Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Mine favoritter

HBO:
Game of Thrones - 10/10

  • Handlinga i serien Game of Thrones utspiller seg i «De sju kongerikene» på de oppdiktede kontinentene «Westeros», «Essos» og «Sothoryos», der «somrene kan strekke seg over årtier og vintrene vare et helt liv». Dette er et voldelig føydalsamfunn med borgherrer, krigere, tjenestefolk og bønder i en middelalder-setting med dramatiske og overnaturlige innslag. Serien følger små og store enkeltpersoner i og omkring den brutale og spennende maktkampen om «Jerntronen» i hovedstaden King’s Landing. Kampen og spillet foregår mellom adelsfamiliene i kongedømmet, blant annet den rettskafne krigerfamilien Stark i Winterfell i nord og den lyshårede, kyniske Lannister-familien.

  • Serien begynner med at Eddard «Ned» Stark (spilt av Sean Bean) bekymrer seg over skremmende meldinger fra vinterskogene utenfor muren i nord. Så får han beskjed om at Jon Arryn, hans mentor og kongens hånd, er død, og at kong Robert Baratheon er på vei fra King’s Landing til borgen i Winterfell. På den andre sida av havet i øst iverksetter samtidig eksilprinsen Viserys Targaryen planer for å gjenerobre kongerikene.

Billions - 10/10

  • En HBO-serie om maktkamp, innsidehandel og korrupsjon, med Damian Lewis og Paul Giamatti som hovedrolleinnehavere

Silicon Valley - 10/10

  • Silicon Valley er en amerikansk komiserie som har gått på HBO siden 2014. Handlingen dreier rundt seks unge menn som vil starte en teknologiselskap i Silicon Valley. Selskapet er kalt Pied Piper og har en unik kompresjonsalgoritme som de ønsker å utvikle.

Walking Dead - 8/10

  • Walking Dead er en amerikansk drama- og grøsserserie som har gått på AMC siden 2010. Serien handler om en liten gruppe overlevende etter en «zombieapokalypse». Mesteparten av historien foregår i Atlanta-storbyområdet og deretter i det nordlige Georgia, hvor de overlevende søker etter en trygg havn unna horden av “vandrere” (som zombier kalles), som fortærer alt levende de fanger. De som blir bitt ender selv opp som zombier. Serien bygger på tegneserien The Walking Dead.

Netflix:
Stranger Things - 10/10

  • Handlingen i seriens første sesong er lagt til en småby i Indiana i 1983. En tolv år gammel gutt forsvinner på mystisk vis. Den lokale politisjefen innleder ettersøkning, mens guttens kompiser begynner å lete på egenhånd.

The 100 - 9/10

  • Et århundre etter at Jorden ble ødelagt av en kjernefysisk katastrofe, sendes 100 beboere fra en romstasjon til planeten for å finne ut om den er beboelig.

Sense8 - 8/10

  • Fra skaperne av The Matrix og Babylon 5 kommer denne spennende serien om åtte mennesker som på telepatisk måte opplever hverandres liv.

13 gode grunner - 9/10

  • Tenåringsjenta Hannah begår helt uventet selvmord, og en klassekamerat mottar en rekke kassetter der hun forteller historien om hvorfor hun tok dette valget.

Sherlock - 8/10

  • Sherlock er en britisk krim- og dramaserie som har gått sporadisk på BBC siden 2010. Serien handler om Sherlock Holmes og Dr. John Watson og er skapt av Mark Gatiss og Steven Moffat. Rollen som Holmes spilles av Benedict Cumberbatch, mens Watson spilles av Martin Freeman. Serien er basert på bøkene om Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle, men er satt til moderne tid.

8/10 = Vel verdt å se.
9/10 = Vanskelig å slutte å se.
10/10 = Umulig å slutte å se.

5 Likes

Så den faktisk akkurat ferdig. Noe av det beste jeg har sett noen gang!

Så Elementary, en amerikansk serie om Sherlock Holmes, synes den er bra!
Lucy Liu fra Charlies Angels er Dr. Watson :grin::+1:

2 Likes

Lot meg lure i første sesong… uten å spoile for mye snakket de om at en perfekt agent fremstår litt dum, naiv og hjelpesløs, og så viste det seg at en av karakterene i serien som virket akkurat sånn langt fra var det :smiley:

@Oilimp, hvis du skal ha de nyeste episodene av Walking Dead så bruker de å gå på Fox. HBO ligger litt etter da AMC har vel solgt de beste rettighetene til Fox og HBO har ikke rettighetene til å vise de nyeste sesongene.

Min favoritt serie :kissing_smiling_eyes:. Hot tips er å begynne å se på “Fear of the walking dead” som bygger på samme story. I season 4 møtes flere av rollefigurene i disse 2 seriene… :grinning:

1 Like

Takk for tips!
Må se Fear The Walking Dead også ja :grin::+1:

Bodyguard på Netflix var bra, britisk miniserie.

8 Likes


:male_detective:

Ser en serie som heter Billions, amerikansk på HBO Nordic.
Bra serie, mye om titans i amerikansk finans og lyssky handler og så videre, noe for tinfoil-brigaden å følge med på for å få nye teorier om manipulering av markeder osv :wink:
Tror for øvrig at det skjer oftere enn vi tror, men kan ikke gjøre noe med det, så da må man heller prøve å gjøre mer som de som tjener stort, enn de som stadig selger med tap.
Litt sidestep fra tv-serier, men dog litt relevant til denne serien :slight_smile:

2 Likes

Good Behavior. Terningkast 6 fra meg og fruen.
2 sesonger tilgjengelig på canal digital go og Sumo.

3 Likes

Veldig bra serie, tilgjengelig på NRK

4 Likes

Husker godt den første. Den var dritbra den gang i hvertfall.

Murder Mountain (Netflix): Meget bra serie (2 episoder sett). Har og litt politisk brodd, da serien er en god innføring i hvordan staten skaper kriminalitet ved forbud som og selekterer frem grov kiminalitet med et reelt offer (bla drap), for deretter å regulere og skatte i stykker samme næring etter legalisering. Hva hadde skjedd om man bare hadde latt de fredelige hippiene være i fred?

Så første sesong av Salvation på Netflix, var overraskende fengende :slight_smile: 8/10

2 Likes

Så en episode for lenge siden, men ble aldri mer. Liker scifi serier så skal ta den opp igjen nå som den er på netflix.
Holder for tiden på med Colony. 7/10 så langt.

Og jeg har sett Sex education sammen med fruen. Den var faktisk meget bra, 9/10.

3 Likes

Sex Education var urkomisk til tider!

2 Likes

Om du liker det litt creepy, kan jeg anbefale denne…
Funka veldig bra, ikke så klisje som jeg fryktet og heller ikke forutsigbar :slight_smile:

2 Likes

Så igjenom den nye Ted Bundy dokumentaren på Netflix i går. Ted var en ganske syk fyr…

Mer sansen for Al Bundy jeg da. Syk fyr han også :joy: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :+1:

2 Likes

Spørs hvor populær serien hadde vært om Al Bundy hadde drept Kelly og veninnene.

1 Like