Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Har hørt på Radium, og skjønner jo at det er begrenset hva selskapet kan si nå. Men det må jo også være lov til å spørre seg følgende spm:

• Hvorfor har ikke Ultimovacs stilt krav til studiesponsoren om at de må kunne få publisere top-line resultater i et eller annet format når de nå har kommet til første avlesningspunkt?

• I følge flere her inne har det jo vært en forståelse av at top-line ville bli kommunisert i en eller annen kondensert form. Hvor kom denne “misforståelsen” fra?

• Om det hele tiden var ment at ULTI ikke kunne gi noe fornuftige tall på dette tidspunktet, var da riktig å i det hele tatt ha denne avlesningen som en milepæl for 1H23. Dagens kursbevegelse er ødeleggende for aksjen på kort og mellomlangsikt uansett om man mener at fallet var overdrevet. Et kursfall på 25 % er jo ingen bagatell selv om det forhåpentligvis retter seg etter hvert. Et skudd i foten, vil jo alltid gi ett arr, og i mine øyne hadde det vært bedre å vente til de kunne annonsere en poster/abstract/presentasjon på en eller annen konferanse.

Også får man kanskje gå en runde med seg selv å spørre om det er verdt å utsette seg selv for denne typen selvplaging som det er å være biotekinvestor :man_shrugging:

Edit: Uten tall blir praten til Einarsson litt for mye “trust me (og Åslaug Helland)”, og det er jeg ikke så komfortabel med selv om de 100 % sikkert begge er hederlige fagfolk.

17 Likes

Når Helland skriver “alle data”, så virker det jo veldig som vi får OS-data også allerede til høsten da! Og ikke må vente til 12 mnd. OS som er først i januar neste år, slik man fikk inntrykk av fra CEO og CMO i dag.

Det får vi vite om kort tid når INITIUM og NIPU top-linjedata er ute og detaljerte. :slight_smile: Da får de med virkelig store penger grunnlaget de trenger for å stikke av med aksjene våre. >:)

Det ble presentert i en kondomisert form ikke kondensert. Tildekket så det holder​:sweat_smile::sweat_smile:

Så langt jeg har fått med meg er det kun INITIUM de har sagt hva de går ut med når de får vite det, på NIPU har de vel ikke kommet med samme lovnader?

@polygon Har du noen konkret på hva de har “lovet” på dette?

Blir spennende neste dager/uker om også U detter ned i biotek dragsuget nå (tilsynelatende uten bunn) eller om akkurat denne er sterk og at dagens kurs er en god kjøpsanledning også på kort sikt

Nei dette var bare basert på mailen til @Snabbacash , der Helland skriver “[…] og vil presentere alle data på en konferanse til høsten”

Jeg tenkte på at vi forventet å få topline data nå ved denne avlesningen.

Edit: Ser denne fra siste presentasjon, og at topline bare skal forstås som bestått/ikke bestått er jo litt villedende i min verden:
image

2 Likes

Ah, ok. Det må CEO ha sagt sikkert et titalls ganger er jeg ganske sikker på. Står jo også i tidslinjen for guidingen deres i alle presentasjonene “Topline results” for både NIPU og INITIUM. At det skulle bety tall for INITIUM og bare ord for NIPU blir jo ganske søkt at markedet skulle tolke det til før nå.

4 Likes

Da er børsen stengt og 1,19 milliarder kroner barbert av Ultimovacs sin MCAP. Dyr pris for at Helland skal overraske andre forskere med samtlige data synes jeg.

19 Likes

Om et par uker er vi i H2, og hva er guidet da?

Jo, det er grand finale, magnum opus: selskapets hovedstudie INITIUM.

Og da begynner vi halvåret fra rød boks. Og her tar ikke vasken like lang tid, for å si det sånn. Data kommer vi til og med til å få se…

Om ikke man tenker at Helland og hennes spesialiserte radiologer er helt på jorden, som analyserte seg frem til at endepunktet på PFS ble møtt i NIPU, og forteller at det er positiv innledning på OS, så er dette en helt vanvittig god inngang. For meg økte overbevisningen om at UV1 øker effekten av CPI med dagens melding.

Ja, dette mener jeg kunne og burde vært unngått.

5 Likes

Tror du at markedet hadde reagert annerledes om man fikk data? Folk flest klarer ikke følge tråden i en børsmelding uten data og tall, men skal klare å forstå, tolke og analysere HR, mPFS osv? Som du selv refererte til lenger her oppe, selv tittelen var skummel i følge skribentene. Jeg tror alt sto på PE nådd eller ikke, om de hadde presentert data hadde ikke betydd noen ting for markedets reaksjon.

Det er jo et tankekors at statistikken bommet såpass kraftig på utfallet i Nipu. Må jo nesten være at “vasken” tok mye lengere tid enn vi tenkte oss. Men Carlos ville ikke svare på mitt spørsmål om vasketiden i Nipu.
Men hvorfor skulle det være grunn til å anta at vasketiden er kortere i Initium enn i Nipu som du antyder i ditt innlegg?

Jeg kan hvertfall si at ekstremt mye av det som skrives her på tråden er ikke vanlige folk istand til å skjønne særlig mye av.
Mange av dere sitter tydeligvis med svært inngående kunnskap og det er kjempebra og viktig, men for oss som kommer innom og prøver å forstå blir det veldig vanskelig.
Faen rene forskertråden dette :sweat_smile:

5 Likes
2 Likes

I fundamentaltråden er det et innlegg (om en stor internasjonal undersøkelse av 250+ CRO og Sponsorer) som viser at snitt-tid for «vask» er rundt 28-9 dager for CRO. Snittet er høyere for «sponsorer» (som NIPU).

Ellers er det viktig å huske på at om vasken tok litt mer enn to måneder her, så er man faktisk på mer eller mindre oppnådd endepunkt i chartet til Ketil for NIPU. Og at det var hårfint den ene eller andre veien her er ganske så sikkert.

1 Like

Jeg er absolutt ikke kvalifisert for å gjøre noen slike analyser selv, så jeg lener meg veldig på de med bedre kunnskap enn meg selv her inne. Det jeg reagerte på er at jeg ikke tror det blir riktig å skylde børsfallet på mangel av tall, data og statistikk. Jeg tror det hadde gått bra ned selv om man fikk nøkkelparameterne også. Så lenge markedet ikke skjønner signalene som kommer fra Ultimovacs og PI selv så kan jeg ikke skjønne at matematikk liksom skulle endret børsbildet i dag totalt. Kanskje noen prosent, men anyways… Kanskje noen med tyngre skytts hadde stått klare om de fikk tallene, who knows

3 Likes

Hvordan er belåningsgraden på Ultimovacs?

Er vel 0 hos Nordnet.