Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Market cap på Photocure i dag er på 1,7 mrd.
Cevira avtalen med Asieris alene har en verdi på 2,6 mrd ved suksess med dagens dollar kurs… Nå er den priset til 0 fra analytikere :man_shrugging:

I tillegg har man Cysview/Hexvix som dem også skal distribuere inn i det kinesiske markedet.

1 Like

Hvor mye utgjør royalties av de 2,6 milliarder?

Det er uten royalties…

This agreement provides Photocure with revenue potential from the development and global commercialization of Cevira in the range of USD 250 million including all payments and potential milestones, exclusive royalties of 10 to 20 per cent.

https://photocure.com/news/photocure-and-asieris-enter-into-a-global-licensing-deal-for-cevirar-with-up-to-usd-250-million-in-milestones-and-double-digit-royalties-3352772

2 Likes

Jeg har forsøkt å lese den negative studien vi for litt siden ble oppmerksom på (hvertfall jeg). Vanskelig å lese slike studier, men det er altså en randomisert studie med vel 500 pasienter som jo ikke er en liten studie. Blc viste tendens til mindre risiko for tilbakefall innledningsvis, men dette jevnet seg ut etter som tiden gikk og det kan nesten se ut som wlc er noe bedre. Det interessante er at slik jeg forstår brukte man kun blc ved første turbt, overvåkning ble hos alle (begge gruppene) gjort med kun wlc, slik jeg leser hvertfall!

4 Likes

Det er merkelige greier, det gir jo ingen mening mtp. alt annet vi har blitt presentert.

Ser en på volum siden q4 har ikke det vært allverden tatt i betrakning det store falle. Ikke usannsynlig at det er samme aksje som blir solgt flere ganger så det reelle volumet er sannsynligvis en god del lavere. Regner med at det blir mye større volumer når den en gang snur, hvor langt ned skal vi?

1 Like

Et par andre ting jeg reagerte på.

A total of 207 of 209 participants (99.0%) in the PDD group and 215 of 217 (99.1%) in the WL group had TURBT; 194 of 207 participants (93.7%) in the PDD group had PDD, and the rest received WL TURBT.

I mitt hode betyr det at det var noen i blålysgruppen som fikk WL istedenfor PDD.

PDD-guided TURBT was conducted under blue light (wavelength 380 to 450 nm), and fluorescent regions consistent with tumor were resected, primarily under WL. The WL control group had standard tumor resection under WL.

Tolker jeg dette riktig ble det brukt blålys, men selve området som samsvarte med det man så var selvlysende under blålys, ble hovedsakelig fjernet under hvit lys.

Muligens dette er standard prosedyre? :man_shrugging:

2 Likes

Den synlige delen av shorten ble satt på rundt 82. Regner med at de har startet tilbakekjøpet til en ny konto allerede. Og at shorten vil forsvinne uten tilsvarende synlig dagsomsetning . Veien tilbake til 82 vil derfor bli kort. Deretter blir det å vente på forventingene til Q1.

Det var en randomisering, det er alltid slik at noen faller vekk fra sin rsndomiserte gruppe, men de telles ikke med, så det et ingen i blc armen som ikke fikk blc

En annen ting jeg reagerte på er at det er lik andel CIS i begge gruppene. Tidligere studier har vist at blc er spesielt bedre enn wlc å detektere cis som igjen har høy risiko for tilbakefall. Logisk burde det da være høyere andel cis i blc gruppen, men den er altså lik, kanskje pga dette (studiepopulasjonen), mister man blc effekten pga mindre forekomst av cis?

1 Like

Muligens jeg leser det feil, men blir ikke dette håndtert i begynnelsen av studien før de “låser” studien?

De begynner jo med 269 som blir plassert i hver sin gruppe, for så å “miste” noen av dem da noen ikke hadde kreft, noen hadde fått MIBC osv. Og dem satt da igjen med henholdsvis 209 og 217 i hver arm.

