Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Toppturer i Norge


Veten 212moh på Austevoll, en kort kjøretur, togtur, flytur og fergetur hjemmefra. :see_no_evil:

Fikk med mini på 3 år med på turen, han skulle egentlig vært med besteforeldre, men han var blitt statrøtt før vi kom oss avgårde. Det gikk overraskende greit, måtte bare fortelle et par kapitler fra hobbiten på vei opp. :joy:

7 Likes

Hegguraksla i Tafjord (1000 moh)



“heggurslegga” med rasovervåkning

Blåfjellet i Tafjord (1600 moh)



16 Likes

Fra Ulriken i Bergen. Etter min mening det fineste byfjellet. Magiske solnedganger.

17 Likes

Flott bilde!
Jeg står der og vinker, litt til venstre i bildet.

Endelig er sesongen for skibestigninger i gang igjen ! Sommeren har vart alt for lenge😉

Gjett hvor bildet er tatt fra og toppene som sees i bildet.

5 Likes

Molladalen i Ørsta

5 Likes

Helt nydelig!

Leirungstindane og Knutsholstinden i bildet? Sett fra Kalvhøgdene?

Det var det nærmeste jeg kom også sparkonge, men jeg fikk ikke riktig alt til å stemme. (Nå er det flere Kalvåhøgder, det kan forklare det)

Korrekt tippet på hvilke topper man ser, men ikke hvor bildet er tatt fra.

Pokker, du var på Tjørnholstind ja? Da får jeg vinkelen til å stemme bedre iallefall. Hvordan var føret, var det såkalt entusiastføre? :thinking:

Den får vi godkjenne, var på søstertoppen Steinflytind som er 10 meter lavere og et par steinkast østover på eggen.

Entusiastføre ja, det kan du si! Isholke mer enn snø vil jeg si deler av ruta, og toppeggen var spesielt isete. Uten stegjern og isøks ble det litt hasardiøst, men kom opp og ned like hel heldigvis.

:slight_smile:

3 Likes

Oj, da tildeles du hermed tittelen høstens toppskiturpåhålke-entusiast Investor :+1:

2 Likes

Synes toppturfantastene får komme med noen bilder her snart. Både @Investor og @Bob_le_Plast har skrytt på seg toppturer de siste dagene. Skulle ikke forundre meg om @sparkonge har lurt seg ut på tur også :thinking:

Tja, er elendig å ta bilder på mine turer. Og mtp at utvidet topptur-helg var i Lyngen og vi passerte storraset på vei hjem lørdag, var det litt trykket stemning.

Men skal skjerpe meg :slightly_smiling_face:

Edit: vi avsluttet med 1200 høydemeter silkepuddder, blå himmel og solsteik… fytterakkern!

3 Likes

Får bidra med å slenge inn et bilde fra helgens tur til Blæja. Var ikke skyfri himmel dessverre, men nydelig føre.

11 Likes

Utsikt mot Tromsø på en hverdagskveld i mai (denne uke):

Sist helg i Lyngen (Nord-Lenangen).

9 Likes

Det så riiimelig digg ut! :smiley:

Hvordan håndterer du rasfare? Troms er vel der flest folk blir tatt av ras i Norge…

1 Like

Er det siste bildet fra Steinfjellet?

Jeg har ferdes i fjellene her hele livet, og har de siste 15 årene tatt endel relevante kurs i tillegg til å tilbringe tid i fjellet med proffe guider og andre mer erfarne enn meg.

Begge bildene er fra fjell hvor man kan bevege seg under 30 grader hele tiden og likevel ha det veldig veldig gøy på ski :slight_smile: Det er vel egentlig en grei hovedregel å forholde seg til. Å bevege seg i brattere terreng har jeg gjort mye av, men det er komplekst og innebærer alltid risiko. Med små barn har jeg nå sluttet å ta den typen risiko.

Man blir aldri ekspert på snø og skred med 100% treffsikkerhet. Man kan ha flaks hele livet og aldri bli rammet. Andre kan ha mindre flaks.

5 Likes

Stemmer, det er fra fortoppen på Steinfjellet :slight_smile: