Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Dæven! Får ta å fikse det samme!

1 Like

Er det 60% på PRO da? Ser jeg får 40% nå med early bird.

Kan man dra ut data fra tradingview via API?

1 Like

2 Likes

Tar vel litt tid å få det på plass…

Jeg fikk i hvert fall 60%, men det var på premium. Verdt å spørre! Jeg skrev 60% i mailen, gjør du ikke det får du kanskje bare 50?

TV black friday - varer ut fredag US tid:

1 Like

#Savepig #torsteinius #nocturne og andre…

Vet dere litt om hvilke realtidsdata man får tilgang til om man betaler for real tids abo i TV? Altså er det hvert tick og hvert sekund?
Hvis man sammenlikner med Infront f.eks. er det begrensninger på hvor lenge intradagsdata er tilgjengelig? I Infront er det kun tilgjengelig 1 måned bakover i tid på standard versjon og noe lenger for dyrere versjon. Hvor lenge er la si 15 min data tilgjenglig i TV?
Har knapt brukt/sett på TV - hva er de største styrkene/fordelene med TV versus alternativer?

1 Like

1 min data er ca 30 dager og er vel et drøyt år med 15min. Har live data fra OSE og den er for hvert tick mener jeg. (ikke sikker)

Hva er de beste tingene med TV ellers? Hva er mest nyttig, brukervennlig, unikt, spennede?

Er så mye bra med tradingview at det går ikke a å oppsummere. Løp og kjøp! og husk å bruke en av affiliate lenkene helt øverst i tråden her

For min del er det alle indikatorer, volumprofiler, scripting og backtesting.
Er ren teknisk trader, så jeg skriver en del pinescripts selv.

Kommer veldig an på hvordan du bruker ditt nåværende oppsett.

Hvis du ikke bruker det til noe annet en å kikke på kursene så er det vel begrenset hva du får ut av det.

Men det er som @Savepig sier. det er for mye å ramse opp.

Jeg prøvde infront web utgaven via nordnet, bare for å teste ut. Når det gjaldt funksjonalitet og brukeropplevelse så rekker det ikke tradingview til knærne engang.

Men for å nevne noen få ting:

  • P&F charts ned til minuttbasis.
  • Enkelt oppsett av alarmer på hva du en kunne tenke deg. Volum over x enhet per tidsenhet, eller om du vil ha alarm på din egen indikator som du har scriptet selv, ingen problem. Velger selv om disse skal sendes til app, mail, SMS osv.
  • Volumprofiler
  • Full kontroll over farger, bakgrunn osv
  • Mulighet å lagre ferdig oppsett med indikatorer i egne subgrupper, som du kan fjerne eller vise med en enkel knapp, laget en guide på det litt lenger oppe i tråden.
  • Inverted charts
  • ++++++

Det var sammenligningen min og. Helt hjelpeløst i forhold. Når man tenker på at infront koster det tidobbelte så er det en nobrainer. :slight_smile:

Ja, Infront er komplett elendig på mye. Utrolig at de har klart å få en så stor posisjon som de faktisk har. Basert på det dere sier (alle sammen) ryker Infront ut ASAP. TV here I come!

Hvordan får man programmert ting om man ikke er noen racer på det selv? Hvem gjør slikt?

Takk til alle for info og innspill! :smiley:

Noe litt annet også - hvilken megler har dere best erfaring med for å handle futures på OSEBX?

Som @rosk82 sier, jeg synes også alarmer er gull verdt, popper inn på mobil, epost., og på skjerm med lyd, og de kan trigges på alt mulig fra indikatorer, priser og strategy scripts.

Ligger mye ferdige indikatorer i tradingview.

Du kan og browse blant brukere, da det er mange smarte folk der ute som har tatt bryet med å lage og publisere sine scripts.

rosk82 - takk, da skal jeg sjekke ut tidligere veiledning fra deg! Har du/dere andre gode linker til hvordan komme opp to speed på TV?

Mye er selvforklarende når du roter litt rundt. Kan du bruke windows får du til tradingview. Står du fast, bare spør du :+1:

Men du kan jo begynne med denne:

Kan hoppe over neste års BF :wink: