Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Wow. HÄper de slipper billig varianten her ogsÄ snart.

1 Like

Var snakk om 3-6mnd tror jeg?

2 Likes

Er du sikker pÄ det???
Fristende for Ă„ si det mildt!!!

In Europe, Musk said it will be available to order within the “next 3 to 6 months”.

4 Likes
2 Likes

Er det noen tanker om dagens bunn?

Tippet selv med et par pĂ„ 280usd. I hĂ„p om at den skal holde stĂžtten. Men det er jammen en del bear nyheter ute akkurat nÄ  trendkanalen ser ut til Ă„ nĂŠrme seg bunn med fĂžlgende brudd, forhĂ„pentligvis opp (opp langsiktig, men veldig bear kortsiktig). men det er umulig Ă„ vite om det holder vann
 kunne noen tipset meg litt ift hva som helst anngĂ„r denne aksjen? ^^,

1 Like

Tesla’s Shanghai plant seen finished in May

Mar. 6, 2019 8:13 AM ‱ SA Editor Clark Schultz

  • Tesla’a (NASDAQ:TSLA) manufacturing plant in Shanghai is expected to be completed in May, according to a government official.
  • Chen Mingbo, head of the Shanghai Commission of Economy and Information, made at the comment on the sidelines of the parliamentary meeting going on in Beijing, according to Reuters.
  • There is no indication from Tesla when Model 3s will actually be produced at the site.
  • In another China EV development of interest, Nio is down 17% after warning of a “greater than anticipated” slowdown in electric SUV demand for the early part of 2019.
  • TSLA +0.31% premarket to $277.50. Shares of Tesla are down 17% YTD.

Det er sÄ latterlig Ä se hva folk henger seg opp i med en gang det er snakk om elbil!

Hva er problemet om boksen stikker litt utenfor pÄ hver side? Stikker sannsynligvis ikke lenger ut enn speilene, det er da ikke vanlig Ä file speila nÄr en er ute Ä kjÞre, eller er det det for fossilbilister?:open_mouth:

Jeg har tenkt samme lÞsning hvis jeg skulle kjÞpeX, det jeg ser som utfordring er ikke ute i traffikken, det er nÄr en skal parkere i fjellheimen, gjerne med store snÞ/isklumper, fort gjort Ä feilberegne og knuse boksen, ellers er jo dette en tryggere lÞsning, da boksen vil smelle i bilen ved en brutal frontkollisjon.
Da er det vare egen bil som blir skadet


“After Chinese authorities temporarily suspended customs clearance for imported Model 3s, citing ‘irregularities’ including improper labeling 
 we would keep medium/long-term expectations for Tesla’s ability to run a profitable Chinese business very low,” Jonas said. Jonas is widely followed on Wall Street due to his early work covering Tesla and electric vehicles.

Tesla said on Tuesday that the company has already reached a resolution with Chinese customs".

NÄ vet eg lite om hvordan denne avtalen pÄvirker resultatet, kanskje noen med mer innsikt kunne sagt noe om det?

Kanskje noen vet hvor stort det reelle markedet er i kina prosentvis? Ca?

Hvilke bear nyheter tenker du pÄ?

Potensialet i kina er stÞrst, derav satsningen pÄ fabrikker. Pt er de ikke sÄ store.

Om det bĂžr vektlegges noe sĂŠrlig vet eg lite om, men kanskje du har noe Ă„ tilfĂžye?

PÄ 10 Ärs sÄ ser den ganske solid ut.
Musk har jammen fÄtt til en del. Selv ser eg liten grunn til Ä tvile pÄ caset.
Men som eg har nevnt tidligere er eg ikkje akkurat en trollmann i faget.

Edit: ser at flere her har poengtert dette med ventetid pÄ reperasjoner og reklamasjoner.
Men sÄ lenge det er en grunnleggende ekspansjon pÄ flere omrÄder og dette blir satt fokus pÄ innen rimlighetens grenser, sÄ ser eg ingen hinder mellom her og 370usd kurs. SÄnn ekstra positivt sett pÄ det.
Eg er egentlig usikker pÄ hvor mye det har Ä si mtp den enorme veksten og all pr som tesla fÄr hver dag i media.

Det kan jo selvsagt gÄ ned pÄ tusenvis av grunner. Men ikkje som eg fanger opp sÄnn i farten no :slight_smile:

Kan du utdype det litt? Kilder evt? :slight_smile: :man_technologist:

image

StĂžrst salg vs minst penetrasjon = stĂžrste muligheter.

