Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Slik dette er formulert ser det ut til at 70 events ennå ikke har inntruffet.

The top-line results will be
disclosed after cancer progression has been verified in 70 patients, which was
anticipated in the first half of 2023. As announced in April 2023, the readout
is now expected in the second half of 2023.

1 Like

Er nok mange som kan riste av seg skepsisen for videre investering nå :+1:

6 Likes
13 Likes

Dette styrker troen på UV1 i sin helhet mener nå jeg🥰
Initium er emest sannsynlig forsinket fordi det virker
Helland tror jeg har mer rett enn BICR og OS er det som teller, men må modnes.
Og så ligger TET å ulmer under overflaten🥰

5 Likes

Nå er det vanskelig å holde dette nok “nedpå”. Tror virkelig ikke at man forstår omfanget og konsekvensene av børsmeldingen som ble publisert i dag. Vi snakker tross alt om harde data og hard facts her. Det UV1 gjør, og de følger det får, i økt overlevelse osv er etter min vurdering et større gjennombrudd i kreftbehandling som vil få substansielle endringer i behandlingsregimer osv ovv.

1 Like

Enig at det er positivt at overlevelsen holder seg god i UV103. Særlig sett opp mot utsettelsen av INITITUM i samme indikasjon. Men, N er lav og det er og blir tidligfase.

Men, er det noe markedet ikke forstår omfanget av, så er det signalet som ble gitt med NIPU-meldingen. Om man holder det sannsynlig at Principal Investigator og de lokale spesialistene treffer med sine analyser, så har man det hittil kraftigste (randomiserte) signalet på at UV1 kan gi økt effekt av CPI - også i noen av de mest krevende indikasjonene som finnes (2L meso).

Og her er vi altså, 40 prosent lavere i kurs. Man kan ikke si at børs er kjedelig og noe annet enn (tidvis helt irrasjonell) psykologi.

Den ble nok i hovedsak satt før melding. Så de lider ingen nød. Det sagt er det på tide å hjelpe dem ut og over i bedre veddemål enn å syne INITIUM.

5 Likes

Har kjøpt litt i dag, etter å ha fulgt tråden en stund tror jeg som dere at dette må være en god R/R

N kan være akkurat det det vil. Poenget for meg og alle mine klinikere som jobber med dette på daglig basis er at nå har vi noe som kan gi håp. Ok, dette er ikke løsningen på kreftgåten, men dette gir statistisk signifikante forbedringer. Så kan børskursen gå øst eller vest, det har jeg ikke kompetanse til å si noe om, men for pasientene er dette så utrolig viktig!

29 Likes

Hei Janus Henderson, denne er til deg

squeeze

1 Like

Kopierte dette, datoen som er oppgitt her, hva har skjedd denne dagen, bare at shorten er over 0.50 grensa. Mao ingen opplysninger om hva som har skjedd før 0.5grensa ble nådd. Har sett mange irriterte kommentarer om denne grensa, men trodde man måtte syne korta for hva som har skjedd når man passerer 0.5 grensa. Isåfall hjelper man shorternevå holde på i det skjulte.

ACC. SHORT #

182 090

ACC. SHORT %

0,52%

LATEST POSITION (DD.MM.YYYY)

09.06.2023

Active positions

POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
JANUS HENDERSON INVESTORS UK LIMITED 182 090 0,52% 09.06.2023
SUM 182 090 0,52%

Historical Positions

There are no historical positions

Ja, det er en uting at grensen for å melde fra til FT er 0,2, men at det først blir synlig over 0,5. Med utgangspunkt i listene så vi bevegelser som fortalte at det ble satt short (i forkant av melding). Så når det til slutt dukket opp i SSR var det forventet.

1 Like

Ok, takk skal du ha

Ja, SSR viser kun hva som var shortet en eller annen gang de siste 3 handelsdager, så lenge de ikke var forsinket ut over 3 dager med å melde inn. I utgangspunktet skal dato være korrekt, med 3 handelsdagers slingremonn for rapportering og VPS faktisk overføring. Så kan selve handelen i markedet med salg ha skjedd senere også. Når man låner aksjer kan man godt sitte på dem litt før man selger. Eller aldri selge om man heller vil det. Dette er bare hvilket antall aksjer de skylder. De fleste selger dog samme dag de mottar aksjene.

