Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Sjefen selv postet jo denne på twitter idag, så da endrer jeg faktisk til at jeg tror det er ekte…
Selv ikke engang meme prins @h3nk1 her på forumet når denne meme guden til knærne.

1 Like

Hehe. Det blir moro hvis det viser seg å være en ekte email. Er myyyyyyye shortbaiss i Tesla nå

Ja, de har blitt mørbanket den siste tiden.
Seneste idag leste jeg noe om at etterspørselen var tørket helt opp. Muligens ikke helt korrekt det.
Men S og X sliter enda.

Er bekreftet av Tesla ansatte i samme tråd at de har fått samme mail.

Er vel fremdeles ikke bekreftet at dette er en Tesla ansatt av mods, men post historikken hans kan antyde at han faktisk er det.

Bekreftet ekte av Reuters nå.

3 Likes

Jeg fikk en epost vedrørende hengerfeste og finansiering i går, sendte en epost og spurte om dette gjaldt min bestilling og fikk svar i dag. Helt grei responstid, så Tesla kan hvis de vil…
Får håpe de tar seg tid til å skru sammen bilen jeg venter på også…

1 Like

Ditt fjes når du mottar en bil uten hengerfeste fordi Tesla skal slå ny leveringsrekord kommer til å være priceless :joy:

1 Like

Jeg mottar ingen bil uten hengerfeste.

2 Likes

Hørte jo om en som fikk utlevert Tesla uten jekkepunkt… de var bare ikke der. Gjorde dekkskift litt vrient.

4 Likes

:face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

:face_with_monocle:

Shit. Big oil begynner å bli desperate

2 Likes

Med tanke på at verdens oljebruk aldri har vært større? tviler sterkt.

Men er nok en tysk bilindustri som svetter litt.

3 Likes

Tror de kan svette litt om verdsettelsen på bransjen går ned, selv om behovet helt klart er dær.

Oljeprisen er spådd opp, og om verdesettelsen går ned vil folk kjøpe mer aksjer fordi det er billig iforhold til inntjening.

EQNR er priset under PE 10 og på ca 1.4x bok, det er ikke dyrt hvert fall.

4 Likes

Det finnes mer fornuftige måter å bruke olje og gass på enn å brenne den på forskjellige vis.
Feks produsere biler, sykler, klær, smøremidler osv osv osv
Det meste er vel mer gunstig enn å fyre med olje og gass, eller å bruke fossilt drivstoff o kjøretøyer.
Feks produsere elektrisk energi med fossilt drivstoff og varme opp med varmepumpe vil jeg tro vil spare energi. Men selvsagt bør vi bruke grønne energikilder.

1 Like

ok,det høres ut som et meget klokt valg.

fint vær vi har idag :smile: