Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

1 Like

Jeg solgte for tidlig. Lykke til :blush:

1 Like
2 Likes

Hvordan fungerer slike produkt på Nordnet? Er kanskje helt på bærtur, men er det slik at du kjøper i løpet av handelsdagen i Norge også vil kursene på produktet oppdatere seg neste børsdag etter hvordan det har gått med Tesla?

1 Like

Det er Nordea som utsteder produktet, lengre oppe ble det postet masse info om det.

Er egentlig ikke noe du vil overnatte med. Men kun ha i åpningstiden.

Takk for svar. Forstår jeg deg riktig så bør en altså kvitte seg med produktet når børsen i Norge og USA sin åpningstid overlapper? Mulig jeg tenker helt feil, men hvis ikke må du vel overnatte til neste børsdag i Norge?

Prøvde å lese litt over her og på informasjonssidene til nordnet, men blir fortsatt ikke helt klok på hvordan kjøp og salg fungerer når du kjøper produkt med underliggende mot Tesla som er notert på børs med annen åpningstid.

1 Like

Kan bare kjøpe og selge fra 09.00 til 16.20

1 Like

Kast ut produktet før børsen i Norge stenger 1625.

vedlagt ligger dokumentet med all info.

68e7eeb3-5c5d-43f7-863e-76de67ca477a.pdf (84,7 KB)

1 Like

Utenom US åpningstid så tracker det mot futures.

Edit: Definitivt høy risiko å overnatte med disse produktene! Men er man sikker i sin sak så er man sikker… :wink:

1 Like

Kjøpte BEAR TSLAX3 for en liten slant i åpningstiden til Oslo børs i går til 0,36. Ser at Tesla har falt en god del, da vil altså produktet, om jeg har forstått opplegget riktig, få en del høyere kjøpspriser når Oslo Børs åpner i dag?

Korrekt. kursen går ned 5% så har du 15% økning i bearx3, 50 % økning i bearx10 osv. Kan være greit å lese seg litt opp i bear produkter før en invisterer :crazy_face::wink:

1 Like

Spørs på hvordan futtene var når du kjøpte. Men tipper den åpenhet på 0,44 idag

Haha, joda akkurat det hadde jeg fått med meg, det var selve reprisingen av kurser som jeg ikke helt forstod, men forstår risikoen og oppsiden ved giringen. Setter pris på alle svar! Jeg må visst ha det inn med teskje :innocent:

1 Like

Det blir ikke helt nøyaktig 15%. Kanskje intraday ville det vært sant. Men noe forsvinner pgr daglig rebalansering i de fleste slike papirer. Derfor må man holde de i korte perioder, ellers forsvinner gevinsten av tiden.
Men selvsagt på en dag blir det nok tilnærmet 15%, men man må poengtere at det faktisk vil tape seg over tid, selv om kurs på underliggende forblir lik og man liksom"fortjener" en viss X i gevinst.

1 Like

Jepp så spørs det hvor stor spread det var/er mellom kjøp og salg også

Hvis denne er så overpriset, så er det vel fare for kollaps de neste ukene?

3 Likes

Trenger bare noen meldinger om mangel på deler i Kina, så skal Teslabullene få kjørt seg litt.:frowning:

2 Likes

Jeg halverte beholdningen på $700, men nå ser jeg det begynte å rulle ut masse Model Y i helgen… Så blir en spennende mandag!

Økte shorten. Billigsalg nå. Penger på gata.

Tror du ikke at Tesla får en rekyl basert på dagens oppgang?