Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Fordi han pattet pÄ Mary Jane?
Eller fordi drĂžmmen er Ă„ ta mennesket ut i verdensrommet for Ă„ kolonisere stjernene; og at det ikke har noe med bilene Ă„ gjĂžre? :slight_smile:
Syntes han gjorde det veldig klart at han syntes el-biler er en stĂžrre nĂždvendighet for menneskeheten og for Jordens fremtid enn noe annet; og at fokuset hans ligger der enda!

Fordi han ser maksimalt sliten ut og viser ekstremt dÄrlig dÞmmekraft nÄr han Äpent sitter Ä drikker whiskey og rÞyker hash, han ser egentlig ruset ut fÞr de starter.

Ikke signalene du vil sende nÄr man prÞver Ä redde tesla.

1 Like

Tildels enig. Vet ikke om jeg hadde “turt” Ă„ gjĂžre det om jeg var han. Men der igjen; det finnes bare 1 Musk. Eg fikk mer sansen for han nĂ„ enn det jeg har hatt for han fĂžr. Ikke fordi han rĂžyka og drakk; men for de tingene han snakket om. At han tok et lite musetrekk fra blunten til Joe blir flisespikkeri imo, men jeg forstĂ„r helt hvorfor det ikke falt i smak hos investorer. Fortsatt tabu i statene, I guess

Jeg la ikke merke til at han sĂ„ noe sĂŠrlig sliten ut og heller ikke ruset. Selv ikke etter det pingle-trekket han tar sĂ„ ser det jo ikke ut til at det gir effekt pĂ„ han; selv om han har drikket whisky. Det sier jo han selv ogsĂ„; og det forteller i hvert fall meg noe om hvor lite han har drukket av den whisky’en.

EDIT: Han rĂžyka cannabis & tobakk, ikke hasj :kissing_closed_eyes:

1 Like

Tingen er, fyren virker sliten, mentalt ute Ă„ kjĂžrer og viser elendig dĂžmmekraft. Ikke helt det man trenger fra en fyr som skal redde et selskap med EKSTREMT mye gjeld.

1 Like

NĂ„r mentoren selv taler,da lytter vi.

“Berkshire Hathaway CEO Warren Buffett discusses why it would be a poor idea for Apple to invest in Tesla
”

1 Like
1 Like

Kan bli veldig interessant. Lurer pÄ hva slags bÞter/konsekvenser det kan bli snakk om her dersom han blir dÞmt. Han har vÊrt veldig uvÞren her.

I verste fall kan han miste mulighten til Ä vÊre CEO, men sÄ en artikkel som jeg ikke finner i farten som hevdet at han nok slipper unna med bÞter.

1 Like

Ja, det blir veldig spennede. Her er pressekonferansen som var nÄ nettop:

Denne spekulerer i mindre en 200 000$ i bot til Elon og at Tesla skal slippe unna. Er dog fra 16. august

EDIT:
"If the SEC does conclude Musk’s tweet was misleading, three experts said, his penalty will probably be a relatively paltry amount - less than $200,000.

That amount could be higher, according to Crimmins, if the commission determines Musk’s tweet was fraudulent, not merely negligent. "

1 Like

Heh. Du har mye penger nĂ„r 2 millioner kroner er en “liten bot”. :smiley:

EDIT: Men trist utvikling, dog ikke egentlig overraskende nÄr vi nÄ kjenner bakgrunnen for Elons tweets. Vi fÄr da inderlig hÄpe at han har lÊrt noe av dette og besinner seg litt mer i fremtidige tweets.

En uavhengig styreleder og en dyktig COO hadde kanskje ikke vÊrt sÄ dumt for Tesla nÄ.

Dette er vell bare fĂžrst steg.
Senere kommer evt. en kriminal sak og sikkert sivile sÞksmÄl fra skadelidene investorer(shortere/opsjonseiere).

Trist for Tesla og Musk men veldig greit for meg som sitter fulllastet med BEAR TESLA X3 :slight_smile:

Er vel en Jan Petter som er rimelig fornĂžyd om dagen iallefall. Snakk om turnaround fra starten av august.

1 Like

Jeg ville personlig ikke sitte med BEAR TSLA nÄr bÞrsen Äpner igjen neste uke. Da slippes de forelÞpige kvartalstallene der produksjonstallene er spesielt interessante. Potiensiale for et seriÞst hopp opp neste uke.

3 Likes

FĂžlgende scenario ville vĂŠrt kult:

fradĂžmmes Ă„ kunne vĂŠre ceo i et public selskap, fordi det ikke var realistisk Ă„ kunne ta selskapet privat

takes the shit private

1 Like
1 Like

https://www.marketwatch.com/story/elon-musk-forced-to-step-down-as-tesla-chairman-to-settle-sec-fraud-charges-2018-09-29

hĂžy aktivitet i kommentarfeltet

og om du ikke fÄr nok sÄ kan en alltids bruke natten pÄ stocktwits.com

du ser det samme som oss,eller trenger du hÞyere styrke pÄ brillene dine?

TSLA 266.00

-41.52 (13.44%)
NASDAQ UPDATED Sep 29, 2018 1:59 AM EST

Du har glemt mellomrom etter komma.

Du fÄr se nÄr fÞr-handelen Äpner pÄ mandag hvordan dette blir mottatt av markedet.