Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #5: Hva betyr brukernavnet ditt?

Vi kjenner jo hverandre som brukernavnene våre her på TekInvestor… men hva betyr ditt?

Jeg kan begynne :slight_smile: I mine yngre og sprekere dager drev jeg med breakdance på lavt nivå. Når man breaker må man ha et kallenavn, og jeg valgte “Paradox”. Forkortet blir det pdx.

Din tur! :smiley:

11 Likes

Opprinnelig fra quizkampen…heter marcus… Marqviz :sleeping:

5 Likes

Morsomt initiativ!

Sparkonge har alltid vært favorittkortet mitt. Er noe ved det…

Også har du jo spar(e)konge(n). Hehe

5 Likes

Brukernavnet mitt er noe så kjedelig som en sammenslåing av navnet mitt. Det var ei jente jeg hadde en skikkelig crush på i ungdomsskoletida, og hun var den som brukte “tommaen” om meg. Det har hengt ved meg siden :slight_smile:

6 Likes

Harjar er norrønt for stridsmann/kriger, og den ene halvdelen av opphavet til navnet mitt.

5 Likes

Jeg var kommet et stykke opp i Silver på LoL da jeg begynte å bli skikkelig, skikkelig lei. Repitisjonen… Creep kills… lanes… Jungles. Ugh. Av en eller annen grunn bestemte jeg meg for å lage en alt account istedet for Duh spille et annet spill.
Som kanskje mange vet er Bronse ligaen en av de tingene i Galaksen, nei, i Universet som suger MEST livskraft ut av sjelen din til tider. Flaming, trolling og frustrasjon is the name of the game.

  • Derfor tenkte eg at denne alt’en skal jaggu meg bare mekke smil og stemning…! Jah…! God stemning rett og slett! Hey…! GO’STEMNING! (Kunne jo ikke hete “GodStemning” pga. engelsk GOD = Gud = teit) :stuck_out_tongue:

Så trykka jeg inn “Go’stemning” og trykket enter og merket fort at ’ tegnet var forsvunnet! Så fra den dagen har et av mine favorittnick vært “Gostemning” :smiley: :smiley:

3 Likes

Referanse til filosofen i bandet Darkthrone og ulven i norrøn mytologi, som i Ragnarok skal fortære solen…

Er en positiv type skjønner du :wink:

4 Likes

Det er Aubergin.

6 Likes

Morti er kort for gamernavnet mitt Morticon - cheat death :smile:

2 Likes

Planteplankton er online gamer tagen min. Gikk for et ikke-truende nick. :slight_smile:

3 Likes

Ser at jeg har valgt feil av mine aliaser når jeg registrerte meg her inne…

7 Likes

Burnside , min mors skotske klansnavn (Skotsk for “bekkside” ,det engelske ordet for kinn skjegg (“Sideburns”) er også utledet fra dette etter den amerkianske borgerkrigsgenerealen Ambrose Burnside som hadde de største kinn skjegg noensinne.

5 Likes

neh… :slight_smile:

Her inne tror jeg faktisk det har en verdi å ikke ha aliaser som f.eks dragonslayer666 og sånt …

2 Likes

Jeg var lat da jeg registrerte meg her og valgte Madone, som er navnet på min gnome (fury) warrior i WoW. Det navnet ble valgt fordi det har flere betydninger:

Kan tolkes som en sammenslåing av de engelske ordene mad + one
Italiensk slang/forkortelse for “Madonna!” = med betydning OMG!, sort of.
Hadde en forkjærlighet for syklene fra Trek/Gary Fisher/Klein den gangen (sykler ikke nå lenger)… Trek Madone så klart!

2 Likes

Hver aksje er som en bit konfekt?

5 Likes

implotion

er rett å slett feilstavelse av implosjon som ble min gamertag med ps3 rundt 2007-2008

Implosjon, teknisk betegnelse for en prosess hvor det oppstår en trykkbølge som forplanter seg innover i et avgrenset rom. Hvis det er undertrykk i et rom og veggene bryter sammen, vil luften eller væsken omkring presses innover i rommet og rive veggene med seg. Som eksempel på denne formen for implosjon kan nevnes evakuerte (lufttomme) lyspærer, som klapper sammen. Vanligvis lages slike rør slik at de ikke kan implodere (implosjonssikre rør).

2 Likes

Hadde en våt drøm om at @pdx skulle nevne meg som “kona mi som driver med litt dirty xx” i innsider tråden, men han feilet totalt, så jeg ble sittende med skjegget i postkassen :cry:

Evt et gammelt gamertag fra jeg var purung og Konami laget Dance dance Revolution spill under navnet Konamixx :sweat_smile:

6 Likes

Mitt navn er så kjedelig som brukernavnet fra informatikk-tiden på universitetet. Bruker det så og si overalt. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Irathi

Opprinnelig Irathien, men kortet det ned til Irathi. De fleste som spør antar at det kommer fra Kilrathi.
http://www.wcnews.com/wcpedia/Kilrathi

Og jeg er selv ikke helt sikker på hvordan jeg fikk nicket Irathien først for jeg har spilt Wingcommander, men jeg tror ideen kom fra Diablo 2 der det finnes et low lvl item set som calles Iratha’s Finery

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/sets/sets3.shtml#irathas

9 Likes