Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Når det drar seg til er det alltid en del som trekker seg/gevinstsikrer pga datarisiko. Mange har brent seg kraftig for ikke alt for lenge siden.

Akkurat derfor er flertallet klare for å reise kjerringa denne gang med bedre forutsetninger enn tidligere.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Pho er “nice” MEN ønsker oppside Ultimovac kan gi, ikke i tvil… Her kjører vi 60% av all tilgjengelig kapital i Ultimovac… Vurderer fortløpende å øke med 10% til…
Synes RiskReward er fenomenal…
Hver sin strategi…
NB. Jeg er også “brent barn” i fra PCIB, men solgte alt den gang på snitt kr24/25…

Egbert

5 Likes

Det er jo helt sykt fokus på dette med hvor lang vasken tar. Det betyr ikke så himla mye for fair prising i dag om det tar tre eller seks uker! Et veldig enkelt tankeeskeperiment er at et signifikant resultat er verdt kr. 1000,- per aksje, og et ikke-signifikant resultat er verdt kr. 50,- (Dette siste særlig er en grov forenkling selvfølgelig). Hva er da fair prising i dag, forutsatt at vask tar henholdsvis tre eller seks uker?

Hvis man ser på @ketilaaj sin graf for CM-511, så var sannsynligheten for tre og seks uker siden henholdsvis omtrent 76% og 70% (og tilsvarende for ikke-signifikant da 24% og 30%). Jeg har altså tegnet inn en ny turkis strek for dagen i dag.

Det betyr at fair prising i dag om man tenker vask tar tre uker er kr. 772,- per aksje (0,76x1000+0,24x50). Om man tenker vask tar seks uker, så er fair prising i dag kr. 715,- (0,7x1000+0,3x50). Ikke så veldig stor forskjell altså. Og ettersom sannsynlighetskurven flater ut, så blir denne forskjellen også mindre for hver dag som går.

Edit: Rettet opp etter @Stupet sin kommentar

24 Likes

Ikke så viktig men den turkise streken er vel kommet litt ut i februar, så den må justeres litt tilbake.

1 Like

Det ryktes om at alle som jobber med datasettet til Ultimo, aka Ultimovask, synger på denne når de jobber:

Så går vi rundt om en Ultimovacs
Ultimovacs
Ultimovacs
Så går vi rundt om en Ultimovacs
tidlig en mandags morgen
Så gjør vi så når vi vasker våre inputs
vasker våre inputs
vasker våre inputs
Så gjør vi så når vi vasker våre inputs
tidlig en mandags morgen

Så går vi rundt om en Ultimovacs
Ultimovacs
Ultimovacs
Så går vi rundt om en Ultimovacs
tidlig en tirsdags morgen
Så gjør vi så når vi skyller våre data
skyller våre data
skyller våre data
Så gjør vi så når vi skyller våre data
tidlig en tirsdags morgen

Så går vi rundt om en Ultimovacs
Ultimovacs
Ultimovacs
Så går vi rundt om en Ultimovacs
tidlig en onsdags morgen
Så gjør vi så når vi sjekker våre data
sjekker våre data
sjekker våre data
Så gjør vi så når vi sjekker våre data
tidlig en onsdags morgen

Så går vi rundt om en Ultimovacs
Ultimovacs
Ultimovacs
Så går vi rundt om en Ultimovacs
tidlig en torsdags morgen
Så gjør vi så når vi varsler Ultimo
varsler Ultimo
varsler Ultimo
Så gjør vi så når vi varsler Ultimo
tidlig en torsdags morgen

15 Likes

Hva med tørk og føn? en uke ekstra??

Om alle de 70 første pasientene i studien uansett arm fikk tilbakefall nøyaktig slik som cm511 og cm 067 hvilke datoer ville man havnet på da for 70 endepunkter?

Det ville altså vært null effekt, og da ville man hatt 35 eventer i hver arm allerede på slutten av sommeren i fjor med CM-511, og midt på høsten med CM-067

1 Like

akkurat og det tidspunktet er det jo svært lite slingring på. Det setter det jo i perspektiv i at vi er 6 mnd + over den tiden soc ville brukt å nå endepunktene. Begynner snart å bli bankers.

Nei, det blir ALDRI bankers. Det blir en prosentvis sannsynlighet. Og nå er den altså ca. 80% med CM-511 og 58% med CM-067 (ikke medregnet vasketid)

5 Likes

bilde

3 Likes

Median progression-free survival was 9.9 months in the NIVO3+IPI1 group and 8.9 months in the NIVO1+IPI3 group. Median overall survival was not reached in either group. Fra cm 511.

I fase 1 hadde uv1 med keytruda 18,9 mnd mpfs.

Jeg vet Det blir spekulativt. Men om vi antar at ipi+nivo+ uv1 klarer det samme i initium. 18,9 mnd. Er det en homerun eller hvor lang tid trenger vi igjennomsnitt før det skal være nok til AA for eks? Mulig det blir gjentagende og umulig å relatere til initium men det er ihvertfall interesant mens vi venter.

Ja, det blir bra :+1:

1 Like

Hvis man replikerer forskjellen mellom Ultimovacs sin fase 1 UV-103 og den historiske kontrollen KEYNOTE-006, i INITIUM, så vil man få en lav og signifikant nok HR for å kunne søke AA ja. @boblegutten regnet ut at HR ble 0.54 mener jeg basert på det plottet som ble vist på den siste posteren. Men fordi n var så lav i UV-103, så var det selvfølgelig ikke signifikant i denne utregningen.

Noen synes (åpenbart) verdsettingen min av et signifiant resultat til kr. 1000,- per aksje som optimistisk. Men da må jeg minne om at Moderna sitt resultat med en persontilpasset vaksine som vedlikeholdsbehandling som ikke viste et signifikant resultat ble verdsatt til 140 milliarder kroner den første dagen. Og:

  • Det er betraktelig mer utfordrende å hindre progresjon i kreft med spredning enn i opererte og kreftfrie pasienter
  • En off-the shelf vaksine er mer verdt enn en persontilpasset vaksine dersom de fungerer like bra
  • Moderna sine resultater viste altså ikke statistisk signifikans (selv om de prøvde å gi inntrykk av det)

Kurs på kr 1000,- gir total MCAP på Ultimovacs på 34 milliarder, altså en femtedel av det Moderna økte i pris med den dagen.

…Men hvis man likevel mener kr. 1000,- er for mye (fordi man lever i den tro at norske småsparere er alene om å sette prisen i markedet også denne dagen), og heller mener at kr. 400,- er den realistiske kursen ved et signifikant resultat, så får man en fair prising i dag på kr. 316,- og kr. 295,- ved henholdsvis tro på tre og seks ukers datavask.

23 Likes

For gøyale tankeeksperiments skyld. Vi sier mcap 140mrd. (altså det Moderna økte med i pris den dagen) kr4100 pr aksje, Fairpris i dag kr2880 (6ukers vask og føn, ± datarisko og nedside på 30kr ved fail) :grin:

Jeg tror ikke oppriktig på at det er kursen om det blir en positiv avlesning. Men et mulig blue sky / bull scenario om alt klaffer. Om kursen “dobles” fra i dag på en positiv avlesning (HR 0,6 eller lavere) tror jeg mange blir veldig skuffet.

1 Like

Og BP kan starte budgivningen på loppemarked nivå.

1 Like

Sett i forhold til markedet for CPIer og utgående patenter er 1000kr neppe urealistisk, det fremstår kanskje slik for de som ikke følger selskapet og biotek generelt. Slik jeg ser det er 35mrd for en god avlesning konservativt og tenker at 50-100mrd er mer trolig. Selskapet prises helt hinsides latterlig med dagens mcap.

7 Likes