Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #5: Hva betyr brukernavnet ditt?

Heter Stein og var med i en gruppe som drev med vektorgrafikk (kunst/art i våre øyne) på amiga for en god tid tilbake. (før jeg ante at det også var en halvøy i England) Opprinnelig var det Ste_Art, men opplevde litt problemer i starten enkelte steder hvor det ikke var support for underscore i brukernavn etc :slight_smile:

5 Likes

Ville ha nytt nick når jeg lagde konto på Shareville fordi mitt vanlige er litt for tett koblet til mitt ekte navn via litt “google-fu”.
Hadde akkurat fullført første sesong av Stranger Things på Netflix, og tenkte kallenavnet på monstret der hørtes litt kult ut!
Litt etterpå endret jeg nick her også da gamle var for kjipt og anonymt (Gamer).

Demogorgon is a deity or demon, associated with the underworld and envisaged as a powerful primordial being, whose very name had been taboo.

3 Likes

Ikke alene om å ha spillrelatert nick her ser jeg:) Probotector var en favoritt på NES i sin tid, og jeg syntes det var passende da jeg jobber mye med roboter om dagen.

5 Likes

Opp Opp Ned Ned Venstre Høyre Venstre Høyre A B SELECT START

SELECT START for 2 player. Dette spillte jeg og broren min så utrolig mye. Versjonen på SNES var også supersnacks

Hehe gode gamle Konami-koden. Uten ble det litt vanskelig.

2 Likes

Bruker mitt ekte navn, siden det er så anonymt som det kunne bli. Nicket jeg vanligvis bruker er for lite anonymt. :smiley:

5 Likes

Mitt navn er vel ganske åpenbart, liker å gå i dybden og følge med på selskapene dypere enn bare å stirre på terminalskjermen. Sånn sett er gaming sektoren perfekt da det er mye data å følge med på.

8 Likes

Bengan svensk slang for Bengt.

5 Likes

Oilimp, forkortelse for Oil imperium, et GAMMELT spill fra 80-tallet (Amiga500?)
Artig spill, og jeg jobbet i oljebransjen, valgte det litt på sparket når jeg opprettet Shareville så her :slight_smile:

9 Likes

Trodde det var Oilimport

4 Likes

Haha. det har jeg faktisk lurt på! Genialt spill, blandt de første jeg så på Amiga.

Selv ville jeg bare ha et koselig og avvæpnende nick på Shareville, så var det naturlig å ta det med hit.

4 Likes

target for salg av aksjer den gang dette het funcominvestor : )

5 Likes

Artig spill ja, ble noen timer der, mellom mopedkjøring og jakt på damer :smiley: (Som ble mer og mer fremtredende, da måtte spilling vike :joy: )

1 Like

stockking er engelsk og betyr aksjekonge. må ikke forveksles med stocking.

8 Likes

Nocturne

Nicket mitt har jeg hatt siden jeg drev med DJ-ing, rapping og IRC chat på 90-tallet. Husker handle’n på IRC var skrevet noe sånn som dette ^n0cturne^ (åja, jeg var too cool for school!) :sunglasses:

Bakgrunnen for nicket var at jeg sov ekstremt lite (gjør det fremdeles). Nocturnal = nattlig, som jeg syntes passet bra til meg som er et nattdyr.

Mange tenker kanskje på sangen til Secret Garden (@pdx :stuck_out_tongue_closed_eyes:) , men jeg foretrekker heller denne definisjonen:

“A nocturne (from the French which meant nocturnal, from Latin nocturnus)[1] is usually a musical composition that is inspired by, or evocative of, the night.”

9 Likes

Mitt brukernavn har jeg benyttet i diverse sammenhenger over mange år, og spores lett :slight_smile: Det er så enkelt som en “englifisering” av navnet mitt.

3 Likes

Jeg har 2 nick som jeg pleier å bruke på spill osv. Det er Slobo og Rambo, begge kallenavn fikk jeg i militæret.

@Slobo (Slobodan) kommer av at “Sjanten” mente jeg lignet på en rømt kriminell Serber som var mye i media på 90 tallet.

10 Likes
16 Likes

Lassar er kort for Lassaron-jon - Mitt gamle gamer nick.

Spilte Lord of the rings online, og folka eg spilte med klarte ikkje å uttale lassaron-jon på ventrilo, så derfor blei det Lassar… And it stuck…

6 Likes

Jeg brukte Edge i mange år i spillsammenheng, fordi jeg tenkte at jeg virket blodtøff om jeg kalte meg opp etter en knivsegg… men så kom Warcraft 3 og en nisse hadde allerede registrert seg som det på battle-net! Da måtte jeg tenke nytt: Jeg heter Simen, og tenkte at Z er mye tøffere enn S, men Zimen var også tatt så da ble det Zimster :see_no_evil:

5 Likes