Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Med data kunne ikke analytikere og aviser unngått å si at det var mer eller mindre close call, så jeg er uenig med deg her. Data hadde hatt betydelig effekt for å begrense nedside.

Data er alfa omega for mange spesialistinvestorer også (får ikke redigert innlegg mer i dag). Og det ville betydd mye for mange her inne å se data også.

Dette er Ultimovacs sin skyld. At de har guidet topline data og gitt inntrykk av at det er tall man skal få, er slett kommunikasjon. De fleste regnet med at dette var tilfelle og avklart med Helland. Tydligvis ikke.

Men det er jo bra av Helland å kommer med noen kommentarer. Slik at man faktisk forstår at resultatene så langt var veldig gode (så gode at hun ønsker å presentere de i sin fullhet på en konferanse), -selv om det ikke ble out of the park resultater.

Jeg skjønner ikke hvorfor langsiktige aksjonærer blir så oppgitt. Klønete kommunisert, greit nok. Men det virker jo som om resultatene som er produsert er noe man ville tatt på forhånd (HR ikke langt unna 0,73).

Alt i alt svært gode nyheter dette.

7 Likes

Tror Helland hadde kommunisert til U at de kunne forvente mer data, og at de ble litt overrasket over hvor lite Helland var villig til å dele med de - og videre til markedet

Om man skal spekulere i det, så kan det hende hun mener hun sitter på noe svært interessant materiale og i lys av «endpoint not met”fra komiteen velger å holde tilbake naturlig informasjon for å få en oral presentation og ikke bare en poster på en stor helsekonferanse…

Disclaimer; Jeg vet jeg er dypt nede i «tolke positivt» bøtta, men fick it. Jeg synes markedet reagerte riktig ift informasjon i dag, jeg bare tror de som solgte vil kjenne på en svie om ikke alt for lenge.

Edit: kjørte et lite ekkokammer der, gitt. Men lar det stå :grimacing:

3 Likes

Jeg synes det er et shitty move å forsøke å dekreditere sannsynlighetsberegningene.

Generelt, ikke noe som fremkom til nå som går i mot beregningene. Det er ørten ting som vi ikke vet og kan kvantifisere uten å sitte med innside.

Mtp vask så er jeg mer «trygg» på tidslinjer for vask og generere kvalitetskontrollerte resultater i industrisponsede studier enn i investigator initierte studier.

7 Likes

Med referanse til denne:

Helland og teamet hennes tolker bildene annerledes enn IRB, og på en slik måte at de mener de ser signifikant resultat.

2 Likes

Vil Helland presentere teamet sine funn/analyse eller bare IRB sine på denne konferansen?

Presenterer begge og alt annet hun mener er av vitenskapelig verdi

3 Likes

Underlig at det ikke tolkes likt når de ser på de samme bildene. Kan ikke være mer enn noen få eventer i forskjell eventuelt.

1 Like

Hun mener jo tydeligvis at de dataene som hun da vil sitte på, skal overdøve det faktum at primærendepunktet ikke ble oppnådd.

Det sier meg at hun har sterk tro på dataene som blir presentert, og dersom OS-tallene fortsetter i riktig retning, så kan jo dette ende opp med å bli presentert som en suksess i oktober.

Hun hadde ikke gått for denne typen presentasjon om hun ikke hadde tro på det.

EDIT: @anon6994212, det blir jo som om to dommere skal forholde seg til handsregelen i fotball. Man kjenner regelverket, men tolker ørsmå forskjeller litt ulikt og ender opp med ulikt resultat.

5 Likes

IMG_0220

Det er nok hårfine nyanser ute og går, samt at pseudoprogresjon tilsynelatende ikke er unormalt.

Er så eitrande å tenke på at det (trolig) var hårfine marginer som sende oss ned et stykke i stedet for noen hundre prosent opp og hausete overskrifter i alle kanaler :sweat_smile:

2 Likes

Eller mer presist vise at hennes data, som hun mener er riktig, viser at primærendepunktet ble oppnådd

1 Like

Blir flisespikkeri, men det er i mine øyne ikke vits å i debattere om PE er oppnådd eller ikke. For det ble det ikke. Så kan vi irritere oss grønne over det, for det hadde - som @h3nk1 skriver - gitt noen nydelige overskrifter i media og masse god PR. Men det hjelper altså ikke, de kan ikke få «endret» dette.

Men de kan begrunne med alle gode data de eventuelt måtte ha, at her er denne studien på mange måter en suksess for pasientene, til tross for ikke oppnådd endepunkt (per central review).

2 Likes

Hvor er VAR når vi virkelig trenger dem? Sitter de stuck på Anfield?

1 Like

BP (VAR):wink: Vet vel hva de skal se etter når data foreligger så spennende blir det.

1 Like

Ny Radium ute!

Det antas og tolkes ut fra meldingen at det var et close call på PE møtt. Begrunnelsen er at klinikkene mener at PE er møtt, mens independent sier det ikke er møtt. Jeg klarer ikke å se hvorfor det er gitt at det fra independent side er close call på HR.

Det kan også bety at independent er systematisk mer konservativ i tolkning av bildene, og “dømmer stang ut” på mange av eventene klinikkene mener er stang inn. Hvor går det fram at det er en eller to eventer de er uenige om? Kan dette også være årsaken til at de ikke vil dele tall - at HR kan være langt fra 0,73 pga mange grensetilfeller?

Dette er altså kun en alternativ tolkning, og jeg vet ikke om jeg tror på den selv. Jeg synes bare det gikk vel fort å konkludere på at det MÅ dreie seg om 1, maks 2 eventer som skiller. Hvorfor ikke 4-5?

6 Likes

Grunnen til at jeg slår meg (nesten) helt til ro med tolkningen om at det var en veldig close call et at NIPU-teamet åpenbart forventet en positiv studie. Det er overhodet ingen grunn til at Helland ønsker å siteres på at de mener PE er møtt. Her er det alt å tape hvis ikke man i praksis er helt sikker.

1 Like

Etter å ha hørt på Jonas kommentere NIPU, og tydelig si at han har er mer positiv til INITIUM nå, enn han var for to dager siden, beroliger meg.

Jeg tror dagens kursfall var en overreaksjon, og benyttet anledningen til å øke beholdnengen med 40%, så får vi se om det var fornuftig i det korte og mellomlange bildet!

1 Like

Glemte å legge til at styreleders gjennomgang på Radium også bygger opp under oppfatningen! Den bør lyttes til for dem som har det til gode.

#la-meg-redigere-mer @pdx

4 Likes