Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Noen retails tror visst det er NYKODE som leverte nyheten

Legg merke til at hun avslutter med: The first PFS-results are anticipated soon. :+1:

5 Likes

13 Likes

“The first PFS-results are anticipated soon”.

Betyr gjerne “any day from now”.

1 Like

akkurat DET er spekulasjon.

“anticipated soon” er nok helst ila H1 23, som de har guidet lenge nå.
Da er det nevnt, for edrueligheten sin skyld.

7 Likes
4 Likes

Klart det er spekulasjon. Selskapet guider og vi kan bare spekulere.

Men H1/23 er et vidt tidsspenn, og for min del tviler jeg sterkt på at avlesningsresultater i NIPU-studien kommer mot slutten av halvåret.

Når det gjelder INITIUM-studien venter jeg gjerne både til mai og juni.

3 Likes

Kan du ikke poste disse onelinerne dine om kursen (når den synker) på FA-forum og ikke her.

8 Likes

Utgangspunktet var jo at kursen gikk oppover.

1 Like

Nok en dag kastet bort med å være investor i biotek på Oslo Børs - sukk!

Nå var selvsagt ikke dagens nyhet noe gjennombrudd eller en milliardavtale, men at aksjen skulle gå ned på en ellers positiv børsdag hadde jeg aldri sett for meg :exploding_head:

4 Likes

2 Likes

Noen tror tilsynelatende det er en strålende idé å gå short h1 2023. I så en kandidat til Oslo Børs sin Darwin Award any day fremover. Listene får gi svaret på om det er et rent salg eller noe annet.

Det kan det jo hende at det er?

1 Like

Når Sausa og familien melder om innsidehandel er det på med piggsko, i medvind

Om man agerer på innfallsmetoden og lar fru Fortuna styre showet; selvsagt. Men ikke om man lar R/R være bestemmende for valg av strategi.

For info: de kan ikke handle før etter Q4 rapporten👍

Såklart. Da tar man samtidig et bet på at data er dårlig. Vet ikke om jeg hadde hatt baller til det når vi snart skriver februar

Ultimovacs has announced that patient enrolment has been completed (n=118) for the ongoing Phase II NIPU study investigating the company’s lead cancer vaccine candidate, UV1, in combination with immune checkpoint inhibitors (ICIs), ipilimumab and nivolumab, in the treatment of patients with pleural mesothelioma. We see the successful patient enrolment for the trial as a positive indicator of Ultimovacs being on track to deliver top-line readouts from the study, which are expected in H123, representing one of the company’s most important near-term catalysts. Additionally, positive data readouts from the trial could, in our view, support potential licensing opportunities for Ultimovacs. We maintain our valuation at NOK7.9bn or NOK231 per share.

29 Likes

Bør kanskje ikke “grafse” i andres elendighet, men vi har jo oppriktig tro på Ultimovacs sin behandling, så da spekulerer jeg litt på om ikke dette kan være en pasient i LUNGVAC, eller er det å lese ut av dette at hun har vært med i LUNGVAC og ikke lenger er med?

" For tre år siden fikk den svenske treningsinfluenseren Elin Kjos (34) livet fullstendig snudd på hodet.
Publisert tirsdag 24. januar 2023 - 05:27

En lengre tids hoste viste seg å være uhelbredelig lungekreft, og legene fant en over tjue centimeter stor svulst i den høyre lungen hennes."

Det er da disse 2 utdragene jeg tenker på:

  1. “Kjos har tidligere reist til Tyskland for å prøve alternativ behandling, samt deltatt i en kreftstudie hvor hun fikk en spesielt tilpasset vaksine.”
  2. “34-åringen legger til at det nå er fem måneder siden hun trakk seg ut av vaksinestudien. Nå skal hun imidlertid være forsøkskanin i en ny forsknings-studie. Hun presiserer imidlertid ikke hva studien går ut på.”

Utsagn 1. tyder på at hun gjerne prøver nye kliniske behandlinger, også kreftvaksine.
Utsagn 2. tyder på at hun trakk seg fra vaksinestudiet, for 5 måneder siden, men LUNGVAC startet vel for 5 måneder siden så da kan det vel kanskje være at vaksinestudiet hun var med på ikke var LUNGVAC, men at hun er med på LUNGVAC nå? Ellers må hun vel ha hoppet av omtrent i det studiet startet.

Actual Study Start Date : August 12, 2022

At hun ikke vil si noe om hva studien går ut på kan kanskje bety at siden det er “en norsk hypa studie”, blir det plutselig en “haug med aksjonærer som kontakter henne”?

Dessuten, i utsagn 2 står det “spesielt tilpasset” som jeg leser litt som “personlig tilpasset”, og det passer vel ikke helt til UV1.

Jeg spekulerer i at dette må være UV1. Noen som har noen meninger? Og dessuten, håper ingen kontakter henne for å “avklare”. Avklaringer ta vi vel her.

4 Likes
  1. det går 100-vis av kliniske studier rettet mot verdens største(?) kreftindikasjon, nemlig lungekreft.
  2. LUNGVACC går kun i Norge, på 10 ulike sykehus rundt om i landet.
  3. Har det egentlig noe å si om hun er med eller ikke?
5 Likes