Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

  1. mai slippes abstractene. Selve konferansen er 4-8. juni.
1 Like

Ja, og det er ikke lenge i min verden :see_no_evil:

Her er for øvrig klippet fra 11. mars og SACHS Annual European Life Sciences CEO Forum, der Carlos uttaler at (12 min, 20 sek):

[we have quite a lot and good phase 1 data] … and we expect to present later this year, at a medical conference, very exciting data in combination with pembro in melanoma.

Og throwback til topline-meldingen september 2020:

Ultimovacs Announces Positive Topline Results from Phase I Combination Trial Evaluating Universal Cancer Vaccine, UV1, in Malignant Melanoma Patients

As per the cut-off date of September 30, 2020, every patient in the first cohort reached at least 12-months of follow-up post treatment with UV1 and pembrolizumab. At the one-year landmark, the overall survival (OS) rate was 85%. Median Progression-Free Survival (mPFS) was not reached at 12 months, indicating that more than half of the participating patients did not demonstrate disease progression. None of the patients experienced unexpected safety issues related to UV1 and the vaccine was well-tolerated. The safety events observed are in line with the established data on UV1 and pembrolizumab.

[…]

From our perspective, an appropriate historical comparison for our trial is the cohort in the KEYNOTE006 trial in which patients with advanced melanoma without prior treatment history were treated with pembrolizumab only. Results from that study demonstrated a 68% OS and a mPFS of 11.6 months. Comparing this to our data presented today, we are encouraged by the results and look forward to additional data readouts over the next years.

8 Likes

Bgbio kommer også :smirk:

2 Likes

satser på begge kommer med bombshell news :sunglasses: :partying_face: :champagne:

1 Like

Her var min spekulasjon etter meldingen i september. Om dette er i nærheten av sannheten, så vil Merck/MSD ha problemer med å sitte stille å se på at INITIUM (som altså er med den argeste konkurrentens sjekkpunkthemmere) blir ferdig.

13 Likes

Og vi får ikke bare én, men to avlesninger av denne studien i år. I månedsskiftet sept/okt 21 er ett og to års top linedata fra begge kohortene klare. Kohort 2 som kjent med dobbelt så høy dose adjuvans.

Bristol Myers Squibb har fordelen av at de har en samarbeidsstudie med UV1 og ipilimumab og nivolumab som vil gi gode svar, mens Merck/MSD har fordelen av at de får relevante data i flere år før BMS.

Og så ligger AstraZeneca i bakgrunnen. Og det kan hende det kommer flere…

7 Likes

Lytter med begge ørene her nå altså :smiley:

1 Like

Rolig nå karer! La først gapet tettes😉

1 Like

Hva forventer vi av datapunkter på abstrakt vs poster, @Boykie?

Abstrakt: kjent data + ORR?
Poster: kjent data + oppdatert mPFS?

Får vi ORR på de 10 første i kohort 2 og, tro?

1 Like

Forventer gode data og et lite rally i forvegen. Aksjen har falt alt for mye på grunn av nyhetstørke… Så tipper vi ser 70-85kr.

Kursen får være det den er. Oppdaterte data for UV1 i kombinasjon med PD1-hemmer vil påvirke LOA i betydelig grad. Som @polygon er inne på ovenfor, så vil PFS kunne bli relativt oppsiktsvekkende.

Edit:

Trodde Q1-rapport ikke kom før sent i mai.

Det stemmer ikke, Q1 er allerede 11. mai. Deretter får man abstract til ASCO 19. mai og full poster 4. juni.

3 Likes

Edit: ser vi postet samtidig, hvem tør påstå at bingoaksonærer er litt over snittet engasjert :sunglasses:

3 Likes

Om ASCO og data sier Jonas (styreleder):

Både Øyvind (tidligere CEO) og jeg ser frem til å kunne publisere nye data fra studier som har gått en stund. Foreløpige topline-data er jo publisert tidligere, men nå blir dette helt frem til omtrent i dag oppdaterte data.

