Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

satt og kikket litt på gamle tv-serien “Step by Step”,må si hu er ei kinky dame hu der “Carol” som spiller husmoren,hu vil jo bare gjøre “det” så snart hun er alene med Frank…:kissing_heart:

:smile:

1 Like

Quicksand, ny svensk miniserie som kom ut på Netflix forrige uke. Ei Ung jente blir tiltalt for og ha vært med på en skoleskying som kjæresten utførte. Sterk anbefaling.

Enestående:

8 Likes

Pleier å sette slike serier på til ungene - mye bedre enn alt mølet fra USA som går på barne-tv.

Our Planet / Planet Earth / NatGeoWild osv…

6 Likes

:rofl:

https://www.nettavisen.no/livsstil/bisarr-situasjon-oppsto-under-direktesending/3423681995.html

Chernobyl på HBO Nordic er svært bra! VG gav terningkast 4. IMDB 9,6…

4 Likes

Peaky Blinders. Tror det er den beste tv-serien til nå.

5 Likes

Den serien der er helt hinsides bra.

Skummelt autentisk!. Føler nesten man er der! ( og jeg har jo noe erfaring :P)

1 Like

Hvis de trenger metall til geigertellere, så kan de ikke bruke moderne stål, ettersom det er svakt radioaktivt etter diverse prøvesprengninger, så de bruker i stedet stålet fra tyske krigsskip som de selv senket ved Scapa Flow etter 2. verdenskrig, så de ikke ble distribuert til seierherrene. Tror det er snakk om 70 skip, hvorav 52 gikk til bunns. :stuck_out_tongue:

Morsom funfact! Elsker dog i serien hvordan de fastlår at det kun er 3,6 Røntgen stråling. Fordi det er hvor langt geigertelleren går.

Når endelig noen med handlingskraft kommer, slenger de på den største og beste saken på en bil de har kledd i bly. Den måler 15.000 røntgen! Som faktisk er helt insane. Ganske sykt at ikke flere omkom.

Edit, for å spore tråden helt av. Bilde av sykehuset som har en sentral scene i både EP1 og Ep2. Klærne til brannfolkene ligger enda i kjelleren og det finnes endel youtube filmer av folk som har gått ned dit.

Edit 2 :


Kan nevnes at vi ikke var der inne fordi det nå er strengt forbud fordi det er farlig! ( Bygning kan kollapse, ikke fordi det er mye stråling :P)

1 Like

Chernobyl var veldig bra! Super skuffa over at det bare var kommet et par episoder :sweat_smile:

Og jeg gjentar. Terningkast 4 i VG - hva driver de folka med???

Jeg er kresen som fy på serier og TV-generelt. (Er det verd tiden min? osv…) og Chernobyl ble jeg helt oppslukt av.

Filmen bør være pensum i skolen, spesielt i forhold til hvordan et totalitært kommunistisk Sovjet fungerte på tampen.

4 Likes

Litt på siden, men det minner meg om en sjef offshore, det var MYE vind når jeg løftet pipe til drillfloor, mener løftegrensen er på ca 50 knop, og den håndholdte vindmåleren jeg brukte gikk til 65.
Den sto og dirret på max mens jeg klorte meg fast i rekkverket, da fikk jeg beskjed på radioen om å måle på nytt, inni jakka eller inni kranhytta :rofl:

7 Likes

HAHA, sånt er herlig.

“we had a counter that went to 10.000 røntgen, but it broke the second we started it” “Stupid Moscow sending us piece of shit equipment”

Fritt fra hukommelsen :smiley:

2 Likes

Hørtes ut som Offshore, ja :sunglasses::see_no_evil:

1 Like

Chernobyl er fantastisk. Hvordan VG ga denne 4 er Ikke mulig å forstå.

3 Likes

Denne bildeserien er også fantastisk og trist:

1 Like

Prøvde å se Chernobyl nå. Måtte slå av. Tålte 40 min. Ble så uvel av å se på at jeg like gjerne kunne dratt til sykehuset og observert mennesker bli operert. Hvis jeg ville bli uvel. Det vil jeg jo ikke. Så den serien der legger jeg desverre bort. #pyse

1 Like

Det er noen ting man like gjerne kan ha litt distanse til.

Serien blir bedre,dvs mindre blod og gørr og mer historie.

Prøv å se den, den er sykt bra.

2 Likes