Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

her tok gleden av snylteren brått slutt ja!

:fire::fire::fire::fire::fire::fire::fire:

Gleder du deg over dette? Høres slik ut

1 Like

dette går tilbake til det jeg sier om et produkt som ikke er ferdig utviklet enda,-livsfarlige biler!

Hvor mange bensinbiler tror du tar fyr hvert år? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

10 hver dag i Norge :grimacing:

har ikke hørt om noen i år…el-biler derimot…

jada…det er jo ikke mange skitne motor rom idag,-kun på gamle biler,-El-bilen som er så “nymoderne” viser ikke akkurat kvalitet mot dette…

Media er veldig glade i å publisere saker om Tesla og elbil - uavhengig av innhold egentlig.

Mener du oppriktig at alle som kjøper elbil er snyltere?

de trosser rekkeviddeangsten for å spare noen kroner på bompenger…

:man_shrugging:

Så du tror det brenner i nye mindre enn 3550 biler i år, som var tallet i 2010? Det kan nok være, kanskje pga flere elbiler? De er mye enklere og brenner nok mye sjeldnere.

1 Like

Tror nok de færreste kjøper seg ny Tesla til 700 000 + for å spare noen få kr i bompenger hver dag.

Kan vel kanskje være fordi det er den bilen på markedet som gir mest for pengene totalt sett i dag? Mtp. design, ytelser, plass etc. (Dog enig i at dette er subjektivt)

hyundai santa fe,-MYE større bil for samme sum.

… og det er en mye kjedeligere bil totalt sett som fremstår som en skilpadde ytelsesmessig sammenlignet opp mot en Tesla.

For øvrig er denne artikkelen fin om elbiler og brannfare: https://www.tu.no/artikler/dette-bor-du-vite-om-brann-i-elbiler/276372

1 Like

Sandra Fe har mindre utvendige mål, mindre bagasjerom, rundt tre ganger høyere forbruk, prisen er i samme leia.
Etter min oppfatning er en Santa Fe en bil fra steinalderen sammenlignet med Model X.

Den har ett fortrinn: rekkevidde.
Jeg hadde aldri valgt Hyundai eller Kia fossilbil.
Men det er ikke alle som vil innse at fossil er fortia og elektrisk fremdrift er fremtiden.
Om energibærer er batteri, hydrogen eller hva, så blir det elektrisk fremdrift som kommer til å overta.
Hydrogen tror jeg i beste fall er relativt langt frem, når en ser hva bilprodusente pusler med.

Og forsøke å hause opp elbilbrann blir tullete, men det skaper klikk. Det jeg er redd for er det spesielt 16-åringen her i huset plugger i stikkontakten, for han har monopol på vettet her i verden, litt på linje med elbilhaterne og dieselelskerne når det gjelder elbiler…

3 Likes

“…Apple kjøper opp Tesla.”

:apple:

Skal Apple kjøpe et selskap som har at de ønsker å gjøre patentene gratis for alle å bruke? :grin:

1 Like

Da er Model 3-konfiguratoren åpnet for alle (ikke bare reservasjonsholdere) som kjører på “riktig side” av veien i Europa. Levering i mars om man bestiller i dag

3 Likes

@Evilfreud :point_up:

Rettelse : får opp konfiguratoren ;D

1 Like

Var innom å så på Tesla 3.
Dashboard er like kult i virkeligheten som på bilde/film. Vil ha!
Dørhåndtak likte jeg ikke, lukke bakluke var ikke enkelt, jeg endte med å dytte på toppen av luka, noe som fører til riper😕.
Selve baksetet er ok, men altfor lavt for lange ben.
Usikker på om det er bilen for meg.
Mulighet for takbøyler og hengerfeste gjør valget lettere…

(En får feks Skoda Fabia stasjonsvogn greit utstyrt med automat for ca 300k Tilsvarende Octavia med AWD for 400k, da med bagasjerom på over 600 liter, Fabia har 530 liter!!!
Fabia til 300k er tilsvarende Ioniq, får sykt mye mer bil i Fabia, dog mindre plass i kupéen.)

2 Likes