Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Haha, den er syk ja! Jooo, dere må se de 2 siste og!

Sett noen episoder av The Witcher, på skala fra 1-10 så er det for meg en 5. Sammenligningene med GoT er skamfult!

2 Likes

De siste sesongene av GoT er skamfult.

Witcher > GoT Sesong 5-7 > Hotel Cæsar > Got Sesong 8
Got Sesong 1-4 >>> Witcher

4 Likes

Enig! Sett et par episoder og gidder antakelig ikke flere. Hender jo at man må gi serier noen episoder for å komme gang, men Witcher synes jeg virker som noe glanset fjas, med dårlig dialog som blander inn malplassert, platt humor. Skuffa! :face_with_raised_eyebrow:

Må føye meg til konsensus her. Led meg gjennom første episode. Overraskende kjedelig. Nå skal det sies at jeg ikke har noe forhold til bøkene eller spillet, men hadde ikke det med GoT heller og den fenget fra første episode. Kan ikke sammenlignes :slightly_smiling_face:

1 Like

Witcher med 100 k stemmer på imdb @ score 8.7. Bedre enn GOT? Nei. En veldig bra serie? Absolutt!

Funfact : Henry cavill (hovedrolle) er selv en stor fan av spillet,gamer mye på fritiden, og oppsøkte netflix da han hørte de skulle laget serie av spillet

2.7 av de stemmene er fra fanboys av spillet?! Neida, vi er forskjellige og det er greit. Jeg liker dattera, andre faren osv :champagne:

Er det savnet av peniser som gjør at dere GoT fans ikke liker Witcher?

2 Likes

Jeg liker The Witcher serien, men jeg tror den generelt krever at man enten er fan av fantasygenren, eller er fans av spillene og ser på dette som en live action versjon av spillene.

Men enig i at det er tullete at man går til krig med sverd som primærvåpen med trente soldater.

Generelt er nok Game of Thrones både mye mer gjenkjennelig for vestlige folk (inspirert av typisk britisk og fransk middelalderhistorie, war of the roses, osv), med svært lite mytologi og magi. Og hvor det overnaturlige generelt blir forklart der det brukes.

Personlig håper jeg at all fantasy lykkes slik at jeg til slutt kan få ønsket om en Malazan tv-serie oppfylt :slight_smile:

1 Like

Men da av en som klarer å kutte vel daukjøttet fra bøkene. Dæven så mye bra scener, men like mye langdrygt drit. Det er flere parallelle historier og en av dem bladde jeg bare gjennom… Basically alt med bridgeburnerne er fett :sunglasses:

Kommer jo an på hvilken av plottene man kutter vekk, for min del er nok høydepunktene bok 2-5, men ser gjerne en filmatisering av alt.

Selv om jeg vel egentlig antar at klagingen fra folk som ikke klarer å følge plottet i bok 1 vil overdøve alt :slight_smile:

1 Like

Oi, the spy på netflix ser fantastisk ut. Noen sett?

Jeg skal se ferdig The Witcher, aldri spilt spill eller lest noe. For meg blir The Witcher Glamour aktig, litt rotete da jeg ikke har noe forhold til det og litt CSI aktig ifht avsluttende episoder med nedkjemping av diverse monstre osv. De fleste er pene og det er ikke noe godt tegn, selv kuppelrygg “magiker to be” så man var pen, bare å fjerne ei pute på ryggen og en slik spyttepute du har i kjeften hos tannlegen med litt sminke på toppen, voila… :joy:

Jupp, lekker! Også i samme sjanger er Fauda sesong 1 :slight_smile:

1 Like

Har sett den, veldig bra.

Akkurat binget ferdig sesong 2 av “YOU”. Synes sesongen begynte bra men gikk litt vel inn mot crazy-town i slutten der. Likevel grei underholdning om man likte sesong 1.

1 Like

Sett ferdig sesong 1 av Witcher. Hadde lest kommentarene her og hadde lite forventninger. Kanskje det hjalp, for jeg syns det var underholdende. Det hjelper nok at en liker fantasy sjangeren.
Henry Cavill gjør en god figur og generelt også de andre karakterene. Syns en kunne sett enda mer badass magi. Det er blodig, en ser avkutta lemmer og stygge monstre. Historien ble litt forvirrende i starten siden den hopper frem og tilbake i tid. Alt i alt gleder jeg meg til sesong 2.

3 Likes

Sett ferdig første sesongen av Messiah på Netflix nå. Litt annerledes serie enn mye annet, men må si den fenget meg utrolig godt fra første stund. Håper virkelig på en sesong to her!

2 Likes

Sett ferdig miniserien Dracula på Netflix. Har fått litt ymse anmeldelser rundt omkring, men jeg likte den ganske godt. Riktig mann til rollen som Dracula :+1:

2 Likes

Jeg er halvveis gjennom Dracula og liker den godt så langt, det er en litt ny vri og litt mindre hollywoodsk enn vanlig. Bra skuespillere og meget bra laget.

3 Likes