Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

"TRADING - Strategi for å laste opp mye aksjer billig"

Oppretter en ny tråd for å kunne diskutere trading og aksjehandel generelt. Ser det skrives mye om shorting etc i diverse tråder hvor det er store bevegelser, gjerne forbundet med store volum.
Store aktører har en god del verktøy for å manipulere ut småaksjonerer, fant vedlagte link som jeg synes beskriver dette godt og bør være aktuell i dagens marked. Mye av dette foregår både i Kahoot, Nod, Nano, Pho og sikkert mange andre etter mitt syn.

Et annet fenomen er at mange handler ikke blir registrert på volum. Oppdaget dette for en tid tilbake og megler forklarte dette med at de var tatt fra en Underbørs, usikker på om det er det samme som menes med darkpool som flere har omtalt . For å avsløre dette er om du finner handelen igjen med tidspunkt og volum i oversikten over utførte handler.

3 Likes

Føler at når det går feil vei i en aksje mange har lagt sin elsk på begynner folk fort å skylde på manipulering og shortere. Ofte handler det nok mer om at aksjen/selskapet er inne i en dårlig periode mer enn noe reell manipulering av kursen uansett hvor fantastisk teknologien og potensialet kanskje er.

10 Likes

Sa ikke at dette skyldes alle aksjer med stort fall, jeg nevnte noen konkrete eksempler. Både Nod og Kahoot har gjort en god del % siden de var på sitt laveste, så får vi se hvordan det går med de andre. Greit at du er Bear og mener alt skal til bånns, men å rase rundt i alle tråder og snakke om elsklingsaksje er rett å slett for dumt.

Det hjelper lite om jeg sitter på min tue i bjørnetråden og advarer mot børsfall, må ut og spre evangeliet blant småinvestorer

1 Like

Kommentarene dine er såpass «arrogante» nå at jeg ville sikret meg litt hadde jeg vært deg. Det er når man er på topp ofte de største feilene gjøres (ikke ment som annet enn et lite tips):wink:

4 Likes

Kunne du reist tilbake til april 2021 og tatt en prat med meg?

6 Likes

Husker fortsatt at du spurte meg hvorfor jeg kjøpte/holdt aksjer i nedtrend for en del år siden. Det er et råd/spm jeg har tatt innover meg (bortsett fra en liten portefølje med aksjer som jeg har til de blir kjøpt opp eller konker).

1 Like

Vil du dele hele rådet? Føler jeg brenner meg litt på dette til tider :sweat_smile:

Rådet fra @Christian som jeg forstod det var å holde seg unna aksjer som er i nedtrend - det er jo forskjellige tidsperioder man kan se på her, men jeg forsøker å se på mellomlang til lang sikt, hvis man tror på caset fundamentalt kan man alltid komme tilbake når trenden snur til det bedre igjen.

1 Like

Takk! Enkelt og fornuftig, men lettere sagt enn gjort. Skal ta det med meg :slight_smile:

1 Like

Det største problemet er å huske på dem. Glemte å følge med på NHY. Trendene tar åresvis, så hadde glemt aksjen. Sjekk grafen for NHY over fem år. :joy:

2 Likes