SĂžren, jeg som skulle legge meg i kveld. Mandag blir spennende!
NĂ„ sitter vel Sissener pĂ„ telefon til Hegnar for Ă„ kjĂžpe en artikkel hvor det stĂ„r âSissener gikk ut av short forrige ukeâ
joda,nÄ driver musk med stÞttekjÞp pÄ sidelinjen,-Lykke til.
Pt. 302+ (13-14% opp) i pre-marked i dag, sÄ etter min mening tydelig at markedet er fornÞyd med en avklaring.
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/
EDIT: Holder dette, sÄ blir jeg godt fornÞyd med min fredagstrade pÄ 270. Etter planen skal jeg selge den pÄ 303. FÄr hÄpe det holder!
Versjon 9 av softwaren i bilene ruller nÄ ut, og mottagelsen er veldig positiv pÄ Teslaforaene jeg fÞlger. Bilene kan nÄ bytte felt automatisk pÄ Autopilot og velge riktig felt pÄ motorvei i forhold til hvor man skal ta av. Den vil ogsÄ kjÞre forbi tregere biler. Dette blir tydeligvis fÞrst tilgjengelig i USA. I tillegg kommer noe jeg har savnet: dashcam funksjon
De har ogsÄ redesignet hele brukergrensesnittet for S/X - blir nok et sjokk for mange som ikke fÞlger sÄ godt med, men da fÄr de et felles designsystem for 3/S/X, som vil gjÞre det lettere Ä legge til flere features etter hvert.
Fikk levert Teslaen min forrige torsdag (S75D) og er rÄfornÞyd hehe.
NĂ„r kommer denne versjonen?
Ryktene sier i dag, men vet ikke helt hvor troverdige de er
Timing er jo ikke Teslaâs beste side sĂ„ den ser jeg
Den vil mest sannsynlig ikke bli rullet ut til alle bilene pÄ én gang. Det er vel mest vanlig at den rulles ut batchvis. HÄper jeg ikke behÞver Ä vente altfor lenge pÄ v9.
Hver mÄned kÄrer jeg det jeg kaller Teksperter⹠for noen av de mest populÊre investeringene vÄre
Det er de 3 medlemmene som har fĂ„tt flest likes pĂ„ innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperterâą fĂ„r ogsĂ„ en unikt merke pĂ„ profilen sin og et trofĂ©-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspertâą i flere aksjer/investeringer, og trofĂ©et vil bare vises i trĂ„der der du er Tekspertâą.
Her er denne mÄnedens Teksperter⹠og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
- @georglu (49 likes)
[quote=âgeorglu, post:362125, topic:22â]
- @Evilfreud (31 likes)
- @kanon (17 likes)
Resten av topp 10:
-
@Olee78 (17 likes)
-
@laplagam (8 likes)
-
@pleximus83 (8 likes)
-
@theroger (8 likes)
-
@Mml (5 likes)
-
@Duogdu (4 likes)
-
@Monok (4 likes)
Gratulerer!
so far so good?
" 3 timer 15 minutter til lading - Ă©n vei!"
Interessant artikkel forsÄvidt, gir litt smakebit pÄ hva en kan forvente pÄ langturene.
Er ikke meg imot Ă„ ha de restepausene som forespeiles ved ladingene men ser absolutt
poenget i oppgitt rekkevidde vs reell rekkevidde, noe jeg tror de fleste produsenter vil slite
med Ă„ forsvare per dags tid.
Med smÄbarn gikk det veldig fint med ladestoppene underveis pÄ norgesferie i sommer. Bilen var klar fÞr vi var det, for Ä si det sÄnn
NEDC-standarden er jo en eneste stor spÞk. Min forrige bil, en Toyota-hybrid, hadde oppgitt forbrukstall nede pÄ 0,3-tallet pr mil. Selv ikke pÄ pen langkjÞring i godt vÊr i medvind kunne jeg komme noe sÊrlig under 0,5.
De aller fleste burde vÊre klar over at rekkeviddetallene for elbiler under NEDC-standarden er fullstendig urealistiske, men lett Ä bli blendet av kjempelang rekkevidde selvsagt. WLTP-tallene er noe mer edruelige, men hadde kanskje vÊrt mer redelig Ä bruke EPA-tallene som er ganske tett pÄ faktisk forbruk (med mindre du har tung watt-fot).
Men selvsagt, langkjÞring med elbil krever noe planlegging pt., men ikke mer enn at du mÄ tenke gjennom hvor du mÄ stoppe for Ä spise/slappe av/tÞmme tanken nÄr du skal lade. Jeg vil tro at de aller fleste vil klare seg med ladestopp under 20-30 min pÄ langturer i Norge med Tesla. Det er i alle fall mitt inntrykk fra erfaringene jeg har lest om.
Med smÄ barn tar jo alt fryktelig mye lenger tid enn fÞr. Man lÊrer seg Ä ta seg god tid til det meste.
à pning pÄ 305,75 i dag mÄ jo vÊre respektabelt. Fikk solgt trade-potten min pÄ 306 med en gevinst pÄ 36. En gevinst pÄ 13,33% fra fredag morgen mÄ jo sies Ä vÊre ganske greit.
Godt jobbet, tror mange shortere blĂžr fra endetarmen idag.
Ja, det kan jo ikke vĂŠre bedre.
Hadde jo ikke gjettet pÄ sÄ bra pull-back pÄ gode nyheter og avklart SEC-sÞksmÄl, men greit Ä vÊre heldig med timingen i blant.
Edit: Ganske fornÞyd med anbefalingen om ikke sitte i BEAR TSLA denne uken. x3 og x10 (denne mÄ vÊre bust nÄ?) mÄ blÞd noe voldsomt nÄ i dag.
Surt Ă„ vĂŠre short.
Jeg skulle gĂ„ short, sĂ„ kom nyhetene som antydet jeg burde gĂ„ longâŠsistnevnte var beste ideen min pĂ„ en liten stund haha
edit: jeg lurer pĂ„ hva Herr Sissner gjĂžr daâŠ148mil i short like fĂžr helgen?
sÄnn helt seriÞst,-dette kan bare ikke gÄ bra,-se,la oss si f. eks. 7 Är frem i tid,-slik at konkurransen fra de andre bilaktÞrene tar seg skikkeligt opp.
skulle dette stemme,det at Tesla virkelig skulle gĂ„ i pluss de nĂŠrmeste kvartalene,-Da mĂ„ skolebĂžkene innad hos alle finansskoler og div. skrive om skolebĂžkeneâŠ