Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Hva et det de driver med? Verdensmesterskap i vingling? https://www.tek.no/artikler/tesla-snur-oker-prisene-pa-alle-modeller-unntatt-en/460018

1 Like

Dette er merkelig ja!

Fresh mÄte Ä drive flash sale pÄ, fÄr vel endel bestillinger frem mot 18. Mars.:grimacing:

1 Like

Rimelig uproft! :confused:

Musk er sin egen verste fiende, det er hvertfall sikkert :slight_smile:

I IT bransjen sÄ kaller vi det AGILE. :woozy_face:

4 Likes

Det er litt trist. For mannen har helt sikkert visjoner sÄ holder og en helt absurd gjennomfÞringsevne. Men han burde nok fÄ en annen til Ä drive sjappa fra dag til dag som er mer COO/CEO-materiale slik at han mer kan styre de lenge linjene. En kopi av Gwynne Shotwell men tunet for Tesla hadde gjort seg. En som tÞr Ä si nei til Elon og som han har 100% tillit til. Dem finnes det nok ikke mange av.

3 Likes

Jeg greier ikke Ă„ tro at det er en mann sine innskytelser som styrer hele skuta. Dette rabalderet mĂ„ jo vĂŠre en del av en “all PR er god PR”-strategi"?

1 Like

Jeg tror mye av rabalderet skyldes litt for mange ja-folk rundt Elon og at litt for fÄ (pÄ nÊr ingen?) tÞr Ä motsi mannen. Man vet jo hva som skjer med dem, liksom. Og legg pÄ at han legger lista skyhÞyt for mye han forventer av innsats fra sine ansatte, sÄ kan du fÄ en ganske usunt arbeidsmiljÞ. NÄr han forventer perfeksjon og 80+ timer i uka (gjerne 100+ timer og 7 dager/dÞgn pÄ jobb i uka) av seg selv, sÄ spÞrs det om han krever sÄ mye mindre av hans ansatte. Aller minst dem nÊrmest ham vil jeg tro. Dette er dessverre en oppskrift pÄ mindre gode og til tid tider mÞkk dÄrlige beslutninger.

EDIT: Til nÄ har Tesla blitt reddet av en hÊrskare av lojale fans som elsker bilene deres, men hvor lenge kommer det til Ä vare? ForhÄpentlig en stund til ennÄ og lenge nok til at selskapet modnes nok til ikke Ä vÊre for avhengig av Elon. Vi trenger sÄrt en knall dyktig COO som kan ha 100% fokus pÄ Tesla fra dag til dag!

Men er ikke dette ogsÄ en oppskrift pÄ innovasjon og hvordan man pusher grenser? Det er jo tross alt denne filosofien som har fÄtt dem sÄ langt og revolusjonert bilindustrien.

Mener du kunder? Det kommer til Ä vare sÄ lenge Tesla klarer Ä vÊre pÄ fronten av innovasjon. Hvor mange andre bilselskaper kan via en software oppdatering gi kundene 25% raskere lading, pÄ selv 7 Är gamle biler?

Uansett, jeg er enig i at Tesla kan ha veldig godt av en dyktig COO. Det gjelder bare Ă„ finne den rette personen.

1 Like

Jeg tror Tesla vil tape terreng. Rimelig mange som er fed up Med Tesla konsernet pÄ tross av at de elsker bilen

Mange som er lei Apple ogsÄ, men fremdeles sverger til platformen.
All den tid det ikke er reelle konkurrenter til Tesla, sÄ blir det elbilen de fleste velger.
ref motor:

Ser forĂžvrig at de har klart Ă„ levere 2000 mod3 med Amerikanske frontlykter og ikke europeiske.
Den knoter det til for seg selv :joy:

4 Likes

Hei. Hva fÄr deg til Ä tro noe slikt? Stort sett leverer jo selskapet det de skal


Meld deg inn i TOCN pÄ Facebook og les selv. Jeg driver i bilbransjen med bilpleie og kjenner relativt mange tesla eiere som er sÄ misfornÞyd at neste bil ikke blir Tesla hvis ikke Tesla fikser organisasjonen sin

TOCN <<<<< Resten av verden. Norge har store problemer med organisasjonen, men hvordan er det i USA og Kina?

Norge har importert en veldig stor mengde av Tesla, stÞrst ift folketall. SÄ at vi som nordmenn med janteloven i hÄnd virkelig setter lyset pÄ anal i analyse. Det er ikkje spesielt overraskende spÞr du meg :joy: :grin: Vi lagde Troll fÞr Musk lagde Tesla.

NĂ„ er vel avtalen med Kina i boks, Shanghai.
Amerika har alltid vĂŠrt og vil alltid vĂŠre patriotiske.

By BLOOMBERG

March 8, 2019

Tesla Inc. secured as much as $521 million in loans from Chinese banks to build a vehicle and battery factory in the country, putting the carmaker a step closer to producing Model 3 sedans at its first overseas plant.

Og

Chief Executive Officer Elon Musk estimated in January that Tesla will need roughly $500 million to get the plant built and production ramped up to 3,000 Model 3s a week. The total cost will be higher, and the company had said it planned to tap local banks for a majority of the funding.

Last I heard @Konamixx . :slight_smile:

Edit:
Lengre nede i artikkelen stÄr det estimert start pÄ produksjon av batteri og model 3s i slutten av Äret :slight_smile:

Edit nr 8 ^^,


Om dette vil pÄvirke negativt kan godt vÊre.
Sec ser ikkje ut til Ă„ gi noe slack


Edit nr 10:
Kursen opp over 2% sÄ langt idag, rt 290.22

Avsluttningsvis idag, en liten candlestick hourly.

1 Like

Ny cfo

pÄ tide med skilsmisse nÄr kona tydeligvis er en Tesla-hater


:joy::rofl:

2 Likes

:astonished:

“Tesla avslo Ă„ kommentere Business Insiders historie.”

Den som tier,den samtykker!

De har utfordringer ja. Men det kom nettop en liten bÄtlast med Tesla til Norge, var vel 1000 Model 3 pluss noen hundre S og X.
Nesten det samme som Kia skal prÞve Ä gÄ levert av e-Niro i hele 2019.

2 Likes