Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

TV har 60% redusert pris tilbudet gående fortsatt - siste dag i dag:

1 Like

OSEBX bugged på Tradingview?

Omlegginger på Oslobørs. Mangen av indeksene har fått nye navn. I tillegg mangler det volumdata på det meste fremdeles.

1 Like

Nokon som har gode tips til korleis ein kan få ein god oversikt over volum omsatt f. Eks første timen frå opning? Altså til sammenligning fra andre dager, synest det er litt interessant å følge med på.

Noe annet enn å bare sjekke volumbar du tenker på?

Eg kunne tenkt meg ein form for volumprofil som speilet handler gjort ved opning og timen etter eller nærmere stenging av børsen. Ein av aksjene som eg følger tett no er Odfjell og det er her det er litt interessant då det er mykje oppmerksomhet rundt den i media med økt kursmål osv, det er store volum i starten (dette gjelder forsovidt alle aksjer). Det er litt interessant å kunne danne seg eit bilde over volum på kursene det blir handlet på får å kunne “prøve” å identifisere om det er for å akkumulere og holde igjen kursen, pump and dump etc.

Kan ikke helt se for meg at du har noe bedre volumindikator en den som er standard på chartet.

Da du må lese volum i kontekst sammen med hva som har skjedd historisk, hvor det skjer og hva reaksjonen er ved volumspike. Det viktigste er hva som skjer ved volumøkning. Ikke når det skjer.

Alternativt har du volumprofile som vist nedenfor som forteller deg hvor mengden av aksjer er omsatt i valgt range.

1 Like

Uhm, bare hos meg sanntidskurser fra oslo har forsvunnet?

Ser ut til å fungere her hos meg iallefall :+1:

Hadde du giddet å sjekke hvordan den ser ut inne i Billing for deg?

Er nesten så jeg lurer på om OSE har blitt sagt opp hos meg og jeg finner det ikke igjen. Må jeg kjøpe Euronext heller?

Korrekt.

1 Like

Kjøpte euronext, har sanntidskurser nå :+1:

Takker begge. Goddamn merket hvor avhengig jeg har blitt av den funksjonaliteten haha.

2 Likes

Kanskje for mye å be om, men hvis noen har en liste på aksjene på oslobørs og gidder å dele blir jeg veldig glad. evt, Merkur også. Føler at jeg ikke gidder å punshe inn alle :slight_smile:
list Skjermbilde 2021-02-08 145510

Løste oppgaven. Hvis noen vil ha den så her :slight_smile:
Euronext Oslo .txt (2,6 KB)

3 Likes

Nydelig. Er det bare å importere denne som Watchlist? Skulle gjerne hatt en seperator i listene slik at det var enklere å få overblikk. Nå sorterer jeg mest på “change”, men da kommer Krypto assets inn blant aksjer… :roll_eyes:

Stockscreener → Norway Ose, funker også, mange ting å sortere på, men blir da i bunnen (ikke på høyre sida)

Jeg gjorde det før på samme måte som deg, men nå brukere jeg stockscreener til det samme formålet! Dette anbefales da listen var ekstremt tungvindt å vedlikeholde med tanke på IPOs etc :slight_smile:

Skjermbilde 2021-02-08 kl. 20.35.33

Jeg sliter med at news kun av og til fungerer. Av og til er headliners relatert til tickeren slik den skal være, mens av og til er nyhetene mer generelle. Noen som har vært borti dette?

Finnes det en enkel måte å skalere chartsene? Når jeg bytter mellom timeframes blir de alltid zoomet inn i ene eller andre retningen…