Skrev dette i gÄr, ser jeg ikke postet, ref duogdu++ diskusjonen over:
Tesla har en x-factor og kjĂžrer et litt annet lĂžp enn de som putter en elbil motor i en ICE innpakning.
Tenker pÄ hele flytskjemaet for betjening av bilen for eksempel. Setter du deg inn i Tesla sÄ mÄ du kun trykke pÄ bremsen ogsÄ starter bilen. Egolfen mÄ settes i P ved parkering, holde inn brems, trykke startknapp etc. Gammeldags. Jeg tipper at dette ikke endres pÄ vision eller ID heller; det er innprentet i DNAet til de gamle bilmerkene.
Jeg prĂžvekjĂžrte Audi e-tron da 50 modellen virket fornuftig priset. Solid bil. En Audi med elmotor. Dog en liten motor, lite moro og ALLE DE JĂVLA KNAPPENE OVER ALT! Sport, sport+, economy idk, har jeg max krefter nĂ„? Nei? Tesla har ikke en en economy modus for kjĂžring engang, trykk bare hardt pĂ„ gassen sĂ„ gĂ„r det sykt fort. Eller ikke, sĂ„ sparer du batteri.
OTA oppdateringer any one? Eller inn til service en hel dag hvor selvfĂžlgelig hele familien skal 14 forskjellige ting, for Ă„ fikse at mediaenheten henger seg i tide og utide âŠ
Etc etc. Og da har vi ikke kommet til grunnteknologi, batteri og drivlinje.
Da handler det ikke bare om merkelojalitet i forhold til hva man velger neste gang.