Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

alpha er 0,1 i NIPU ja. I INITIUM vet vi ikke helt, men det er lavere.

41/29 i INITIUM er et bedre resultat enn 40/29 i NIPU.

Og vi er altså sannsynligvis på dine etterspurte 0,025 med bare en event mindre i den eksperimentell armen i INITIUM, altså på 42/28.

6 Likes

Relevant for de norske som utvikler kombinasjonslegemidler med PDhemmere og i særdeleshet Ultimovacs som er veldig nært et potensielt enormt value inflection point.

Det man kan i følge paras kan se er at f.eks 35% av den kalkulerte fremtidige inntjeningen til Merck og BMY kommer fra PD-hemmer franchisen…

Det viser litt hvor stort potensialet er for de som lykkes. Hva er market cap til BMY?

155,57 milliarder USD

Dette er grunnen til at jeg ikke er inne - jeg har vært med på noen events av dette slaget og det har ikke lønnet seg ifht. spenningen / skuffelsen / nervene eller utslaget i aksjekursen. Hvis dette er så liv laga som man skriver her kan man sikkert kjøpe på open uansett… men så er jeg normalt mer 100% enn 7% inne i aksjer jeg satser på, noe som selvfølgelig gir enda større risiko om man har satset feil. Derfor følger jeg bare med fra sidelinjen… :sweat_smile:

Edit: leste nå det @polygon skrev og det høres ut som 50% blir for lite om det går bra, så skjønner at folk satser :crossed_fingers:

4 Likes

Kult med inngående diskusjon.

Vil bare legge til at studiedesign, statistikken med forutsetningene (power, alpha spend på de ulike endepunkter etc) har omhyggelig vurdert av firma med deres statistiker, deretter også av CRO med deres statistiker og til slutt også gått over av regulatoriske myndigheter som også ser om forutsetningene henger på greip.

Nå vet man jo ikke utfallet, men basert på de forutsetningene man antar og mater inn så er studien grundig kvalitetssikret.

23 Likes

7 Likes

AJMC ®: What are you working on in melanoma that you are excited to share?
(…) Then it’s all about making immunotherapy better. We’re participating in the Ultimovacs study, a vaccine study that is added to ipilimumab and nivolumab—so making our current standard of care even more effective by inducing a specific immune response against melanoma cells beyond the nontargeted immunotherapy of ipilimumab and nivolumab.

8 Likes

Litt relevant lesestoff for helgen.

Cancer vaccines: the next #immunotherapy frontier

https://www.nature.com/articles/s43018-022-00418-6

3 Likes

Okay. Nå var du kul fornybar. Det der var spennende lesestoff og veldig gøy med denne (har bare skummet første siden) og de nevner ikke hTERT, telomerer eller universal en eneste gang :wink:

small clinical trial sizes, marginal survival benefits and resource-intense approaches

1 Like

Mye deling her. Aksjen står bom stille. Kommer ikke til å skje noe som helst før det skjer noe. Patent er greit nok, men det er ikke akkurat revolusjonerende! :yawning_face::yawning_face::yawning_face:

Må bare støtte opp om siste taler.

Det kommer IKKE til å skje noe før det skjer noe. :speak_no_evil:

10 Likes

Det meste jeg deler på denne tråden er relevant til Ultimovacs på en eller annen måte, og da kun for å forstå caset bedre.

Hele avsnittet du siterte fra:

2 Likes

Anne Worsøe kom med en til, denne artikkelen spesifikk om telomerase som target.

1 Like

den har jeg ikke tilgang på dessverre, så får bare nyte abstract headeren

Nettopp :joy:

Fondet som har lagt lokk på aksjekursen siden mars har nå ikke mer enn cirka 150.000 aksjer igjen, dersom de skal ut med alt fra alle kontoer. Når disse er ferdige er er det i praksis ingen salgsside igjen i aksjen.

Da skal du se at aksjen blir fri for tvangstrøyen og får bevege seg oppover. Og det kan gå raskt når aktørene i markedet innser (igjen) at det på ingen måte er float nok til alle som ønsker å ha eksponering i caset.

For eksponering skal mange ha frem mot de mest spennende avlesningene i nordisk biotek, trolig noen sinne.

5 Likes

Hvilket fond er det?

Disse har vært inne fra start gjennom flere ulike smallcap EU-fond som har solgt sammenhengende de siste seks månedene.

Når ca er de ferdig å selge med denne hastigheten anslår du?

Umulig å si. Det kan være snakk om dager eller inntil et par uker. Alt avhenger av omsetning og/eller om noen ser det som en mulighet til å få tak i litt size før det er for sent.