A total of 207 of 209 participants (99.0%) in the PDD group and 215 of 217 (99.1%) in the WL group had TURBT; 194 of 207 participants (93.7%) in the PDD group had PDD, and the rest received WL TURBT. All WL participants who had surgery had TURBT as randomly assigned. Sixty-eight participants in both groups had a second resection (PDD: 68 of 209 [32.5%]; WL: 68 of 217 [31.3%]).

Dette tallet på 209 og 207 som er på PDD går igjen videre i studien, så de er jo ikke fjernet, eller flyttet i studien. Så selv om 13 stk av dem som var i PDD gruppen fikk WL TURBT, er dem fremdeles en del av PDD gruppen. Og det står også tydelig at alle WL deltakerene fikk WL TURBT
som planlagt i henhold til vilkårlige oppsettet, etter det er spesifisert at 13 av 207 deltakere fikk WL istedenfor PDD.

Mest sannsynlig en ikke-sak, men det gjør det ikke lettere å lese/tolke rapporten når det det ikke står noe mer om hvorfor dem ikke fikk PDD, eller hvorfor dem fremdeles ser ut til å være en del av PDD gruppen selv når dem ikke hadde PDD TURBT.

Så en annen studie som var gjort av Cochrane som var publisert i 2022 tror jeg, hvor dem konkluderte følgende etter gjennomgang av flere studier:

We included 16 RCTs involving a total of 4325 participants in this review.

Our findings suggest a favourable impact of BL TURBT on the risk of disease recurrence and progression; however, whether this risk reduction is clinically relevant greatly depends on the baseline risk of patients.

Og så har man denne som ble publisert nå i mars:

Men som man ser, så er kontrollgruppen mye mindre.

Accordingly, the investigators included 2,055 patients enrolled in the United States Blue Light Cystoscopy with Cysview Registry. The control group consisted of a “historical” cohort of 261 patients who underwent white light cystoscopy. These control patients were matched for age, stage, grade, and clinical management (i.e., intravesical therapy).

Dr. Daneshmand’s group concluded as follows:

  • In a large, multisite registry study, the authors demonstrated that blue light cystoscopy, in combination with conventional white light cystoscopy, is associated with a significantly decreased hazard of recurrence and a prolonged time interval to recurrence.
  • The results suggest that enhanced tumor detection through increased sensitivity with blue light cystoscopy has the potential to translate into more favorable long-term outcomes in a real-world setting

https://www.urotoday.com/conference-highlights/eau-annual-congress-2023/eau-2023-bladder-cancer/143182-eau-2023-a0710-blue-light-cystoscopy-delays-time-to-recurrence-in-non-muscle-invasive-bladder-cancer-patients-treated-in-a-real-world-setting.html

1 Like

“Photocure: New data presented at EAU 2023 highlight the effects of blue light cystoscopy in bladder cancer”

https://newsweb.oslobors.no/message/585148

Utdrag:

"In addition to this activity, two abstract presentations were presented as part
of the EAU scientific program that feature the blue light cystoscopy procedure:

Immunological changes following blue light cystoscopy with hexaminolevulinate in
bladder cancer (A0431 - Sunday 10:45)
The project conducted at Department of Molecular Medicine, Aarhus University
Hospital, Denmark, presents results from a pilot study of bladder cancer
patients, showing that blue light cystoscopy with Hexaminolevulinate (HAL)
during TURBT* may influence the immune cell composition and tumor
microenvironment. Preliminary findings suggest that BLC-guided TURBT changes the
expression of immune cells of both the adaptive and innate immune system
compared to WLC-guided TURBT. Further studies are required to validate the
clinical impact of these observations.

