Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Må være noe her som jeg ikke skjønner. Med tallmaterialet som foreligger, så er det “ingen” unntatt en og annen slenger fra menigheten som samler flaskepanten og kjøper litt dann og vann. Inven2 selger seg gradvis ned. dette har de gjort i flere år så jeg antar at dette er deres filosofi og ikke at de sitter på noen form for “kunnskap” som ingen andre har.

Jeg kjøper 300 aksjer for hver uke NIPU melding ikke dukker opp. Håper det er en fornuftig strategi. Ukens kvote ble på 122.

3 Likes

Tenker på det samme. Med dagens antatte sannsynlighet for oppnåelse av primær endepunkt i begge studiene, føler jeg det er noe som skurrer med aksjens omsetningsvolum og kurs. Enten er det for få som vurderer potensialet høyt nok, eller er det for mange som tenker at dette er for godt til å være sant og nettopp vil se gode resultater før det kjøpes aksjer. Hva tenker dere er grunnen til dagens relativt moderate verdsettelse av selskapet?

1 Like

Har jo vært diskutert litt før, og det er jo et sammensatt svar.

De siste par årene har følgende skjedd:

  • En serie negative hendelser i makroøkonomien (pandemi, krig, renter, inflasjon)
  • Et historisk krakk i sektoren generelt, og et historisk dårlig sentiment/likviditet
  • Norsk sektor har gått lukt til helvete spesielt (NANO, PCIB, BGB, TRVX) i samme periode - flere titusen aksjonærer er nær nullet ut → sektoren er stigmatisert og ansett om ikke-investerbar
  • Det er i praksis ingen utover vårt lille nerdehull som forstår hva som har skjedd- og er i ferdig med å skje i Ultimovacs - selv her inne er det relativt få som er innforstått med situasjonen

Analytikerne setter ikke halen på grisen. Ikke media, Ikke selskapet selv. Så da sitter vi her da, og klør oss i hodet over at noe så åpenbart går alt og alle hus forbi.

Det er fascinerende og frustrerende, men “rart” er det ikke, gitt det ovenstående.

11 Likes

FED sin 10 års rente er opp fra 0,7% til 3,7%, det sier seg selv at yield kravet da er noe helt annet nå enn for 2 år siden.

… men risikoen er jo svært mye lavere nå, så jeg mener at aksjen er vesentlig mer underpriset nå.

2 Likes

Som vi vet handler Oslo Børs i flokk også da. Finnes ikke så mange kjøpere på 122kr, men på 200kr skal du se at det er en haug :stuck_out_tongue: Gitt at ting går som forventet med Initium.

2 Likes

For dere som har lurt på hva skriveriene på insidertråden har dreid seg om, så er det altså dette:

Forrige fredag dukket plutselig dette opp på Dagens Medisin. En samling foredrag fra et seminar om lungekreft. Siste foil i innlegget til en kliniker sentral i NIPU er denne:

image

UV1 skal altså inn i tidligfase. Det er et stort og viktig skritt for vaksinens rasjonale. Ref. blant annet det Gaudernack uttalte i et nylig intervju:

I expect that UV1 will be used in earlier phases of tumour development such as the neo-adjuvant setting. I also believe that we will later move into the prophylactic setting, starting with patients having a high risk of developing cancer, either by exposure to carcinogens such as asbestos or by genetic disposition, such as variants/mutations in the h-TERT gene or other inherited cancer disposing genes.*

Dette er ikke enda meldt markedet, så her er det noe formalia som gjenstår. Uansett er det mildt sagt verdt å notere seg hvem som har fått i gang dette studiet, sammen med GSK og Ultimovacs: det er NIPU-klinikerne.

Hvem er leder for Nasjonalt forskningssenter for klinisk kreftbehandling (Matrix)? Jo det er studieleder for NIPU, Helland. Hvem holdt presentasjonen hvor foilen plutselig dukket opp? Jo, en annen sentral NIPU-kliniker.

I praksis står det “GSK / Ultimovacs / Studieleder NIPU” nederst på den foilen.

Oppsummert: NIPU-klinikerne tar (i) initiativ til å prøve UV1 i neoadjuvantsetting NSCLC, (ii) på dette tidspunktet óg (iii) får med GSK og Ultimovacs.

Ny potensiell partner, ny CPI, ett skritt nærmere profylakse. Å ta UV1 inn i tidligfase er en big deal for selskapet og rasjonalet til vaksinen (som Gaudernack forklarer).

60 Likes

H2 starter 1.juli, så enda litt tid igjen :slight_smile:

4 børsdager?
6 vel?:nerd_face:

Inntil videre får vi leve med Shcrödingers katt. Eller kanskje det er motsatt denne gangen, føles litt sånn når man ikke vet om man er fucked eller kan starte feiringen allerede:

Så har du pesimistene:
image
Og optimistene, som allerede har feiret en god stund:

6 Likes

At dette innlegget ikke skaper RABALDER her på tråden vitner vel om at folk ikke ser det samme som vi på chatten/i insidertråden ser.?

Altså,

For å repetere det du skriver;

Etter å ha kjørt NIPU-studien i snart 3 år ønsker en av NIPU-folkene å kjøre en ny studie med UV1 hvor man går tidligere i behandlingsløpet (før/etter operasjon) - OG får støtte fra Matrix (hvor NIPU-høvdingen sitter som leder) OG får med seg et NYTT BP til å sponse.

Altså. Herregud. Shut up and take my fucking money.

33 Likes

Her venter man langt på overtid på randomiserte data fra verdens potensielt første kreftvaksine. Studier som ble rekruttert i full fart til tross for pandemi og mer til. Dødt på forum, ingen omsetning og interesse.

De eneste som har troen er tydeligvis klinikerne, men hva vet vel de. Særlig de som kjører open-label / ikke-blindet NIPU :shushing_face:

17 Likes

“Biologi spiser data til frokost” Men når det er sagt; så er rasjonale så bra at jeg mener
vi får ok , eller veldig gode data fra nå og utover.

Du har jo guidet på mai for lenge siden, så tidlig at det var så langt frem at alle da trodde det var nesten umulig. Bra analyse.

Blir det utsettelse NIPU så tror jeg på melding før 01.06. Men jeg vet ikke.

1 Like

Siden det ikke er børsmeld er det vel ikke “viktig” nok til det?
Takk for fint innlegg :blush:

…det er definitivt viktig nok, det skal/må meldes.

2 Likes

Var det ikke du som gjorde dagen til IR lysere og ikke overraskende fikk som svar at de ikke melder nye studier før alt av formalia er i orden? De melder nye, viktige studier. Det er ikke til diskusjon.

1 Like

Her er jeg enig med @h3nk1 , at det velges å starte en ny open label studie med UV1 som involverer nøkkelpersoner fra et studie som vi venter på resultater fra i disse dager bør meldes. Først og fremst da det sterkt indikerer at UV1 har effekt, men det er også et poeng at siden leder for så langt vi vet en pågående studie har involvert seg såpass i et nytt så kan jo det spekuleres i at den forrige er til vask…

Men da blir det potensielt 2 samtidige studier i NSCLC, bare at den nye studien går i en tidligere linje enn LUNGVAC?

Kan det være at de avventer melding på den nye studien til tallene fra NUPI er klare?

1 Like

Om jeg kjøper mer i morgen, blir ikke det da innsidehandel siden du mener det skulle ha vært børsmeldt?

1 Like