Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Noen som har funnet ein måte å Replay alle vinduene samtidig?

Får kun Replay et og et chart

Går det an å snu grafen opp ned? Det vil gjøre det litt lettere psykisk å shorte div produkter…

1 Like

Alt + i

Mener dette inverterer grafen👍🏼

1 Like

Noen som har realtime fra Oslo børs på tradingview? Fungerer det bra?

1 Like

Tipp topp.

Løp og kjøp :+1:

2 Likes

Høres bra ut! Da blir det bestilt med en gang :smiley:

Har visst om financial indicators, men nå ser det ut som de funker for norden også, mener de ikke har gjort det før

Er jo litt interessant for å se om man kan spotte trender i når de henter penger, vil jeg tro. Er ikke sikkert det er noe der da

Mulig å få prosent fra siste kurs i chart og ikkje først?

Ønsker egentlig mulighet for at chart viser ein fast prosent uansett hvilken aksje eg ser på, eks mens eg screener. På den måten unngår eg å bruke tid på ein aksje som vanligvis ikkje beveger seg så mye i prosent.

Den eg bruker nå roter til chart.

@Sjakk har du muligens eit forslag?

Kan låse chart fast til eks 2 men ikkje 2 % som eg ønsker.

1 Like

Prosent saken i TV regner vel prosent fra første synlige bar på chartet? Du vil ha samme funksjon men låst på f.eks 2% steg på skalaen?

Det er mulig å lage et skript som gjør dette, (rart om det ikke finnes)
Søk etter percent change eller percent price

Om det er bare for å finne aksjer med store utslag, så kan du sikkert bruke ATR på en eller annen måte.

Neste spørsmål er om du er ute etter en subjektiv indikator, ser på sin egen prishistorikk, eller en objektiv indikator som kan sammenlignes mellom alle aksjer og assetclasses, den tror jeg er mer tricky.

//@version=4
// Sjakk, 18 okt 2020
study(title=“Percent Rank ATR”, shorttitle=“PATR”, overlay=false)
source = close
atrlen = input(14, minval=1, title=“ATR Length”)
lookback = input(30, minval=1, title=“Percent Rank Lookback”)

atrp = percentrank(atr(atrlen), lookback)

plot(atrp, color=color.blue, style=plot.style_area)

Noe sånt, eller varianter, dette er hivd i hop nå, så eksperimenter med den

Neste variant, bruker forandrignen i seg selv istedet for percentile rank
Kanskje mer i banen du tenkte?

//@version=4
// Sjakk, 18 okt 2020
study(title=“Change ATR”, shorttitle=“ChATR”, overlay=false)
source = close
atrlen = input(14, minval=1, title=“ATR Length”)
lookback = input(50, minval=1, title=“Lookback”)

//atrp = percentrank(atr(atrlen), lookback)
atrp = change(close, lookback) / atr(atrlen)
plot(atrp, color=color.blue, style=plot.style_area)

Ja og eg ønsker fra siste bar.

Har sett på ATR og ATRP men det fungerer ikkje for meg. Det er ikkje ein indikator eg er ute etter men at skalaen er i prosent fra siste bar.

Har søkt noen timer men finn ikkje hva eg ønske. Syns det er snodig.

Her har eg triksa slik at EOD på først bar og siste bar er lik.
Slik er vil eg at chart skal sjå ut.


Men neste problem er at når skalaen er i prosent, så kan eg ikkje justere skalaen opp og ned. Kan heller ikke dra chart opp og ned.

Så close på siste bar er alltid 0? kan tenke litt på den, utfordringen er at vi vil jobbe oss bakover. Og DET er ikke TV/pinescript særlig glad i. Det er nok mulig siden det er kommet arrays nå, men allikevel.

Jepp.

Er det mulig eller er det noe Tradingview må legge til?

Er det mulig og få ein indikator som eks denne til å kun vise på siste bar i eit chart? (slik at eg slipper rot i chart, da ser eg eks hvor langt opp det er til 15% når eg screener)
Hvis det er mulig. Hva er kommandoen i script for å vise kun på siste bar?
Så kan eg kanskje klare det sjølv.

Du må bruke line.new og line.setXXX, den er ikke brukervennlig å skripte med.

1 Like

Et lite tips for dem som føler det blir litt mye streker og figurer til tider.

Man har mulighet å gruppere alle objektene man hiver på et chart.

Hvis man går helt ned på siden på høyere side vil man finne en knapp som får opp alle objekter man har lagt til på et chart.

1

I eksempelet under har jeg lagt på 4 uavhengige tekster.

Hvis man trykker på en av objektene vil man få valget å opprette en gruppe (folder ikon)

5

Under har jeg lagd 2 foldere og plassert tekstene som vist.

Man har da mulighet å slå av og på alle objektene i en spesifikk folder/gruppe hvis man ønsker dette.

Dette kan være meget nyttig hvis man har indikatorer og analyser som er gjort på korte og lengre horisonter. Man slipper å ha overlappende indikatorer hvis dette blir forstyrrende.

7 Likes

Bra tips!

Jeg forsøkte noe annet her om dagen, jeg sendte en epost til tradingview og ba om BlackFriday rabatt allerede nå (60% rabatt for et år) .

Det fikk jeg.

Den ble lagt til eksisterende avtale så jeg har 540 dager eller noe med 60% rabatt.

3 Likes

Nice!

Eg har fremdeles abo. frem til uti november en gang fra sist det var black friday. Fornye igjen då.

1 Like