Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Jepp! Veldig bra om man digger Star Wars :smiley:

1 Like

Yes, den rocker!!

2 Likes

Den er utrolig bra :ok_hand:

Meget. Blir disney+ når alle episodene er ute da😁
Tenker at Disneys finansielle muskler kommer mye mer til sin rett med slike prosjekt, enn selve Star Wars-filmene.

The Mandalorian er bra. Kan nevne nokre andre serier her som eg ikkje ser er tatt opp før:
See -Litt spesiell, men eg liker den og tar den for det det er.
Mr. Inbetween - Australsk krim/humor. Meget gode karakterer.
Banshee - Tøff som toget (+ en gammel barndomsvenn har regissert en del av episodene, så kanskje er litt inhabil :slight_smile: ).
Watchmen - Veldig bra.
His Dark Materials - Spennande eventyrserie.

3 Likes

Blir disney+ her også, meeen laster ned mando fra piratskuta.

Orker ikke vente ;D

2 Likes

Jeg digger Mr. Inbetween, relativt billig produksjon men godt skuespill :slight_smile:

1 Like

This is the first TV show I’ve ever seen that would actually be better with commercial breaks.

Ouch, Denne hadde jeg faktisk tro på.

There are seven naked women in the first episode alone, Darren. Seven! I… think I’ve seen enough?

Men jeg skal alikevel se den… For Science.

4 Likes

Mange gode nevnt her i det siste, har vært på flyplassen i 6.5t med 2t igjen takket være bommert på flytiden. La oss bare si jeg er ekstremt glad for at “The Witcher” kom i dag. Supermann har jobbet på swordplayet sitt ganske greit.

3 Likes
1 Like

Jeg prøvde å se på “The Witcher” i går, men måtte bare gi opp… Hvorfor klarer ingen å lage slagscener som er laget noenlunde fornuftig? Hvem i alle dager gallopperer rett mot hverandre med bare sverd? Joda, det ser sikkert ikke kult nok ut med spyd eller lanser, men det hadde sett fantastisk mye mer realistisk ut.

Det er litt av samme grunn jeg ikke gidder å se på “Vikings”, for de lager en liten skjoldborg, og så er ingen av fiendene smarte nok til å løpe rundt og angripe bakfra.

Jeg savner serier eller filmer som faktisk reflekterer historisk stridsteknikk. Strengt tatt er vel de mest realistiske filmene med romere “Asterix”, og det er egentlig ikke ment som skryt…

1 Like

Top Boy

Prøvde å se serien i går jeg også. Kom ikke så langt som til slagsscenene engang før jeg slo av. Får gjøre et nytt forsøk i kveld, men førsteinntrykket var ikke det helt store.

1 Like

City of Troy eller hva den heter med Brad Pitt som Achilles er ganske bra på den måten :beers:

Jeg liker veldig godt Poldark som går på NRK. Nesten ingen som har hørt om den, men synes den har det meste med idyllisk landskap i Cornwall, gode skuespillere med komplekse karakterer (Aidan Turner (kjent som Kili fra LOR) spiller veldig godt som den hjemvendte krigsveteranen Ross Poldark) og et bredt spektrum av handlinger. Man får et autentisk innsyn i hvordan samfunnet var før (klasse og kjønnsroller).

1 Like

Den er ikke blant de verste, men den er fortsatt ikke bra.

1 Like

dont fuck with cats på netflix er ganske syk! 3 episoder, true crime

Så første episode. Ganske crazy. Dama hadde ikke mage til å se resten. Får se resten alene. Drøye saker :stuck_out_tongue:

1 Like

For de som er litt historie-interesserte kan jeg på det sterkeste anbefale NRKs serie «Kald krig»! Fantastisk!

Ny serie ute nå på NRK kalt “Førstegangstjenesten”. Kul komedie som tar hverdagslivet litt på kornet :grin:

PS! Et lite tips til flere her inne er at når man svarer på en kommentar så replier man på innlegget eller tagger innleggeren. Da blir det enklere å se hvilken film eller serie man kommenterer :laughing:

2 Likes