Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tomra Systems ♻ (TOM)

Nope. Fant ikke analysen. Ikke at jeg har snudd Internett opp-ned etter den heller akkurat :sweat_smile: Leser ikke regnskap veldig godt men hadde håpet å fått sett litt mer av konteksten rundt konklusjonen til Arctic. Uansett ble utfallet i den forbindelsen salg og litt endring av tilnærming. Har kjøpt mer idag på 360 og regner med å være helt ute om vi ser 380-390 de neste dagene. Jeg kjører ellers generell risk-off nå utover i september.

Oppløftende utvikling på fredag (igår). Avsluttet godt oppe på 360-tallet etter en rask touch nede på 350 der jeg fikk litt påfyll (:+1:) og dessuten karret den seg over MA100 igjen. Candle’n slukte videre hele den foregående røde og gir en god indikasjon om reversal. Området 340-350-360 har det vært mye omsetning siste måneder og bør kunne fungere som en robust støtte for kursen. I første omgang tenker jeg vi skal opp til MA50 (380-381) og deretter blir det spennende om TOM klarer å riste av seg den negative Arctic analysen og prøve seg på 395-400 (og gap-fill). Mye henger nok her også på makro.

Volumet har vært høyere på denne nedturen etter ATH (vs på veien opp) så litt bekymret for det aspektet. Men alt i alt er jeg veldig optimistisk for de neste dagene og ukene (så får du velge om du vil tenke at synet mitt er farget av posisjonene mine eller om posisjonene bare reflekter mitt syn… :slight_smile: )

Fin utvikling i TOM fra bunnen på 350 (snart +10%) og har nådd mitt første target på veien (380-382) som også er MA50 og toppen vi hadde i slutten av mai i år. Her har jeg løftet av ca. 20% og planer om å ta ut 10% til. Resten av salgsordrene ligger spredd oppover mot 400kr - jeg gambler på tetting av gap’et mellom 390 og 395 og helst en overreaksjon over 400-streken.

Risikoen(e) ligger i rejection på MA50, forsuring av makrobildet og at den vil ned å teste MA200 på ca. 325.

Lykke til!

Håper dagens nedtur var kun for å dekke gap som oppstod igår mellom 372,90 og 376,70. Kjøpte tilbake litt på 371,50 idag og har også en ordre nede på 366 sånn just in case. Tror retning fortsatt er opp men holder øye med MA100 og evt. fall ned mot og under 364,

Da fikk vi (litt som fryktet) et fall ned mot MA100 og den holdt nå i første runde. Så får vi se om dette er andre ledd i starten på en bevegelse ned eller om vi snur opp. Med børsklimaet som er nå blir det vanskelig å spå men ikke gjort noen noen endringer i beholdningen av TOM (trakk ordren på 366 til fordel for COV idag så får vi se om det var smart).

Jeg valgte å selge alle mine TOM idag og avvente makro samt generelt se an om TOM vil ha relativ styrke i dette klimaet vi er i (er tross alt en ESG aksje) eller om den skal lenger ned (ref. kursmål 250 Arctic). Either way - bjørnefølelsen kom for fullt i dag så velger å lytte til magefølelsen - selv om mitt hovedtarget på ca. 400kr ikke enda er nådd.

TOM har hatt 3 forsøk på MA50 nå og alle har blitt avvist. Kan selvsagt komme flere forsøk og at den bryter gjennom, lukker gap og snuser på 400 men jeg tar altså ikke sjansen. Fornøyd med den lille gevinsten jeg hadde og avventer litt nå hva som skjer.

Satser på 400 i morgen :crossed_fingers:t3: Håper du kommer deg inn igjen snart.

Hahaha… snakk om å få blaut mage og bli heit i toppen rett før målstreken… Tror jeg dauer…! Å miste nesten 20kr på stuntet mitt i forrige uke viser at man aldri blir utlært i dette gamet. Stick to the plan… stick to the plan…

EDIT: TOM nå nådd mitt hovedtarget og jeg hadde vært ute med 90-95% av beholdning her med snaut 10% gevinst. Siste post lå på 406-407 en plass. Grattis alle som fortsatt er med. Vi prøver igjen ved neste “swing” :wink:

2 Likes

TOMRA: Invitation to Q3 2020 Presentation

TOMRA: Key information relating to the proposed cash dividend to be paid by Tomra Systems ASA

TOMRA: 3Q 2020 - Solid development in third quarter

Hvem var det som dumpet Tomra på slutten av dagen i dag??

Bare en liten observasjon:

To ganger det siste drøye året har tomra falt ca 30% og hentet seg inn igjen, nå har den bare falt 15%

TOMRA: Presentation Materials SEB Investment Grade Corporate Seminar 2020

TOMRA: Mandatory notification of trade

TOMRA: NEW EUR 150M LOAN FACILITY

TOMRA: Financial Calendar 2021

Ukens Investtech: Selg disse tre aksjene

Ny rente

TOMRA: New reporting segments