Tomra er en bra aksje å sitte langsiktig i, det er jeg sikker på.
Noe så sjelden som et norsk industrieventyr helt utenfor energi og laks.
Tomra er en bra aksje å sitte langsiktig i, det er jeg sikker på.
Noe så sjelden som et norsk industrieventyr helt utenfor energi og laks.
Er Tomra fortsatt en aksje en bør satse på? Jeg mener det for den som er langsiktig, men det at mange analytikkere som regner P/E og PB gjør at en innimellom får mye negative kursmål gjør også at denne er også utmerket og trade i. At dette også er en grønn aksje bør gjøre den ennå mer attraktiv. Anbefaler interesserte og høre denne kommentaren.
Ikke så mange andre enn TekBot som har interessert seg for denne aksjen som sakte, men sikkert har sneket seg oppover. Glad for idag at jeg ikke valgte å selge når den var nede på lave 200 og noen med TA mente den skulle ned på 160 - 90?
Anbefaler disse til å gjennomgå sine analyser for hvorfor de slo så feil. Dette gjelder også mange andre analytikere på diverse forum som overhode ikke greier å se potensiale, eneste unntaket som jeg har tillit til er Roger Berntsen som er langsiktig positiv til Tomra.
Aksjen er nå fjernet på Investtech sin hold deg unna portefølje. https://finansavisen.no/investeringer/aksjeanalyse/2019/11/29/7478015/advarer-mot-seks-aksjer-pa-oslo-bors
I det korte bilde har jeg ingen mening om hvor den skal, da den er fryktelig volatil. Kommer til å sitte lenge på disse aksjene da den har vist sin styrke gjennom denne turbulente perioden og selskapet er fortsatt i stor vekst.
Hittil i år er den opp over 40% + utbytte og de siste 5 årene er den opp nesten 500% innkl. reinvestert utbytte. Ser ikke bort fra at den kan gjenta dette. https://newsroom.tomra.com/
For et nydelig comeback den har gjort.
Bryter den opp gjennom 300 er den tilbake på ATH og kan bare fortsette og gå.
Glemte å svare deg, det chartet viste var at aksjen var i ferd med å finne fotfeste, typisk sted en godt kan kjøpe for å prøve bunnfiske, med litt stram stoploss. Hadde vært et av årets beste kjøp ser man i ettertid.
Dersom man tror på track recorden til Bodenholm er det bare å gå long. De har bommet på det aller meste i det siste.
Chartet kan avgi et voldsomt kjøpssignal i Tomra med brudd over 300.
Tilbake på ATH og ingen definert motstand om det skulle skje. Masse svake hender ristet ut.
Det har vært lukrativt å sitte fullastet ved hver kvartalsrapport i det siste.
Og tror ikke det blir annerledes denne gang.
Pablo bjudar på igjen. You are welcome
Skjønner ikke at du fjaser med Funcom. Det er jo her du får det til
Ja, Funcom er mitt livs feilinvestering.