Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg kjører videre på min twitterkampanje. Lik og del. Fikk dessverre ikke til å skrive så mye. Twitter har for få tegn til å få ned alt om denne aksjen. Tror faktisk ikke jeg kom meg til “den nærmeste tiden” engang …

6 Likes

Tråden fortjener egentlig å bli et eget innlegg på TI også.

Veldig bra Fornybar, nå også uten poster girls. Kan bli kamp om de aksjene som ikke “sitter fast” her etterhvert :wink:

Ja, blir jo dyrere og dyrere hver gang en kjøper, men greit det.

Episode 102, minutt 22

@polygon

Se denne og de neste postene:

1 Like

Synliggjør konkurransen blant sjekkpunkthemmerne i NSCLC. Pembrolizumab er den foreløbige vinneren, mens Ipililumab og Nivolumab har kommet til som en utfordrer også her.

Jeg kan tenke meg at Merck ser potensialet i å øke overall surivival i denne indikasjonen, noe vi har rimelig positive signaler på at UV1 kan være med på å gjøre.

Når det gjelder markedsstørrelse så kan man låne denne fra BergenBio


20% LOA på en slik indikasjon. Man skjønner hvorfor de har verdsatt lungekreft for Vaccibody til 8.8mrd kroner med LOA 10%.


I neste bilde ser man hva NSCLC kan være verdt med en viss markedsandel. For Vaccibody, beregnet til 90 milliarder NOK. UV1 er nok ikke noe dårligere der, og mye tidligere ute.

Det blir vanskelig å bli tatt seriøst om man fremsetter kursmål med 10-20% LOA i lungekreft fordi Ultimovacs er 2-3 år unna readout av en registreringsstudie.

Patrick Ling i DNB vil få litt av en jobb når neste studie legges fram, hvis det er NSCLC.

5 Likes

Blir jo nesten useriøst å legge de samme tallene på Ultimovacs :stuck_out_tongue:

90 milliarder
10% LOA
32 mill aksjer

281kr aksjen

Må være noe feil med kalkulatoren min?

Nope. Det er sånn det er.

En vei til registrering i denne indikasjonen vil være ellevilt.

Men det må sies. De har ikke lansert NSCLC, så dette er strictly mine spekulasjoner.

3 Likes

Digg å kunne tillegge 9 mrd i verdi pga. NSCLC. Hvis jeg husker rett hadde Vaccibody behandlet 1 pasient med NSCLC ved forrige update i fjor

2 Likes

Hehe :slight_smile: Ja, vi snakket litt om det der, men jeg har bestemt meg for å ikke si hva jeg mener om akkurat den biten, siden det bare lager støy i trådene.

Det jeg forsøker å legge vekt på her verdien av NSCLC som indikasjon, og at en sannsynlighet for at Pembrolizumab + UV1 skal slå Pembrolizumab som kontrollarm regnet som LOA 10-20% gir en viss verdi hvis man plotter det inn. Uansett hvilken kombinasjon man ser på eller PD1-uttrykk.

2 Likes

Jeg tror både Ultimovacs og Merck er veldig interesserte i å forsøke kombinasjonen UV1 og Pembro i NSCLC pga de veldig gode resultatene man har med UV1 alene i denne indikasjonen. Men jeg tror altså ikke det er hva vi får høre om nå først, da Ultimo har vært tydelige på at det er en «different class of drug», som jeg mener man ikke kan tolke annerledes enn «noe annet enn en PD-1 hemmer» i den studien de allerede har annonsert. Men som en nummer fire, absolutt! Bare at om folk blir skuffet hvis det ikke er NSCLC som annonseres først, så blir det veldig feil.

5 Likes

Jeg er fullstendig åpen for det, så klart. Dette er mine spekulasjoner, og det behøver ikke komme, og det må ikke være det som kommer nå.

Jeg finner dog kun én hvor de spesifiserer at det er undisclosed classes. Flertall. Blir vi mer confused av det?

Her er fra Q2-presentasjonen

Her er fra Q2

Her er pressemeldingen

Her er fra Septemberpresentasjonen

Jeg tenkte opprinnelig pembrolizumab og chemo + UV1 matcher pressemeldingen godt (indication specific standard of care therapies) , men hvis det er multiple undisclosed classes, så står jeg på bar bakke igjen :joy:

2 Likes

Det må uansett være en annen immunterapi, og ikke chemo tenker jeg.

1 Like

Nesten som en vurderer å kjøpe ennå litt aksjer, men får vente på bekreftelsen :wink:

Har de uttalt noe spesielt om at de ikke vil kombinere med kjemoterapi?

Jeg ser for meg pembrolizumab + chemo + UV1 fordi de har sagt til meg at de ser at kombinasjonsbehandlinger er mer og mer det som blir standard of care innen kreftbehandling, og at det var grunnen til at de valgte ipililumab + nivolumab i melanom. Siden pembrolizumab +
chemo er standard of care for en stor gruppe pasienter i advanced lungekreft, så tolker det det som rimelig logisk. Jeg er usikker på om det at de vil “kombinere med kombinasjoner” inkluderer kjemoterapi eller om de mente at det er “to immunterapier + CPI” de ser for seg. Jeg husker ikke ordrett hva han sa.

Uansett. Rasjonalet er jo at kjemoterapien svekker svulstene og gjør de enklere for immunsystemet å angripe. Så vaksinerer de med UV1 og får skapt de rette t-cellene og pembrolizumab for å aktivere de.

Tanker?

Det jeg tenker, er at kjemoterapi i denne sammenhengen er mer additativ enn synergistisk med UV1. Og at når Ultimo sier at de vil prøve noe nytt og annerledes fra de pågående studiene, så er det ikke en CPI, men en annen type immunterapi som har en potensiell synergistisk effekt med UV1.

En helt annen ting:

Har lenge stusset over Northern Trust som spretter opp og ned på aksjonærlistene til Ultimo, noen dager med et antall som overgår omsetningen på OSE. Nå har jeg sett litt tilbake i historikken deres, og funnet f.eks. følgende (t-2 i forhold til dato):

08.09: -19 116
10.09: +19 116

22.09: -19 916
24.09: +19 916

02.10: -19 622
06.10: +1 240
08.10: +18 382

22.10: -18 668
26.10: +18 668

19.10: -18 727
21.10: +18 727

20.10: -18 714
23.10: +18 714

Det ser altså ut som de låner ut et antall aksjer over to børsdager. Hva er greia? Tilgjengeliggjøre et antall til short hos en annen aktør med jevne mellomrom, som (stort sett) ikke blir benyttet?

1 Like

Det aner jeg ikke. Men nå ser selskapet at vi lurer så da er de forberedte til et spørsmål på neste kvartalspresentasjon.

Har du noen tanker om hva, hvis det ikke er lungekreft som kommer nå? Du var inne på en TNBC-medisin for en stund siden?

Ja, jeg spekulerte altså i en PARP-hemmer, og da mer spesifikt PARP-hemmeren Lynparza i TNBC i pasienter med BRCA-mustasjon, da dette er en veldig aktuell pasientgruppe for UV1 som profylaktisk vaksine i fremtiden. Men veldig mulig at begrunnelsen for mine tanker om synergi mellom UV1 og en PARP-hemmer er helt på jordet altså :sweat_smile:

Vi får se når dialogen mellom Statens legemiddelverk og Ultimovacs om EudraCTnr 2020-000918-15 får en konklusjon :wink:

Hehe. Fikk mail fra Ultimovacs: “Vi ser at du har bedt om innsyn i en rekke dokumenter vedrørende en søknad om en ny klinisk studie, det kan vi dessverre ikke gi innsyn i da det må meldes hele markedet samlet” (sånn ca)

Tydelig at det er noe som er rett rundt hjørnet. Spennende.

6 Likes