Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

De lager jo rapporter om bilene de kjører reverse engineering på. Rapportene selger de for å tjene penger. Du kan sikkert få tak i en der om du absolutt må ha en rapport for å tro på videoen :laughing:

Ingenting slår fakta dessverre. På godt og vondt. Det bra her er jo at de er overlegne på drivetrain, men de har endel igjen når det kommer til byggekvalitet.

1 Like

Haters gonna hate :grin:

1 Like

Ingen hater, digger Elon og har Model S P85D selv med ymse panelgaps og diverse. Måtte bare si fra når du mente at dette hadde med rykter å gjøre, for det er desverre mer enn rykter :blush: Håper dog at de tar det til seg og forbedrer det.

1 Like

Tingen er jo, man ser jo fremgang i byggkvalitet. Og tesla blir nok rimelig nice om et par år. Og på motor og batteri er de allerede ledene. Men pr dags dato er det litt mye bugg og klatt med de bilene for min smak.

Lurt, ikke lurt?

Om flere Tesla eiere er som meg virker det fornuftig. Med mine to kjøp har selgerne fungert som sekretærer som skriver ut kontrakten og lar meg signere.

4 Likes

Tror dette er et lurt steg.

De aller fleste Tesla-kjøpere er så digitalt kompetente at dette bør ikke utgjøre noe særlig problem. Den utvidede “prøvetiden” etter kjøp gir også en ekstra trygghet. Dessuten virker etterspørselen så høy at bilene selger seg selv for tiden og i ganske lang tid fremover - spesielt nå som $35 000-versjonen kan bestilles.

Så det var nevnt at de kunne kostnadene med 6-7 % ved å gjøre denne endringen, og da virker det nesten som en “no-brainer”.

Ja, det spekuleres i at gårdagens priskutt var et direkte resultat av dette.

1 Like

Ser man litt i spåkula kan det tenkes at man kan bestille prøvekjøring i appen, så kjører bilen selv hjem til deg, og så kan du finne ut av om du vil ha en :slight_smile:

4 Likes

Syns ikke det var noe særlig bra oppfølgning når man ville kjøpe tesla heller hos forhandler så følte ikke jeg hadde bruk for de nei. Men når det er sagt så er det jo greit å ha et skikkelig showroom i det minste. Om det skjer Pdx så er det jo null stress hah :stuck_out_tongue:

2 Likes

FREE TAXI !! :slight_smile:

Får body ugyldig feilmelding her @pdx. Noe nytt?

Å skrive med bare store bokstaver liker forumet dårlig :wink:

4 Likes

Er vel kun rene showrooms de kutter ut.

Det blir nok fortsatt et minishowroom i forbindelse med servicecentre som idag.

Synes de løste trøbbelet på en god måte.

De som har kjøpt bil i 2019 får oppgradert selvkjøringspakken tilsvarende priskuttet:
Ingen autopilot -> Autopilot
Enhanced autopilot -> Full Self Driving
Full Self Driving -> Tesla Early Access Program (jelly!!)

De som kjøpte Tesla før dette får halv pris på oppgradering av selvkjøringspakken.

Edit, jeg ser at Internett ikke er fornøyd, og samtlige vil ha oppdatering gratis fordi prisen på deres kjøretøy har sunket måneder etter de kjøpte. Lol.

2 Likes

96FED73F-CB10-4FC1-8872-23932C2D46F6

Spørs om ikke det er noe på gang når Tesla dytter ut demobiler til denne prisen.!

4 Likes

Desperate need for cash…?

Kjøpte i 2018 :see_no_evil:

EAP eller FSD?

Det er vel heller at de må selge de litt billigere bilene for å holde volumet oppe :slightly_smiling_face:

Var en tur i usa nylig, og innom er showroom inne på er vanlig kjøpesenter i miami. Syns det virker veldig smart, du får mye gratis reklame da folk går forbi, de 2-3 ansatte var unge og gira og det må være billigere enn de tradisjonelle store bilbutikkene.

Kult å få sittet i model 3 og, likte alt minus bakluka. Veldig gode seter, savnet det i model s(tidlig modell)

Ser at om du bestiller model 3 her i norge nå, så står estimert levering mars. Er det for real?

1 Like

Ja, er kort leveringstid