Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips om gode tv-serier!

Hvilken serie bør jeg begynne på? The wire? Eller Le Blanc? Eller noe annet? :smiley:

1 Like

Colony på netflix.

Just do it!

4 Likes

The Wire slår ikke feil. Tar noen episoder å komme inn i det, men etter det har du en venn for livet.

6 Likes

The Wire er en serie for folk som liker kvalitet! Det tar flere episoder å komme inn som sagt da det er en massiv oppbygging ifht karakterene og det er ekstremt virkelighetsnært. Gang på gang kåret til verdens beste serie. Den er dog mer “krevende” enn mye annet, men du får belønningen etterhvert.

6 Likes

The Wire er som sagt her en meget god serie.
Har du ikke sett Justified så bør du se den også!
Tenkte på den ifm The Wire, begge er US law enforcment, selv om de er veldig forskjellige.

1 Like

Hør hør!
Skrev jeg hadde starte på den over her. Har sett nesten gjennom sesong 2 nå. Blir bare bedre og bedre. 8,5-9/10 nå.
Produserer de nye episoder enda?

Jeg så 3 episoder i går. Virker bra den :+1:. Takk for alle tips

Akkuratt ferdig med sesong 1.

Synes åpningen av serien er litt dårlig. De bruker liksom en hel sesong på å såvidt fortelle hvorfor og hva som har skjedd. Men jeg liker den, ser S2EP1 nå.

2 Likes

Ser ut som S3 er sist,e ingen info om S4 enda.

2 Likes

Sjekk ut Black Monday på HBO. Komi-serie basert på børskrakket i 87. Kun kommet et par episoder foreløpig, men jeg storkoste meg.

2 Likes

Holy shit når de kom til innlegget om gule vester. :smiley:

NAV med Atle Antonsen er pensum for alle nordmenn som elsker serier.

Det samme gjelder “Vikingene” men se heller den engelske versjonen med de samme skuespillerne da den er priceless :joy::joy::joy:

2 Likes

Hva gjør den engelske versjonen bedre? :stuck_out_tongue:

Ser ingen andre har nevnt det men True Detective sesong 3 har 4 episoder ute. Virker som en veldig sterk sesong utifra de 4 første.

1 Like

Har sett det, de andre sesongene var bra synes jeg.
Venter på at hele sesongen er ferdig, så jeg kan se.
Derfor jeg har HBO og Netflix, for ikke å måtte vente en uke på en episode, så vente en uke på en episode, osv osv osv osv osv… :joy:
Kort sagt, liker helst at HELE serien er ferdig, med alle sesongene, uansett serie, så kan jeg ta en skikkelig seriemaraton :grin:
Har måttet jenke meg litt der etter hvert da :wink:

1 Like

Akkuratt sett 2 sesonger av Colony, dang sesong 2 tok seg greit opp.

Ser ut som jeg må ut å seile på piratskuta for å få fatt i sesong 3 ;(

3 Likes

Colony var et bra tips. Har allerede sett halve sesong 2. Minner litt om Handmaids tale. Bare bedre.

2 Likes

Carnivale er en bra serie, om du liker mystikk ala Twin Peaks. Det er en stemning som er som en rød tråd igjennom hele serien, vanskelig å sette fingeren på eller beskrive, men veldig bra, og unik.

Den ligger på HBO.

2 Likes

@Christian, den versjonen må bare oppleves men norsk-engelsk synes jeg er morsomt :joy:

Shelby Stanga er en føkkings legende der han vaker rundt i kona sine rosa stringtruser.