Read the abstract: https://resource-centre.uroweb.org/resource
-centre/EAU23/248125/Abstract

Blue Light Cystoscopy Delays Time to Recurrence in Non-Muscle Invasive Bladder
Cancer Patients Treated in a Real-World Setting (A0710 - Sunday 15:45)
Real-world data taken from the Blue Light Cystoscopy with Cysview[®] Registry
(Clinicaltrials.gov; NCT02660645), the largest non-muscle-invasive bladder
cancer registry in the U.S., showed that use of BLC significantly decreased the
risk of recurrence and prolonged time to recurrence compared to White Light
alone (HR 0.33; 95% 95% CI 0.2-0.40, p<0.0001). Additionally, BLC in patients
with primary tumors extended time to recurrence compared to recurrent patients
(HR 1.12; 95% CI 0.89-1.41, p<0.001), suggesting that the earlier use of BLC
might have more favorable long-term outcomes in a real-world setting.

Read the abstract: https://resource-centre.uroweb.org/resource
-centre/EAU23/245863/Abstract

“These new study results continue to emphasize the importance of performing a
thorough TURBT using Blue Light Cystoscopy in the treatment of bladder cancer,
and also demonstrate the strong interest from the scientific community to
investigate Hexvix[®]/Cysview’s potential immunologic effects in bladder cancer
management. BLC has been shown to clinically increase TURBT quality, more
accurately stage disease for treatment, and enable better recurrence monitoring,
supporting the long-term utility to help improve the lives of patients with
bladder cancer,” said Dan Schneider, President and CEO of Photocure.

“As we continue to broaden the awareness of BLC with Hexvix throughout Europe,
it is a privilege to participate in the EAU congress, and to see so much
engagement from the scientific community and urologists alike. The expanding
number of scientific sessions featuring Blue Light is impressive this year. It
empowers us on our journey to bring this important product and procedure to even
more new users in Europe” added Susanne Strauss, Vice President and General
Manager Europe."

Indikasjon av terapeutisk effekt er ganske overbevisende.

2 Likes

10.03.2023 - 17.03.2023

THE BANK OF NEW YORK MELLON har 4 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 1.639.544 aksjer = 6,14% av alle aksjer. Reduksjon på 15.000 aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB med 6 klient kontoer blant topp 20, har økt til 4.857.600 aksjer = 17,91% av alle aksjer.
SEB har økt med 66.600 aksjer.

Ellers små bevegelser blant de topp 20.

4 Likes

Like fullt er vi ned over 40% hittil i år og nærmer oss 50-tallet, som vi ikke har sett siden High Seas dumpet sine aksjer i 2020.

Robotene jobber iherdig idag, ekstrem aktivitet i ordredybden.

PHO har dessverre utviklet seg til å bli den største fiaskoen jeg har opplevd siden jeg begynte med aksjer tidlig på 90-tallet.

Det gikk helt fint så lenge jeg var inne i korte perioder, opparbeidet meg en solid gevinst. Så gjorde jeg det fatale mistaket å bli sittende langsiktig, godt hjulpet av Cevira hypen og det evige bablet om at snart kommer det gode nyheter fra Kina.

Tok jammen ikke lang tid før det gikk rett i dass.

1 Like

I følge mange her inne så er nedgangen helt stupid og hører ingensteds hjemme. Det er shortere og roboter som har skylden visstnok.

1 Like

Jeg også. :face_with_head_bandage:

Men Photocure kommer alltid tilbake. Hadde jeg solgt mine 9k før Q4 kunne jeg kjøpt inn igjen 14k nå og ennå hatt penger igjen. Ergerlig.
:sweat:

1 Like

Japp, det er vanskelig å vite hva man skal gjøre fortløpende.

Eneste jeg er sikker på er at dersom du solgte før q4 ville du garantert fått færre enn 14k aksjer når du kjøpte deg inn igjen, hvorfor?
Fordi du hadde garantert kjøpt deg inn høyere enn dagens kurs :grinning:
Helt umulig å treffe toppene og bunnene.

5 Likes

Noen her som vet Uro- er til bluelight?

Så ja, kan de bruke det til Cysview i US, når KS nedgraderes?