3 Likes

image

6 Likes

Et interessant parti i dagens Radium (Episode 173: 1.06.28 - 1.07.25):
Om CMC: “Og det foregår i to faser, sånn til fase I hvor du trenger noen tusen glass, det gjøres på noe som ligner nesten bare på et laboratorie, det er ikke noe svære greier, men så må du jo ha noen ambisjoner om at dette skal produseres i mange kilo, og da må du ha en stor industriell prosess, og den industrielle prosessen må du etablere, og den må du etablere så tidlig i selskapets historie at du har store mengder vaksine klart i det øyeblikket du starter store studier, eller det kan komme store studier, og du kan jo være heldig i at de kommer før du egentlig hadde planlagt, og det er fryktelig leit å stå og ikke kunne starte sånne studier fordi du ikke har vaksine. Så det var vi veldig bevisste på i Ultimovacs - Vi sa, det er en finansiell risiko å etablere storskalaproduksjon i så tidlig fase som vi gjør nå, men det potensielle tapet ved forsinkelse fordi vi ikke gjorde det rettferdiggjør at vi gjør det nå”

“Nå” i denne sammenhengen er altså pågående fase II-studier :wink:

Men det var mye annet som gjør denne episoden verdt å høre på altså! Mye om COVID, men også ting relatert til COVID-vaksiner som angår biotek generelt.

10 Likes

Her kan jeg gi konkret informasjon. Det jeg omtalte var den vurderingen som ble gjort da vi besluttet å sette opp prosessen for storskalaproduksjon. Det er mange år siden, og det er vaksiner fra denne produksjonen som brukes i studiene nå. Det er godt vi gjorde som vi gjorde.

30 Likes

Ok. Men for å ikke la deg torpedere haussen fullstendig :sweat_smile:, så får jeg poengtere at Carlos har snakket en del om å være “CMC-ready” til potensielle fase III-studier da, noe han illustrerte bla. her:

5 Likes

Det er ingen torpedo… Å ta en klok beslutning om å sette opp prosess for produksjon i kommersiell skala er noe annet enn å dokumentere den. Å dokumentere prosessen er helt nødvendig for godkjenning av UV1. Ultimovacs vet hvordan de skal gjøre det, at CMC dokumentasjon er på plass er jeg helt trygg på.

18 Likes

Lærerik podcast. Mye ble tatt opp med Ultimovacs som eksempel. Nyttig, selv om det ikke var tiltenkt. Spesielt spørsmål rundt vaksineutvikling er jo ytterst relevant.

Nøkkelpunkter for min del:
Jonas bekreftet at de vil presentere oppdaterte data på ASCO. Jeg har diskutert et par ganger med flere som har ment at det kun var kjente data som ville bli presentert, men det er altså ~18-19 måneders oppfølging som vil kunne bli oppdatert på posteren som presenteres der. Abstraktet vil nok ikke inneholde oppdaterte data, men kanskje ORR.

Kommer tilbake til historiske data på pembrolizumab alene i førstelinje melanom med spredning, men fra hukommelsen så er det noe sånn som 11.6mnd mPFS og ~32% ORR.

19 mai og 4 juni er datoene av interesse her. Begge vil kunne gi spennende og lovende ny data, som ingen skal komme å fortelle meg ikke er det største og mest verdifulle til nå i selskapets historie.

@Neladner synes argusøyne på innrullering er litt feilslått, og jeg antar at han i hovedsak snakker om Ultimovacs siden han nevner at fokus burde være på om det kommer utsettelser på over ett år, og ikke svingninger på noen måneder. Jeg er helt enig når det gjelder Ultimovacs, fordi track recorden er så god som den er i selskapet, og man har presedens for å kunne stole på ledelsen når de sier de har kontroll.

Men - i flere av de andre så kan man ikke si det samme, og da blir fokuset på innrullering det mest målbare kriteriet man har for å se om de kan levere “det de guider” innenfor et visst tidsrom. I tilfellet Nordic Nanovector så vil jo en bekreftelse på neste kvartalspresentasjon langt på vei bekrefte at de har snudd innrulleringshastigheten, og følgelig vil innrullering inn mot enrollment complete antakelig ikke bli fulgt like nøye med på.

Et annet moment med Ultimovacs er jo at jo bedre UV1 fungerer, jo lenger må vi vente på avlesning av primærendepunktet, og i dette tilfellet vil utsettelse være et signal om høyere markedspenetrasjon, høyere pris og sterkere interesse fra big pharma.

Algeselskapet må vel være dette:

7 Likes