Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips og triks for å redusere strømregningen

Et annet tema er innetemperatur - har sett flere omtaler hvor det anbefales å ikke la innetemperatur falle under 18 grader, av helsemessige årsaker.

Som denne artikkelen er inne på, så er no dette mest aktuelt for eldre og de med hjerte- og karsykdommer etc.:

1 Like

Prisområde NO3 her.
Havnet på 30,4 øre inkl. mva etter strømstøtte :stuck_out_tongue:

image

3 Likes

Hvor henter / scraper du prisdata? Åpent api / datakilde noe sted?

Kjører en integrasjon i HA som henter data fra Nordpool. Hentet data en stund fra Tibber, men var mye krøll derifra inn til HA.

3 Likes

Interessert i å dele dette arket?:slight_smile:

Samme her. Tibber sitt api er overraskende ustabilt, og da jeg byttet strømleverandør sluttet de (naturlig nok) å levere prisdata. Nordpool-integrasjonen funker imidlertid supert, og Tibber Pulse gir fortsatt sanntids forbruk (dog med enkelte hiccups).

1 Like

Noen som har testa vibb/oss?

De har strøm til spot uten påslag og månedspris. De sier de skal tjene på “smarte” ekstratjenester.

Folk som har home assistant eller lignende trenger ikke noe av dette :nerd_face:

Ser ikke helt hvordan de skal klare å tjene penger, men kan jo få billigere strøm frem til de er konk. :moneybag:

Edit: Bestillte strøm fra de, ble billigere enn coop avtalen fra LOS, som i seg selv er ganske billig.

1 Like

De har vel ett gebyr på 40 kr mnd. Det blir jo litt om du har 50 000 kunder eller noe.

“Vibb+” koster kr39/mnd, men man trenger ikke ha det

1 Like

Ringte en dott fra Fjordkraft og skulle selge strøm på en ny adresse. Kunne slå sammen med to andre abonnement jeg har hos de nå, for da kunne jeg få spott med forvaltning. Nei takk! Fin påminnelse om at jeg skal flytte de to abonnementene.

2 Likes

Jeg har nylig byttet til Spot med forvaltning hos dem, og de to siste månedene har jeg hatt hhv 10 og 15 øre avslag på spot i følge dem. Har ikke ettergått dem i sømmene, for hadde ikke logget forbruket med pris i HA før nylig.

De setter opp prisen på den avtaen snart . Jeg sa den opp

Jeg bruker GE(Spot) og deres smartlading av elbil. Fungerer nok på samme måte som hos Tibber. Men det å bare plugge i når jeg kommer hjem å ha ladet absolutt når det er billigst er gull verdt. Sparer lett inn de 39kr det koster i mnd :smiley: spesielt de siste dagene så er det lading hver natt til godt under halvparten som det ville vært om den starta lading når jeg kom hjem. Ikke at jeg gjorde det før heller, men å ha smartlading uten hassel er gull verdt.

Belv før mycket för tibber norge så de har tagit bort twitter kontot haha

Sintef’s energi-blogg har en del relevant her. Merk at akkurat denne bloggposten er litt overfladisk (men 100% on topic), men en del av de lenkede bloggpostene går mer i detalj på f.eks. ved og vedfyring.