til slutt.
Og hvor finner du vanligvis din “sannhet”? I eget hode?
Nei. I dette tilfelle direkte uttalelse fra selskapet