Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Sett på auto nede til høyre? Da skal de skaleres automatisk @vanillacoke

image

3 Likes

Fant du ut av det?

Nei det er ikkje mulig så eg bruker sjakk sitt forslag.
Kopiere det til egen watchlist.

1 Like

Mulig jeg er den siste som oppdager dette, men på Moving average indicatoren kan man nå sette moving average til hvilket intervall man vil, så det blir mye lettere å f.eks tracke 50/200 daily SMA mens man viser timechart, deilig!

3 Likes

åssen får du volumstolpene på siden der ?

Det er en betalt feature, Volume Profile – VPVR

Thanks. Ordna akkurat abbo

1 Like

Hva skjer med volum på obx og omxs30?
Får vi det tilbake eller er det borte for godt?

image

For noen uker siden ble det lagt til premarket nivåer på div ETFer, smånyttig :slight_smile:

image

2 Likes

Kveldens lille drypp på tradingview :slight_smile:

Tegning av trendkanaler, log og non-log scale.

Sikkert mangen som allerede vet dette, men en liten irriterende ting noen sikkert har lagt merke til er hvis man bruker “Trend Line” verktøy for å tegne oppadgående og nedadgående kanaler, og man bytter mellom log og non-log scale, så har man ikke lenger en parallell kanal.

tradingview1

I eksempelet under ser man dette i praksis. Tegner man en kanal med 2 stk “trend line” linjer. Vil disse bare være parallelle i den modus man tegner dem. Log scale eller non log scale.

Det finnes ett eget valg for “Parallel Channel” man kan bruke. Dette vil sørge for at kanalen forblir parallell selv om man hopper mellom log scale og non-log scale.

tradingview2

Hvis man tegner trendlinjer på den korrekte måten vil dette renske opp chartet og man kan enkelt bytte mellom log og non-log scale.

Noen vil kanskje argumentere for at dette ikke er noe poeng, eller sverger til den ene eller andre skaleringen.

Poenget er at uansett hvilken skalering man kikker på, bruker man samme referansepunktene når man skal tegne kanalene.

Noe som begynner i en non-log skalering, og ser fint ut, kan over tid få en såpass opptur at man føler prisen ligger mer i overkjøpt område, uten at den korrigerer det man skulle tro. Dette kan være et tegn på å muligens se på samme trend med en log scale.

Det er også kjekt når man har store strukturer hvor prisen spriker såpass mye at man må ha log scale, men må bruke non log på kortere timeframe.

God helg

13 Likes

Er det ei innstilling som gjør det slik at ein ikkje tar hensyn til indikator når ein bruker auto på chart?
Utfordringen er ved bruk av MA.

Er det noen som vet hvordan vi får RS nummeret som vist på bilde? CRS fx.

Høyreklikk på chart
Scale price chart only

image

1 Like

Har du kilde til analysen? kunne tenkt meg å sett hva han bruker

Har klart å fjerne tallene etter indikatorene, hvordan får jeg dem tilbake?

Denne?

1 Like

Ja - takk! :ok_hand:

Jeg prøver å lære meg mer om teknisk analyse og bruk av Tradingview🙂. Under indikatorer finner jeg auto fibonnacci retracement, men hvordan kan jeg legge til manuelle fib-nivåer🙂?

Du finner det under tegneveektøyene på menyen på venstre side. Tegnes normalt sett fra siste swing low og opp til det du tror er siste topp dersom du skal tegne støttenivåer, og motsatt dersom du skal tegne potensielle targets.

1 Like

Takker😊