Så kan de også ha ligget på 0,49% i lang tid.

1 Like

Kan noen med erfaring fortelle meg som amatør hva hensikten med shorting er? Jeg skjønner hva det går ut på, men det virker som rimelig risikable greier med begrenset mulighet for gevinst. Hvorfor gjør man det?

Hedgefond: For å sentrere et assetplay og fjerne markedsrisiko/makrorisk.

Finn to aksjer som likner veldig. Den ene skal snart ha positive resultater. Short den andre, kjøp den første. Og ta ut kun gevinsten fra den triggeren, og unngå f.eks. makrorisiko som får begge til å falle.

1 Like

På meg virker det som shorterne kontrollerer markedet. Etter den positive meldingen i dag gikk kursen til 87 og ble der ette brutalt solgt ned til nå 81, shorterne kan nå kjøpe tilbake de solgte aksjene til 81+

Er ikke så mye å tenke på egentlig. INITIUM bestemmer veien framover, vi er uansett i helvetesdalen kursmessig. Her råder følelser, ikke case, fram til INITIUM fjerner usikkerheten.

1 Like

Som legmann tok jeg i bruk AI i dag. Fikk dette svaret;
Jeg søkte etter forskjellen mellom OS og PFS og fant noen forklaringer som kan være nyttige for deg.

OS står for overall survival og er et mål på hvor lenge pasienter med en sykdom lever etter at de har fått en behandling. OS er den mest pålitelige måten å vurdere effekten av en behandling på, men det kan ta lang tid å få resultater og det kan være påvirket av andre faktorer enn behandlingen, som alder, sykdomsstadium, komorbiditet og etterfølgende behandlinger1.

PFS står for progression free survival og er et mål på hvor lenge pasienter med en sykdom lever uten at sykdommen forverrer seg eller sprer seg etter at de har fått en behandling. PFS er et mer sensitivt mål enn OS for å vurdere effekten av en behandling på kort sikt, men det kan være vanskelig å definere og måle progresjon og det kan være påvirket av hyppigheten og kvaliteten av oppfølgingen1.

OS og PFS brukes ofte som endepunkter i kliniske studier for å sammenligne ulike behandlinger for kreft og andre sykdommer. OS er det viktigste endepunktet for å vise at en behandling forlenger livet, mens PFS er et surrogatendepunkt som kan indikere at en behandling bremser sykdomsutviklingen. En behandling som gir bedre PFS enn en annen behandling, gir ikke nødvendigvis bedre OS, da det kan være andre faktorer som påvirker overlevelsen. Derfor bør man tolke PFS-resultater med forsiktighet og se dem i sammenheng med OS-resultater12.

Derfor er vel den meldingen i dag ganske signifikant.

5 Likes

Tror man kan få en oppvekting blant nye og eksisterende aktører fremover. Oddsen somt taler til fordel INITITUM (etter den krakilske markedsreaksjonen på positivt signal fra NIPU) kan ikke ignoreres fullstendig og for alltid.

1 Like

Vet alt dette :slight_smile: Men fint for nye øyne. Jeg kommenterer bare psykologien i aksjen, som dessverre for øyeblikket er 30-50% frarevet fra det caset skulle tilsi i negativ retning. Når markedet er i en sånn posisjon, men de som vet ikke har midlene til å drive kursen opp til anstendige nivåer og man samtidig har de viktigste aktørene for kursen som venter på INITIUM, så vil tiden fram til det kommer preges av småtrading, short fra hedgefond og usikkerheten i å sitte med tap for en god del.

Vi har dog fortsatt INITIUMs tidspunkt for topplinjedata, som forbedres for hver dag som går i vår favør, som underliggende kurspåvirkning. Som motvekt har vi at sommeren 2024 vil kapitalbehovet begynne å melde seg, så man vil helst se revolusjonen skje før den tid, selv om det ville vært det beste case-messig å vente så lenge som mulig. De store som er inne er solide uansett, så vi snakker hovedsakelig om en relativt liten gjeng som leker fram og tilbake med 50-100M i investerte midler totalt.