Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

tenker ordlyden om bilen hadde vért en helt annnen om dette hadde vért en Ford


men hvordan blir kjĂžrelengden pĂ„virket nĂ„r bilen endelig skal trekke last med henger og virkelig begynne Ă„ “jobbe” ,gjerne i skog og mark,-jeg tror enda vanlig petroliumstruck vil bli foretrukket fremover.

Elbilen idag ER en pendlerbil inntil videre, da det ikke er praktisk Ä kun ha tilgang til ladestasjon enten hjemme eller pÄ jobb


1 Like

etterhvert kan man sikkert fÄ hengere med motor , portable ladestajoner til bruk pÄ anleggsplasser etc

Tesla 3 er vel den bilen som til nÄ har oppnÄdd best resultat i kollisjonstest?
Jeg kan ikke tro at de har glemt alt.
I tillegg vil jeg tro at Cybertruck fÄr enda bedre stÞttesystemer enn Model 3(som er veldig bra).
Et eksempel: jeg kom kjÞrende i kÞ, kÞen stoppet og jeg hadde litt hÞy fart mot kÞen, da smeller bilen inn bremsene og mildt sagt brÄstopper. Det var hakket fÞr nakkesleng, den brÄstoppen var brutal!
Men selvsagt mÄ bilen ha deformasjonssoner.

Er verre med fotgjengere, men det driter jo folk i ved Ä hive pÄ Harry kufangere, tidligere en rekke med bÞtter pÄ denne igjen
usikker pÄ om det er Ä foretrekke.

Tesla har vel autostopp mot fotgjengere ogsÄ?

Det mener jeg, har ikke og hÄper jeg ikke fÄr testet det i real life

Hadde vÊrt kjekt Ä vÊrt pÄ Þvingsbane da



ny trending dette “Bulletproof” greiene??

Er mye snakk om bilene her, men er det noen som eier aksjen ogsÄ? :sweat_smile:

Tesla bÞr prises med en X-faktor, men har noen her regnet pÄ hvor mye X-faktor som er priset inn sammenlignet med andre bilselskap?

Sitter fortsatt og venter pÄ at noen skal si aprilspÞk, men timing er kanskje litt rar

1 Like

Trygve er imponert:

2 Likes

Jeg har en kommentar til Trygve: :face_vomiting:

Begge ser ut som de fÞrste biltegningen man lager som barn, sÄ han burde jo like designet :stuck_out_tongue:

bilde

Som sagt, redesign alle😍

bilde

2 Likes

Model 3000? :smiley:

Kan Tesla dokumentere at det ikke er barnearbeid involvert i batteriene i bilene slik Volvo kan?

Du finner en del info i deres sustainability report :blush:

2 Likes

Herregud er dette enda en sak? Avkreftet millenias ago. Elbilhatere mÄ vÊre de tristste folkene her pÄ jorden.

1 Like

SĂ„ bra! Synes det er veldig viktig Ă„ ha fokus pĂ„ hvor ting kommer fra @Konamixx - i en verden hvor ting drives av profitt og konkurransen knallhard er det naturlig at enkelte aktĂžrer kan velge Ă„ kutte svinger for Ă„ Ăžke marginene. Dette er jo ikke noe nytt. Vi husker jo enda “Diesel-gate” :sweat_smile:

1 Like

abcnyheter er vel glade i klikk, og de oppnÄr tydeligvis mange klikk ved Ä kopiere artikler som er kritiske til elbiler. ikke sÄ nÞye om innholdet er svada.
Jeg hopper oftest over abcnyheter, dette var unntaket.

1 Like

Dere som er inne i TSLA aksjen, hva tenker dere om denne videre?