Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jeg både satt stille med de jeg hadde fra før, og økte med 40%

Det er ikke så verst frustrerende for aksjonærene heller :smiley:

Om NOEN lurte på om dette egentlig er en positiv melding, hør på styreleder her:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-272

Markedet forstår virkelig ingenting av denne meldingen, og jeg klandrer det ikke. Men nå må selskapet for Guds skyld brannslukke og forklare ting med teskje for å begynne å rette opp dissonansen.

2 Likes

Da bør du nok ta en prat med DNB-analytikeren som jo er BULL på caset, men allikevel mener aksjen burde falle 30 - 40 % i dag.

Hva er det han ikke skjønner som du / andre skjønner?

Jeg ønsker også å forstå, men sitter med inntrykk av at Holom faktisk ikke er så aller verst biotek-analytiker. Fint å få avkreftet det i så fall.

At Radforsk øker med noen tusen aksjer i dag betyr ikke at dagens melding og fall er feil, det betyr bare at de langsiktig opprettholder troen og finner inngangsnivået attraktivt med lange briller på.

2 Likes

Og ABG mente ~15 prosent? Óg du unnlot å ta med hele setningen der jeg altså sier at jeg ikke “klandrer” markedet.

At kursen skal gå ned så mye er fullstendig på trynet. Hadde marginene vært noen promille andre veien hadde kursen åpnet 2-300 prosent opp. Kommer markedet til ta innover seg? Det burde være århundrets kjøpsanledning.

Hør på styreleder i Radium. Denne dissonansen vil minke.

3 Likes

Er du enig i at hvis NIPU nesten/helt når end-point på PFS, så bør i hvert fall INITIUM gjøre det?

Både som trader og som langsiktig aksjonær så syns jeg mest det er morro, hvordan det alltid skal gå den veien du ikke forutså. Denne gang, fikk avlesning, men ingen tall, og er du inne i materien så er du bull på det vi fikk vite. Weird, ikke helt slik jeg så for meg

Nå er jeg vel godt nok informert til at dette bekymrer meg midt i kaviarkrysset for å sitere pondus

Det er to helt forskjellige dyr dette med verdien på det du eier, og verdien markedet setter i øyeblikket, for den kan være komplett irrasjonell.

5 Likes

Denne meldingen økte min tro på gode INITIUM data, selvfølgelig. PFS var ikke signifikant i Checkmate 743 en gang. og NIPU gikk i andrelinje mesoteliom. Her fikk man altså melding om at Helland og hennes spesialister mener at primærendepunkt ble oppnådd. Med positiv innledende utvikling på OS i tillegg. Det får ikke blitt mer bull utenom det delikate faktum at IRB tydeligvis havnet akkurat på andre siden. Signaler er gitt, og det er det vi ønsket.

6 Likes

Skal vi leke “gjett sluttkurs”-leken i god småprat ånd?

95

Det var ikke meningen å overse at du ikke klandrer markedet, jeg ønsket bare å belyse om Holom og DNB, som opprettholder Kjøp og 200 og så aksjen ned 30 - 40 % gjør dette i blinde, eller om det er legitimt?

Enn så lenge er ikke det besvart synes jeg, de fikk rett selv om de ikke styrer kursen hos DNB. At det kan være en knallgod inngang er en annen sak, men det er tøft å påstå at markedet ikke skjønner noenting når analytiker traff spot on på sitt estimat i god tid før børsåpning.

1 Like

Nå er/var jeg mest opptatt av hva meldingen faktisk betyr enn kursen, så med “forstå” henviste jeg til det fundamentale innholdet. Kursen klarer jeg aldri å spå på OSE - det klarer nok DNB bedre enn meg :wink:

3 Likes

Kjenner for lite til Holom, så skal ikke uttale meg om personen. Men en analytiker skal vel i all hovedsak regne på verdier, og ikke forutse noe markedsreaksjon, da det er meglerne sin jobb. Så for meg kan det virke som man har to hatter på. Da blir jo utsagnene mer eller mindre selvoppfyllende som man så imorges, da mange sikkert ikke innehar kompetanse til å regne, eller forutse markedet på samme måte.

De traff godt, og synes det er viser en helt ypperlig markedsforståelse. (så kan en konspi om at de setter kursmålet og alle sauer etter, men det er isåfall helt fortjent om alle skal gå i flokk)

Det er vel ikke utenkelig at DNB påvirket kursen for alle som ble usikre på hva den meldingen betydde og dermed ble dette noe selvoppfyllende profeti fra DNB…

1 Like

Ja, man kan alltids si det at de fikk rett, men gjorde de egentlig det? De fikk rett i fall på melding en liten stund, men nå allerede noen få timer etter er vi langt over det de sa. Så ut som de bare tok incentivet fra kjøperne til å holde igjen i dag tidlig, men nå må de karre til seg det de kan før vi er tilbake på gap-close. Da det er veldig begrenset med aksjer til salgs. (nærmere 80% av alle aksjene er eid av topp 50 aksjonærer hvor ca. 46/50 sitter musestille til enhver tid, og resterende 4 handler litt fram og tilbake.) Så av de resterende 20%-25% av aksjene er som faktisk handles med er det da rundt 1,5-2,5% som har blitt omsatt i dag. DNB har klart å forutsi hva noen veldig få har gjort. Så da er det ikke så far fetched med “selvoppfyllende” profeti-forslaget. Spesielt når vi nå ser helt klart at 70kr/aksje var feil pris.

Når man hører radium og Einarsson snakke burde vi nærme oss null nedgang.

6 Likes

Denne får vi vel oppdatering på om et par uker.

Ultimovacs’ UV1 cancer vaccine shows strong overall survival in malignant melanoma phase I trial

• 30 patients treated with UV1/pembrolizumab
  • 24-month survival rate of 73%
  • Promising survival data follows encouraging clinical response rates and good safety

Da skjønner vi gjerne enda bedre hvorfor det drar ut i tid med avlesning i Initium.

Da tyder vel mye på ESMO i oktober. Vi slipper altså å vente evigheter på data her, som fryktet.

24 Likes

Os kurve stemmer vel bra med det Helland har observert i NIPU mhp hvor vi er på tidsaksen, ca 15 mndr tror jeg.

Kort sagt, Endpoint reached INITIUM+Detaljerte positive data fra NIPU = :rocket:

Blir en vill høst, kanskje også sommer om INITIUM kommer tidlig i H2.

2 Likes