Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tomra Systems ♻ (TOM)

Er vel nedenfor en av de største volumbarene nå, neste er på 150-160? Eller så ser det bra ut på 90? :stuck_out_tongue:

Vanvittig omsetning i aksjen de siste dagene.

Noen kjøper mange aksjer.

Det er like mange selgere. Og det er langt fra positivt at fallet vi har sitt i det siste skjer på økende volum.

Tja, har vel holdt seg på omtrent samme nivå +/- et par prosent de siste dagene. Med et vanvittig volum.

Blir spennende kommende mandag morgen, det er helt sikkert.

Husk at de byttet liste i år og at mange teknisk sett må kjøpe seg inn i aksjen. Tror ikke man trenger å dra noen langtgående konklusjoner av siste tids bevegelse, men det gjenstår å se. Selskapet selv sier jo at de forventer tosifret vekst i resirkulering de kommende årene.

Ja du har helt rett, så det er mer naturlig å se på området rett over der som en sone, heller enn en tynn strek.

1 Like

Endte kun marginalt ned til slutt - til tross for x antall negative analyser som ble offentliggjort samtidig.

Dette blir bra. Jeg har ståltro på Q3.

Ser ut som jeg fikk rett med tinnfoliehatten min :wink:

2 Likes

Med mindre du tok en trade ville jeg vært avventende med :champagne:
Økende lagerbeholdning, fallende ordrereserver og 15 prosent mindre salg er ikke bull akkurat. Shortsene er på for mange store.

Mandag morgen er det for sent.

https://events.webcast.no/tomra/kvartalspresentasjoner/tomra-systems-asa-q3-presentation-2019

Håper det var noen som hørte på gamle Pablo.

3 Likes

Tar ut halve posisjonen her, da jeg har fått 10% og aksjen har truffet et av nivåene mine. Holder resten over rapport.

2 Likes

TOMRA Q3: All time high order intake in Sorting Solutions

3 Likes

Bedre enn ventet, satser på det går oppover igjen nå.

2 Likes
3 Likes

Handles nå for 247 opp mer enn 13%:smiley:

1 Like

Takk for kaffen. Inn snitt ~203 - 50% ut ~220, 50% ut ~245.

Til de som lurer på hvorfor jeg tok denne inn i stedet for å vente på de åpenbare støttenivåene under 200-lappen. Når en aksje blir så nedtrykt før rapport som Tomra var, og institusjoner i tillegg begynner å senke estimater og anbefalinger, så er det ikke vanskelig for selskapet å slå estimatene. Dette, kombinert med at andel short i selskapet økte i tiden før rapport, gjorde at jeg så en betydelig oppside kontra nedside.

6 Likes

Dere ble advart :money_mouth_face:

Pablo Jones hadde visst rett gitt.

1 Like

Har du en liten forklaring til oss som ikke er så flink med tegning, form og farge?

Det går likar no

Ned å lukke gap med en touch på på 224?, legger en der for sikkerhetsskyld.

1 Like