Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Flere rapporterte skader

2 Likes

Er dette common knowledge? Jeg kan lite om bil.

Hvem tror du reparerer bilen, vedkommende som har en ett år gammel bil og får en liten bulk eller ripe eller vedkommende som har en 10 år gammel småherpa bil som er kjørt 150.000 km?

Ville tatt det som en selvfølge at eldre biler hadde flest feil som blir fikset i forbindelse med blant annet EU-kontroll.

Men her er jeg på dypt vann:)

1 Like

Det er vel snakk om saker som går på forsikring…

1 Like

Lakkskader går også på forsikring. Har selv brukt forsikring på lakk/småskader i karosseri flere ganger på en Model S jeg hadde. Noe pga egne uhell, men også pga Nabobil-leietagere som var uforsiktige. Når jeg solgte bilen ville jeg ha mest mulig igjen, så da lønte det seg å få fiksa sånne småskader.

Den 15 år gamle Volvoen jeg hadde før den var full av bulker. Gidder ikke reparere sånt.

3 Likes

TSLA short Payday Today :crossed_fingers:

-4% pre

1 Like

Finnes det noen geara Teslabjørner man kan kjøpe?

Som nevnt så sitter jeg på disse:
BEAR TESLA X3 NORDNET N (BEAR TSLAX3 NONN)

Tror de er et svært godt kjøp nå før futtene mørkner mer og USA åpner. Selge igjen før Oslo stenger så er det tilnærmet bankers.

Edit: Bør være kjapp da det faller raskt nå

1 Like

Lagt inn en liten Mm ordre nå :shushing_face:

1 Like

“Nå kommer Teslakillerne”

1 Like

Det er det de gjør: De kommer, de er ikke her.
Det er visst også slik at Tesla stanset all utvikling i 2013, de ser ikke fremover. Det virker iallfall som om journalistene tror det.

4 Likes

Ute igjen. Kollapsen uteble inntil videre…

Ned noen prosent i dag og🤕

De store selger?

Jepp, Tesla synker. Under 800 igjen.

klippet fra E24.no

" Tesla og Panasonic avslutter solcelleproduksjon i New York

29 minutter siden · Hanna Ghaderi

Panasonic vil begynne å senke produksjonsnivået for solcellepanel og moduler ved Teslas Gigafactory i New York, og tar sikte på å avslutte solcelleproduksjonen innen mai 2020.

Det fremkommer av en melding fra Panasonic onsdag.

Etter planen skal Panasonic forlate anlegget innen september 2020.

Tesla planlegger å ansette flere av arbeiderne ved virksomheten i Buffalo. Ifølge Tesla påvirker dette ikke elbilprodusentens fremtidige forretningsplaner for vekst i solcelle-markedet.

Avgjørelsen vil ikke påvirke Panasonic og Teslas samarbeid i Nevada, hvor de produserer batterier for elbiler…"

1 Like

25% ned fra topp, og kan fortsatt falle MYE

:money_mouth_face:

Edit: Ca -5% 730 I før handel

Ser ut som den ligger på 750 i førhandelen?

Er du snart Even da ?

1 Like

Even Steven, blir bra detta!