Tesla gir vel strengt tatt ikke ut regionale salgstall, men denne siden har et estimat fra 2017:
Kina er nok litt stĂžrre for tesla enn jeg antok. :slight_smile:

image

Tesla er en av de tyngst shortede aksjene pÄ nasdaq, og det er en skog av mer eller mindre spekulative artikler med en agenda.

Som den i NY times du postet. Tesla tar pÄ alvor at de skal kunne levere pÄ lÞftet om 35.000 usd bilen, og tar nÞdvendige grep for Ä kunne holde seg lÞnnsomme. La oss spinne det til det er en panikk manÞver av et selskap pÄ vei til bunns. De to andre maksimerer et whatif scenario hvor Tesla aldri fikk lÞst denne import konflikten, som etter sigende allerede er lÞst.

Tesla under 300 har vĂŠrt god swing entry det siste Ă„ret :wink:

4 Likes

1.6 bil pr tusen inbygger. Og i kina finnes det 1 418,4 mill inbyggere.
Hva blir det?, 2.3 millioner biler til kina registrert desember 2018? Ca.

Det var ikke mange dagene siden en kunne lese at rimeligste TM3 nok aldri ville komme pÄ markedet, bare MR.
Plutselig sÄ annonseres TM3 til $35000, som om ikke det var nok, sÄ reduseres prisene pÄ bilene som vi nettopp har fÄtt til Norge.
Det som er spennende er hva som skjer med bilmarkedet i resten av verden, men faktum er at det stort sett er elbiler vi hÞrer om fra messa som pÄgÄr i GenÚve nÄ om dagen. Og den messa tror jeg ikke primÊrt er myntet pÄ Norge.
Audi feks hadde visstnok bare elbiler med til messa


4 Likes

Elon Musk har tydeligvis alltid ett ess i ermet, her med nye V3 superchargerene som kan lade model 3 med 250 kW. I tillegg vil bilen varme opp batteriet pÄ vei til en supercharger slik at det vil holde optimal ladetemperatur nÄr man ankommer. Dette er over det dobbelte av dagens hurtigladerhastighet for model 3 sÄ dette er en kjempeoppgradering. Kommer visst raskere lading for eksisterende model s og x ogsÄ, men det er uklart for meg om det ogsÄ kommer en ny variant med nyere batterikjemi for Ä utnytte dette fullt ut.

SÄ hvis audi trodde de var markedsledende med 150 kW lading i e-tron tok de visst skammelig feil. Dette flytter jo model 3 til den desiderte kongen pÄ haugen av elbiler med lang rekkevidde, rimelig pris og veldig rask lading.

5 Likes


Faller den kanskje helt ned til 250 fĂžr den snur?

1 Like

Eg vÄker litt pÄ denne, bale med tidsforskjellen, i vÊrste fall klarer eg Ä snitte den ned med Ä kjÞpe 100% til. SÄ det er ingen krise for min del. :slight_smile:

Kunne godt Þnskt meg sl, men det gÄr ikkje an pÄ nasdaq i dnb virker det som
 er det en feature man mÄ betale for eller burde eg ringe kundeservice?

HÄper gÄrsdagens nyhet om ladetid vil gi bedre utslag pÄ kursen i kveldens episode av tsla :slight_smile:

Sant skal sies viser gĂ„rsdagen 6/6 tekniske “sell” med summert “strong sell” ma. IfĂžlge investing. com.

Strong sell forÞvrig ogsÄ.

Blir spennende Ä se om det bryter ned slik du foreslÄr @Konamixx :slight_smile:

Litt mer nyheter her: http://fortune.com/2019/03/08/tesla-china-funding-shanghai/

Post nr 800đŸ€Šâ€â™‚ïž

https://seekingalpha.com/news/3441260-citron-still-bull-tesla-sees-13-percent-upside

Ikkje langt mellom nyhetene her :slight_smile:

Edit:
Det er heller ikkje langt mellom salgsanbefalinger
 men denne gikk opp 7.5usd idag. Ned litt i sluttauksjonen ser det ut for.

Strong sell
 ref investing.com

Men eg holder pÄ kortene litt til, 320usd hÞres kjempekjekt ut. Noen ganger mÄ bÄde det tekniske og fornuften vike litt unna for en god gevinst eller lÊrepenge.

Anbefaler hverken kjĂžp eller salg,. Men kommer ikkje til Ă„ selge selv fĂžr 10% gevinst minst, eller 5% tap. Som alltid.

1 Like