Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tesla (TSLA) 🏎

Jeg har desverre ikke fått prøvekjørt Model 3 eller model S, bare sittet på i en Model S. Men jeg har prøvekjørt noen av de billigere bilene som E-golf og konvertert Ford Focus. Og jeg skal si at det er gøy å kjøre El-bil! :smiley: 143 (107 kW) elektriske hester > 143 bensin hester.

Og ha den følesen om morgenen at det alltid er “full tank” klar til å reise er helt nydelig.

1 Like

EGolf er vel noe av det beste, unntatt når det gjelder ladehastighet og rekkevidde. Ellers veldig bra bil.
Jeg tror de færreste som evner å sette seg inn i laderutiner, og har lademulighet hjemme, ønsker seg tilbake til fossilbil.
Men det er mange som «aldri» skal ha elbil da…

Enig, jeg har sett på e-Golf selv til 285 full av utstyr, men 20 mil burde vært 30…

1 Like

Skal du ha en Egolf gå for toppmodellen ( som har mer utstyr enn kjipo varianten til 285).

Tror jeg betalte 325k og da fikk jeg full rustbehandling og lakkbehandling på kjøpet.

Minuset er rekkevidden 220km er akkuratt litt lite.

285 for Exclusive er vel ikke kjipo - men lander på 305 med turbinfelger og tectyl. (Men blir litt OT her)

Elon forklarer baby-navnet…

huffa… :man_facepalming: :-1:

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-gikk-det-da-vi-skulle-lade-tesla-model-s-pa-en-v3-supercharger/3423964901.html

Dette er jo kjent for de fleste som har Tesla, bortsett fra journalister da.

2 Likes

https://finansavisen.no/nyheter/bil/2020/05/11/7526443/salget-av-tesla-model-3-falt-med-64-prosent-i-kina

1 Like

Klart, BULL det, Unzt Untz… :roll_eyes:

Tallene fra China Passenger Car Association (CPCA) har så vidt jeg vet vist seg å være feil før, men vi får vente å se hva som er tilfelle denne gangen.

Det er også en annen mekanisme i spill der kinesiske myndigheter har senket prisgrensen for hvilke elbiler som kvalifiserer for subsidier og noen spekulerer i at flere har ventet med å kjøpe elbil til Tesla satte ned prisen på M3 for å igjen kvalifisere for subsidier, noe de nå har gjort.

Innlegg fra WSB:
Their CEO said the stock was too high. They are in a fight with the government. Their production is effectively shutdown. Their cash burn is around $1B per month. They just had to get a new loan announced today. Their sales were estimated down 64% in one of their most important markets today.

Stock is up 37% this month, 250% this year.

2 Likes

Ja men, den prises jo for framtiden og de skal jo redde verden…

Ny Tesla short satt.

1 Like

imens i Las Vegas…

1 Like

Kjenner ikke til kanalen og videoen er høyst spekulativ, men spennende tema.

som aksjonær i SSO,så ønsker jeg Elon Musk all hell og lykke i sitt prosjekt med effektiviseringen av både levetid og energitettheten, og i å gjøre batteriene billigere å produsere!

:smiley: :+1:

1 Like