Diskusjon Triggere Porteføljer

Tesla (TSLA) 🏎

tsla
Investeringer: #<Tag:0x00007f365de2fc30>

Hva et det de driver med? Verdensmesterskap i vingling? https://www.tek.no/artikler/tesla-snur-oker-prisene-pa-alle-modeller-unntatt-en/460018

Dette er merkelig ja!

Fresh måte å drive flash sale på, får vel endel bestillinger frem mot 18. Mars.:grimacing:

Rimelig uproft! :confused:

Musk er sin egen verste fiende, det er hvertfall sikkert :slight_smile:

I IT bransjen så kaller vi det AGILE. :woozy_face:

Det er litt trist. For mannen har helt sikkert visjoner så holder og en helt absurd gjennomføringsevne. Men han burde nok få en annen til å drive sjappa fra dag til dag som er mer COO/CEO-materiale slik at han mer kan styre de lenge linjene. En kopi av Gwynne Shotwell men tunet for Tesla hadde gjort seg. En som tør å si nei til Elon og som han har 100% tillit til. Dem finnes det nok ikke mange av.

Jeg greier ikke å tro at det er en mann sine innskytelser som styrer hele skuta. Dette rabalderet må jo være en del av en “all PR er god PR”-strategi"?

Jeg tror mye av rabalderet skyldes litt for mange ja-folk rundt Elon og at litt for få (på nær ingen?) tør å motsi mannen. Man vet jo hva som skjer med dem, liksom. Og legg på at han legger lista skyhøyt for mye han forventer av innsats fra sine ansatte, så kan du få en ganske usunt arbeidsmiljø. Når han forventer perfeksjon og 80+ timer i uka (gjerne 100+ timer og 7 dager/døgn på jobb i uka) av seg selv, så spørs det om han krever så mye mindre av hans ansatte. Aller minst dem nærmest ham vil jeg tro. Dette er dessverre en oppskrift på mindre gode og til tid tider møkk dårlige beslutninger.

EDIT: Til nå har Tesla blitt reddet av en hærskare av lojale fans som elsker bilene deres, men hvor lenge kommer det til å vare? Forhåpentlig en stund til ennå og lenge nok til at selskapet modnes nok til ikke å være for avhengig av Elon. Vi trenger sårt en knall dyktig COO som kan ha 100% fokus på Tesla fra dag til dag!

Men er ikke dette også en oppskrift på innovasjon og hvordan man pusher grenser? Det er jo tross alt denne filosofien som har fått dem så langt og revolusjonert bilindustrien.

Mener du kunder? Det kommer til å vare så lenge Tesla klarer å være på fronten av innovasjon. Hvor mange andre bilselskaper kan via en software oppdatering gi kundene 25% raskere lading, på selv 7 år gamle biler?

Uansett, jeg er enig i at Tesla kan ha veldig godt av en dyktig COO. Det gjelder bare å finne den rette personen.

Jeg tror Tesla vil tape terreng. Rimelig mange som er fed up Med Tesla konsernet på tross av at de elsker bilen

Mange som er lei Apple også, men fremdeles sverger til platformen.
All den tid det ikke er reelle konkurrenter til Tesla, så blir det elbilen de fleste velger.
ref motor:

Ser forøvrig at de har klart å levere 2000 mod3 med Amerikanske frontlykter og ikke europeiske.
Den knoter det til for seg selv :joy:

Hei. Hva får deg til å tro noe slikt? Stort sett leverer jo selskapet det de skal…

Meld deg inn i TOCN på Facebook og les selv. Jeg driver i bilbransjen med bilpleie og kjenner relativt mange tesla eiere som er så misfornøyd at neste bil ikke blir Tesla hvis ikke Tesla fikser organisasjonen sin

TOCN <<<<< Resten av verden. Norge har store problemer med organisasjonen, men hvordan er det i USA og Kina?

Norge har importert en veldig stor mengde av Tesla, størst ift folketall. Så at vi som nordmenn med janteloven i hånd virkelig setter lyset på anal i analyse. Det er ikkje spesielt overraskende spør du meg :joy: :grin: Vi lagde Troll før Musk lagde Tesla.

Nå er vel avtalen med Kina i boks, Shanghai.
Amerika har alltid vært og vil alltid være patriotiske.

By BLOOMBERG

March 8, 2019

Tesla Inc. secured as much as $521 million in loans from Chinese banks to build a vehicle and battery factory in the country, putting the carmaker a step closer to producing Model 3 sedans at its first overseas plant.

Og

Chief Executive Officer Elon Musk estimated in January that Tesla will need roughly $500 million to get the plant built and production ramped up to 3,000 Model 3s a week. The total cost will be higher, and the company had said it planned to tap local banks for a majority of the funding.

Last I heard @Konamixx . :slight_smile:

Edit:
Lengre nede i artikkelen står det estimert start på produksjon av batteri og model 3s i slutten av året :slight_smile:

Edit nr 8 ^^,…

Om dette vil påvirke negativt kan godt være.
Sec ser ikkje ut til å gi noe slack…

Edit nr 10:
Kursen opp over 2% så langt idag, rt 290.22

Avsluttningsvis idag, en liten candlestick hourly.

Ny cfo

på tide med skilsmisse når kona tydeligvis er en Tesla-hater…

:joy::rofl:

:astonished:

“Tesla avslo å kommentere Business Insiders historie.”

Den som tier,den samtykker!

De har utfordringer ja. Men det kom nettop en liten båtlast med Tesla til Norge, var vel 1000 Model 3 pluss noen hundre S og X.
Nesten det samme som Kia skal prøve å gå levert av e-Niro i hele 2019.