Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Ser du fant feilen, men ja jeg har sett flere feil, feks er det noen indikatorer som ser ut til å endre farge på candles.

Er også litt skuffet over hvor vanskelig det er å flytte på trendlinjer osv i mobilversjonen. Men kanskje er det jeg som ikke kan trikses enda?

Tradingview har fått en fin ny indikator: Auto Bib Retracement. Har akkurat oppdaget den så vet ikke hvor mye den blir brukt i praksis - men jeg tror det blir en del. Man setter inn indikatoren, og den setter opp fib retracement for siste bevegelse. Endrer man timeframe endres retracement til siste bevegelse i ny timeframe.

4 Likes

Någon som har ett nice script man kan få bruke ?

De ha også stille kommet ut med Anchored VWAP, dette er noe jeg har savnet lenge. De har vært noen indikatorer som har vært okey å bruke, men problemet med disse er at man måtte skrive inn start dato. Nå kan man bare klikke på candlen man vil at VWAPen skal starte på😁 finnes under trendlinje menyen😉

1 Like

Jeg har lekt litt med financials funksjonen. For å plotte kvartalstallene i Tradingview som en egen indikator fane.

Jeg er ganske fornøyd med den, så er mottakelig for veldig små mengder kritikk og gode forslag.

7 Likes

Ser veldig bra ut! Om noe kunne forbedres måtte det være å ha mulighet til å se historiske tall ved å klikke lenger tilbake i chartet (feks på Earnings-knappen), så man ser både dagens verdier og verdiene på et annet tidspunkt for sammenligning.

1 Like

Er fornøyd med denne oppmerksomheten. Burde kanskje kvalitetssikret denne saken noe bedre enn jeg gjorde i går kveld. :blush:

14 Likes

Heftig! Gratulerer :1st_place_medal:

1 Like

Må få meg litt erfaring med den selv, jeg har fått opp litt overraskende tall.

Feks Strongpoint som jeg trodde var bunnsolide, så ser det veldig trangt ut på likviditeten. Jeg må innrømme at jeg gleder meg til å undersøke nærmere.

Hvis noen har veldig god kjennskap til strongpoint, og kjenner regnskapene. Kan det virkelig stemme at det er dårlig likviditet? regnestykket mitt er en variant av acidtest / quick ratio => cash+securities + accounts rec - current liablilites (mulig det er misbruk å trekke fra liabilities istedet for å dele på, men ser ikke helt at det skal spille noen trille. Er liabilites større en likviditeten så skal mitt tall bli negativt, og en quick ratio bli under 1.0

(kan godt lenke denne og svare i strongpoint tråden hvis noen føler seg kallet til å se på det)

1 Like

Woooooow, nice!

(Du har en typo der, funamentals)

1 Like

Har sett og irritert meg en hel dag nå :slight_smile: hehe. Skal se på noen småting først før jeg oppdaterer indikatoren, da tror jeg innlegget kan redigeres samtidig. Takk for tips. Er fort ting jeg overser, så rop ut!

1 Like

Godt forslag. Jeg løste det sånn.
Da tror jeg faktisk bare det gjenstår å gi brukeren muligheten til å velge hvilke data som skal plottes i hver gruppe. Og kanskje hive på noen sånne ratioer som PE og PB. Det er sånt jeg ikke bruker så her mottas forslag med takk.

2 Likes

For å se utviklingen i historiske nøkkeltall mm. for amerikanske selskaper anbefaler jeg Koyfin på det varmeste. Alt fra P/E til ROIC til EV/EBITDA💯

Publiserte nettopp en automatisk utgave av Relativ Styrke jeg fantaserte om i Minervinis trendtemplate tråden.

Egentlig ikke noe nytt ved et enkelt verktøy, utover at den velger index automatisk istedet for at du er nødt til å manuelt velge en. Svensk aksje, så velger den en svensk index. Norsk aksje, norsk index osv osv.

3 Likes

Jeg prøvde å legge til den FaF indikatoren men jeg får bare blank chart, ie, ingen numre bare en blank chart. Jeg regner med det er noe jeg gjør galt?

Står disse 3 prikkene å rører på seg? (isåfall står serverene til TV å jobber med saken ennå)
(veldig treg til å laste inn denne, tror ikke de har prioritert financials calls i serverparken for å si det sånn)

Noen som vet, kanskje tradingview har begrensninger på hva du kan hente ut ut fra abonementsstatus?

image

Fikk det til å funke til slutt. :slight_smile:

Tror ikke det skal være noe mer enn at man har 5 års data på år og 2 års på kvartalsvis på gratis-plan, mens mann har 15 års data på år og 8 års på kvartalsvis hvis man har Pro eller bedre.

1 Like

Bruker dere noen av de brokerene som man kan handle direkte hos i TV?

Interessant lesing (spesielt om man kan litt koding, noe jeg ikke kan :slight_smile: )

3 Likes