Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TIPS om billig gaming PC

Jeg har en sønn på snart 15 år som trenger ny PC.
Han ønsker seg denne, og jeg tror han har forhåpninger om å kunne spille på den:

Jeg har ikke tro på det da…men jeg har heller ikke lyst til å bruke mer enn nødvendig på den heller…mulig noe andre foreldre kan kjenne seg igjen på?
Er den brukbar?

Noen som har konkret tips å komme med, evt hva en skal se etter?
Er det fordel å vente til skolestart mtp pris? Litt lenge til Black Friday…

Hvis en kjøper maskin fra feks Multicom uten operativsystem, er det mye stress å fyre opp?

Fyr løs ungdommer !:grinning:

Nei, da tror jeg å gå noen få lapper opp til multicom som du sier er et bedre bett. :slight_smile:

Intel HD blir nok i svakeste laget for gaming.

1 Like

Jeg har ikke helt tro på den PCen. Skal han spille på den ville jeg hatt en maskin med bedre skjermkort. Intel HD graphics er ikke så bra. Prosessoren er nok også litt svak.

Denne er nok helt ok, men river nok ikke skinnet av pølsa den heller

Hvis han skal spille ville jeg heller gått for en stasjonær pc

1 Like

Ja det er nok mye mer økonomi i stasjonær pc hvis man har skjerm og tastatur fra før.

Pluss at da kan man jo bare bytte ut skjermkortet om et par år.

2 Likes

Da kostet det meg 8,5 tusen å gå inn på denne tråden…

Link til komplett, ser de har helgesalg, gaming upgrade kit på supersalg…


hmmm må få kjørt CE på max…

Taching

7 Likes

Forstår den, bruker en mye tid på spilling så er det greit å ha utstyret i orden.
Ingenting som er verre enn datating som kødder! Grrrrr… :rage:

Men sønnen min må nok få seg fast jobb før han får den skjermen der :smile:

Men skjerm, mus og tastatur er vel ok å kjøpe brukt, eller?

Er det mye stress å installere operativsystem?

@pdx :+1: :wink:

2 Likes

Mus er forbruksvare, kjøp en ny! Skjerm er ok å kjøpe brukt.

Null pes å installere os!

3 Likes

Skjerm kjøper jeg kun brukt nå, mye for pengene og om man er heldig er det veldig mye for pengene! Jeg fikk en 28" full HD med innebygd høyttaler for 300 selv. Er skjerm nr 2 som står hos en kompis (vi har ekstra skjerm hos hverandre etter overgangen fra laptop :stuck_out_tongue:) os er blitt kanonlett, Windows 10 får du for 300 på finn og det fikser drivere og alt automatisk :slight_smile:

2 Likes

Her er en grei pris på en ferdigbygd, og du får med SSD + GTX 1060
https://www.dustinhome.no/product/5011000983/ideacentre-y700?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146191

2 Likes

her er litt av mitt oppsett på spillrommet :joy:

12 Likes

Har du montert tappekran på PC-en? :smiley:

1 Like

Haha nei. Men må jo tilgang på noe godt å drikke mens man spiller. :smiley:

Gutterommet til sønnen min skal ikke bli slik, ihvertfall ikke enda!!! :grinning:

1 Like

Hvor stor må SSD være? Er 256 GB helt greit?
Er GTX1060 et fremtidsretta kort i den forstand at maskinen kanskje kan funke bra et par år?

Er dette bortkasta eller brukbart?

https://www.dustinhome.no/product/5010991049/v-line-240v5qdsb

Tenker også å skvise skjerm- og musebudsjettet…bare PCen er alt for dyrt, ihvertfall hvis jeg skal nevne pris for kona…hmmmm.
Stakkars sønnen vår er ikke enebarn :smile:

1 Like

Det holder med 256. Du kan ikke ha så mange spill samtidig, men du kan utvide med større disk seinere. 1060 funker nok bra i noen år. Jeg har 760, og spiller CE. Kan ikke ha beste innstilling, men funker greit.

1 Like

Jeg har nå GeForce GTX 680 2GB, var jo hot shit for 4 år siden… men det funger ok å spille CE på middels instilling, så et godt skjermkort holder i noen år da.

2 Likes

Youtube lærer deg å sette den i sammen :slight_smile: + må kjøpe windows 7 eller noe

3 Likes

1060 funker fint for meg ihvertfall, kjøpte for en liten stund siden. :slight_smile:

1 Like

Kjøp skjerm brukt, puter enten pengene du sparer i en litt bedre pc eller kjøp en bedre skjerm. Jeg fikk meg 27" 2560x1440 gaming skjerm med freesync og 144hz for 2500. Koster egentlig 5500 ny. Evt så bør du finne tilsvarende den du lenket til 500 maks på finn :slight_smile: sammen med den i deler lenket her og Windows på finn får du mye for pengene!

1 Like

Er stasjonær å foretrekke fremfor laptop? Lyst på ny bærbar og kjøper gjerne en med gaming specs…

1 Like